Урок розвитку зв"язного мовлення.Відгадування загадок.Робота за змістом малюнків.Складання казки за поданим початком і кінцем.За підручником Захарійчук 2017р. випуску
Українська мова Складання казки за малюнками “Про сіре мишенятко та рудого хом’ячка”(за підручником М. Д. Захарійчук) 2 клас
Номер слайду 2
1. Каліграфічна хвилинка. В ере ес ень оз за єць2. Словниковий диктант. Вересень, ознака, заєць.
Номер слайду 3
. Робота над загадками—Відгадайте загадки. Доберіть до слів-відгадок спільнокореневі слова. Маленьке, сіреньке, а хвіст, як шило. У кого комора за щокою?Миша. Хом’як
Номер слайду 4
—Сьогодні ми перетворимося на справжні казкарів, адже складатимемо казку. Робота за підручником (с. 123)Вправа 1—Прочитайте казку. Чого у ній бракує?-Розгляньте малюнки. За змістом малюнків складіть розповідь мишеняти
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Розгляд сюжетних ілюстрацій до казки. На першому малюнку ми бачимо сіре Мишенятко та рудого Хом'ячка. Вони стоять на березі озера і про щось жваво розмовляють. Напевно,друзів зацікавило яскраве сонечко, яке вони побачили на воді. Жест Хом'ячка може свідчити про пропозицію зловити плаваюче сонечко і витягти його з озерця. Мабуть, Мишеня пристало на цю пропозицію. Бо звірята справді полізли у воду.
Номер слайду 7
• Чим починається казочка?Куди прийшло мишеня, в якому настрої було звірятко?• Кого схвилював зажурений вид мишеняти?• Спробуймо ж розібратися, що могло засмутити сіре мишенятко.
Номер слайду 8
Про це нам розказує наступний малюнок. Мишеня та Хом'ячок ходять поводі. їх вигляд здивований і розчарований. Напевне, тому, що сонечка більше в озері немає. Сонце кудись зникло. На останньому, третьому малюнку ми бачимо, як Хом'ячок та Мишеня повертаються додому. Вони дуже засмучені. Звірята гірко плачуть. А в небі над ними світить веселе сонечко. Сонечко привітно усміхається, дивлячись на Мишенятко та Хом'ячка.
Номер слайду 9
Приблизний варіант. Сьогодні ми з моїм другом, рудим Хом'ячком, гуляли біля озера. Усе було добре. І раптом Хом'ячок показав мені на воду. Там, на самій поверхні води плавало яскраве, променисте сонечко. Сонце було дуже гарним. І Хом'ячок одразу запропонував зловити сонечко та витяганути його з води. Я підтримав цю думку. І ми швидко залізли в озерце. Ми ходили біля берега і намагалися знайти сонечко, яке щойно бачили тут. Але все даремно: сонце кудись пропало. Розчаровані та засмучені, ми вибралися на берег. Нам стало так сумно, так шкода сонечка, що ми удвох гірко заплакали. Так і йшли всю дорогу додому в сльозах.—А ви не бачили, як сонечко весело поглядає на вас із неба? - поцікавилася мама-Мишка, всміхнувшись. —Як це «із неба»? — збентежено потерло щічку мишеня. — Та ми взагалі не дивилися вгору. Кажу ж: ми знайшли сонце в озері, уводі!
Номер слайду 10
Складання та запис продовження казки. Варіант продовженняІ сіре Мишенятко майнуло до свого рудого приятеля. Хом'ячок сидів удома і продовжував сумувати за сонечком. Але Мишеня швидко пояснило товаришу, в чому річ. Друзі підняли голівки і засміялися. У блакитному небі сяяло ясне сонце. Воно привітно дивилося на звірят.
Номер слайду 11
—Доповніть речення словами з дужок. В озері було (відбиття, показ, відображення) сонця. Гра”Обери словечко”Мишеня схвильовано (повідомило, розповіло, оголосило) мамі
Номер слайду 12
Гра «Утвори словосполучення»Радіти. Шукати. Побачити. Пропало. Сховалось. Відбилося