У презентації окреслено основні складові соціального досвіду дитини: соціальні компетенції, набір соціальних ролей,
картина світу і уявлення про себе, а головне, ставлення до подій і явищ соціального життя.
СОЦІАЛЬНИЙ ДОСВІД ДИТИНИДоповідь учителя інтегрованого курсу “Здоров’я, безпека та добробут” Бобрицького ЗЗСО РМРЛ.І. Руденко
Номер слайду 2
Із перших днів свого життя дитина оточена різними людьми та з самогопочатку бере участь у соціальних взаємодіях.
Номер слайду 3
Базовийкомпонент дошкільної освіти в УкраїніРозвиток дитини в дошкільному віці визначається, зокрема, необхідністю створення сприятливих умов для встановлення його соціального досвіду,конституції основи соціальної компетентності дитини, розвитку його соціальних емоцій та мотивацій та орієнтації на навчання в реальнихсоціальних умовах
Номер слайду 4
соціалізаціївихованнянавчання. Психолого-педагогічні дослідження останніх років доводять: соціальний досвід дитини є результатом її:
Номер слайду 5
Оволодіння соціальним досвідом відбувається у дитини різними, але взаємопов'язаними шляхами. Дитина соціалізується і набуває власний соціальний досвід:у процесі різноманітної діяльності, освоюючи великий фонд соціальної інформації, умінь і навичок;у процесі спілкування з людьми різного віку, в рамках різних соціальних груп, розширюючи систему соціальних зв'язків і відносин, засвоюючи соціальні символи, установки, цінності;у процесі виконання різних соціальних ролей, засвоюючи моделі поведінки. Таким чином формуються основні складові соціального досвіду: соціальні компетенції, набір соціальних ролей, картина світу і уявлення про себе, а головне, ставлення до подій і явищ соціального життя.
Номер слайду 6
МЕХАНІЗМИ СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ ДИТИНИ
Номер слайду 7
ДІЯЛЬНІСТЬ Діяльність - перша найважливіша складова механізму становлення соціального досвіду дитини. Вона являє собою спосіб, умови, форму вираження культурно-історичного відтворення соціального досвіду
Номер слайду 8
ДІЯЛЬНІСТЬ Рівні предметного змісту соціального досвіду дитини:
Номер слайду 9
ДІЯЛЬНІСТЬ Успішно соціалізується та діяльність, яка забезпечена спеціальними педагогічними умовами:
Номер слайду 10
ДІЯЛЬНІСТЬ Дитина з самого народження є носієм ролей, вчиться їх виконувати. Стадії освоєння ролей: Соціальний досвід особистості є передумовою персоналізації дитини
Номер слайду 11
САМОСВІДОМІСТЬЦя складова соціального досвіду ровивається на основі “Я-концепції”Соціальний досвід є результатом взаємодії особистості з навколишнім світом
Номер слайду 12
СОЦІАЛЬНІ ВІДНОСИНИПредставляє собою становлення соціального досвіду дитини, в яких він себе співвідносить з дійсністю. Соціальні відносини дитини проявляються в декількох аспектах:
Номер слайду 13
Таким чином, соціальний досвід ми характеризуємо як відповідну інтеграцію знань, умінь і ставлень, які планомірно, цілеспрямовано та систематично розвиваються під час виховання та навчання, що забезпечує оптимальну адаптацію дитини до школи, а також виокремлюємо такі її компоненти, як знання, уміння відповідно до ситуації діяти та ставлення до інших
Номер слайду 14
Список використаних джерел:http://psih.pp.ua/sotsialniy-dosvid-ditini-v-konteksti-vihovannya-i-navchannya-sotsialniy-dosvid-ditini.htmlhttp://eprints.zu.edu.ua/21878/1/1. PDFhttp://dnz80.edu.kh.ua/storinki_fahivciv/storinka_praktichnogo_psihologa/socialjnij_rozvitok_ditej/https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2022/03/18/01/Dytyna.v.sotsiumi.18.03.22-5.pdf