План1. Сонячна система: загальна характеристика2. Сонце - центр Сонячної системи. Значення Сонця.3. Характеристика планет Сонячної системи.4. Планета Земля в Сонячній системі.5. Особливості вичення теми Сонячна система. Планета Земля в Сонячній системі. у початковій школі. Аналіз програмового матеріалу.
Сонячна ситема. Сонячна система – група астрономічних тіл, що обертаються навколо і гравітаційно пов'язаних із зіркою, званою Сонце. У Сонячній системі 8 планет, бо з 2008 року Плутона відносять до карликових планет поясу Койпера. Ось перелік планет у порядку зростання відстані до сонця: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.
Щоб краще порядок планет запам'ятати, треба правило таке знати: По порядку всі планети Назве будь-який із нас: Раз — Меркурій, Два — Венера, Три — Земля, Чотири — Марс. П’ять — Юпітер, Шість — Сатурн, Сім — Уран, За ним — Нептун. Маючивеликіздібностімалий. ЮрконаспівиукраїнськіспіваєАБО
Сонце. Маса Сонця у 333 разів більша за масу Землі. Радіус перевищує земний у 109 разів. Сонце випромінює енергію в усьому діапазоні довжин електромагнітних хвиль:від гамма випромінювання до радіохвиль. Світність, або потужність випромінювання Сонця настільки велика, що при сучасному розвитку електроенергетики людство лише за 10 млн років змогло б виробити таку кількість електроенергії, яка дорівнювала б енергії, що її випромінює Сонце за 1 секунду. Щоб на сучасному реактивному літаку долетіти від центра до краю Сонця,знадобиться приблизно два тижні. Щоб облетіти на тому ж літаку навколо Сонця, доведеться витратити майже півроку.
Місяць У Землі є єдиний супутник — Місяць. Його орбіта близька до кола з радіусом близько 384 400 км. Особлива роль Місяця в космонавтиці обумовлена тим, що він вже досяжний не тільки для автоматичних, але і для пілотованих космічних кораблів. Першою людиною, що ступила на поверхню Місяця 21 липня 1969 р., був американський астронавт Н. Армстронг.
Марс. МАРС – четверта й остання планета, що входить до групи внутрішніх планет. Відстань між Марсом та Сонцем близько 228 млн. км. Марсові дали ім'я римського бога війни. Марс – пустельна рівнина з численними скелями, вулканами, поверхня вкрита дрібним піском. На Марсі є пори року. Він має два супутники – Фобос і Деймос.
Юпітер. ЮПІТЕР – п'ята планета від Сонця, справжній велетень серед планет. Юпітер назвали на честь головного бога всіх римських богів. Відстань до Сонця – 778 млн.км. Склад Юпітера робить його схожим на склад Сонця. Юпітер – самосвітне небесне тіло. Навколо нього обертається 16 супутників.
Планета Земля в Сонячній системі. Наші дуже давні предки, ще на самому початку розвитку людства,вважали, що Земля плоска, непорушна й зусібіч оточена водою. Вони навіть боялися плавати в морі надто далеко, щоб не впасти з краю землі. Стародавні індійці казали, що Земля лежить на спинах трьох гіганських слонів, слони стоять на черепасі, яка плаває в океані.
Достатньо поширеним було уявлення , що Земля тримається на одній або двох рибах. У Стародавній Греції Земля змальовується у вигляді щита воїна. Сушу з усіх сторін омиває річка Океан. Над Землею розташоване небо, по якому на золотій колісниці рухається бог Сонця Геліос. Щоденно він піднімається з вод на сході і поринає в них на заході.
Особливості вичення теми Сонячна система. Планета Земля в Сонячній системі. у початковій школі. Аналіз програмового матеріалу. Мета: Формувати уявлення учнів про Сонячну систему, її будову;поглиблювати знання дітей про планети Сонячної системи, навчити розрізняти їх;закріпити знання про порядок планет у Сонячній системі;вчити аналізувати інформацію, виділяти головне;удосконалювати навички створення простого медіапродукту;активізувати пізнавальну діяльність дітей;збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;виховувати цікавість до наукових знань, бажання дізнаватися більше, читати додаткову літературу.
Очікувані результати навчання: Учень / учениця називає планети Сонячної системи, знає порядок їх розташування відносно Сонця;розрізняє планети земної групи та планети-гіганти;застосовує предметні моделі, малюнки, схеми для пояснення явищ і об’єктів природи;розрізняє факти й судження в медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;систематизує та узагальнює необхідну інформацію;створює простий візуальний медіапродукт самостійно та в групі;планує послідовність технологічних операцій під час створення виробу;розмірковує над результатом власної творчої діяльності та презентує його.