Мета уроку:навчальна: продовжувати систематизувати знання учнів, отримані у попередніх класах, про Сонячну систему, про Сонце як її центр і про місце планет у ній; формувати уявлення про утворення Сонячної системи, вчити учнів розрізняти планети;розвиваюча: формувати і розвивати ключові компетентності учнів, зокрема навчальну, соціальну, загальнокультурну, ІКТ-компетентність; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати, робити висновки;виховна: продовжувати формувати уявлення про природознавство як про навчальний предмет; розвивати інтерес до вивчення природничих наук; формувати інтерес до вивчення хімії, фізики, біології; виховувати естетичне сприймання природного середовища, виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.
Номер слайду 6
Звідки взялася Сонячна система. Давним – давно, 10 мільярдів років тому, на місці Сонячної системи існувала інша зоря, значно більша за Сонце. Згодом вона постарішала й вибухнула, перетворившись на хмару газу й пилу. Гази й пилинки почали обертатися навколо центру й поступово скупчувалися. Із часом, близько 5 мільярдів років тому, із таких скупчень утворилася нова зірка і вісім планет. Зародження Сонячної системи
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Шлях, яким планети рухаються навколо Сонця називають орбітами
Номер слайду 15
Космічна руханка з інопланетянами, під пісню про планети. Фізкультхвилинка.https://www.youtube.com/watch?v=-K57x4z. Vv. Wo
Номер слайду 16
Діаметр Місяця у чотири рази менший за Землю. В середньому відстань від Землі до Місяця 384 600 тис. км. Рухаючись по орбіті навколо Землі, Місяць знаходиться то ближче, то далі від неї, тому що його орбіта має форму еліпса. Місяць. Так само й навколо інших планет, більш віддалених від Сонця, ніж Земля, обертаються їхні супутники. Так, навколо Марса обертаються два супутники — Фобос і Деймос. А найбільше число супутників у Сатурна — 82 ПРИРОДНІ СУПУТНИКИ ПЛАНЕТ
Номер слайду 17
Космічні тіла: АСТЕРОЇДИ, КОМЕТИ, МЕТЕОРИ, МЕТЕОРИТИhttps://www.youtube.com/watch?v=A4 OLi0 YX-t. M
Номер слайду 18
«Знайди помилку»
Номер слайду 19
76 років після відкриття Плутон вважали планетою. У 2006 році Міжнародний астрономічний союз вирішив, що Плутон не відповідає за своїми характеристиками статусу планети і йому було присвоєне звання планета-карлик
Номер слайду 20
Тести: ДО ПЛАНЕТ ЗЕМНОЇ ГРУПИ НАЛЕЖАТЬ: 4. ШЛЯХ, ЯКИМ ПЛАНЕТА РУХАЄТЬСЯ НАВКОЛО СОНЦЯ: а) Меркурій а) Коло б) Земля б) Простір в) Венера в) Орбіта г) Юпітер г) Пояс2. ДО ПЛАНЕТ ГІГАНТІВ НАЛЕЖАТЬ: 5. НЕВЕЛИКЕ ХОЛОДНЕ НЕБЕСНЕ ТІЛО, ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ а) Меркурій З ЗАМЕРЗЛИХ ГАЗІВ, ВОДИ І ТВЕРДИХ ЧАСТИНОК: б) Сатурн а) Астероїди в) Уран б) Метеори г) Марс в) Метеорити3. СУПУТНИК ЗЕМЛІ: г) Комети а) Фобос б) Деймос в) Місяць г) Марс
Номер слайду 21
«Втрачена інформація»: Меркурій по першій доріжці іде, По другій - красуню ………. веде, А рідна ………. ось по третій біжить, А Марс по ………. за ними спішить. …….. за Марсом на п’ятій орбіті, Сатурн аж на шостій, в ……….. він одітий. По сьомій орбіті ……… ось біжить, ………… за Ураном по восьмій летить. Найдалі від Сонця карлик-…………. пробігає – там довга зима, там усе замерзає.
Номер слайду 22
Домашнє завдання:§15 стор. 50-51№1-2 (у) стор.53 Практичне завдання: Створення моделі Сонячної системи(STEM-технології)ЗРАЗКИ СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИСОНЯЧНА СИСТЕМА ІЗ ТКАНИНИ СОНЯЧНА СИСТЕМА З ПЛАСТИЛІНУ