Презентація "Спеціальна освіта в Україні"

Про матеріал
Визначення особливих освітніх потреб дитини та умов для організації інклюзивного навчання здійснюється практичними психологами та вчителями-дефектологами ІРЦ за наслідками проведеної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спеціальна освіта в УкраїніВиконала: Фесенко Валентина Валеріївнавчитель-логопед. Глобинського ліцею № 1 ім. В. Є. Курченка 2024 Р.

Номер слайду 2

План Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти. Категорії дітей з особливими потребами. Умови ефективності інтеграції та інклюзії. Критерії інклюзивної школи. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з ООПТруднощі впровадження інклюзивної освіти

Номер слайду 3

Положення про ІРЦ (постанова КМУ від 12.07.2018, зі змінами). Порядок організації інклюзивного навчання у закладах освіти (зі змінами). Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладі загальної та дошкільної освіти (наказ МОНУ від 08.06.2018 №609). Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання у 2022-2023 н. р. від 06.09.2022 № 1/10258-221. Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти

Номер слайду 4

2. Категорії дітей з особливими потребами

Номер слайду 5

ІНТЕГРАЦІЯАдаптація дитини до вимог системи. Перетворювання квадратних стовпчиків у кругліСистема залишається незмінною. Дитина або адаптується до системи, або стає для неї неприйнятною 3. Умови ефективності інтеграції та інклюзіїТерапія. Корекція Реабілітація

Номер слайду 6

ІНКЛЮЗІЯВсі діти різніВсі діти можуть навчатисяІснують різні здібності,різні етнічні групи, різний зріст, вік, соціальний рівень сім’ї, стать. Адаптація системи до потреб дитини3. Умови ефективності інтеграції та інклюзії

Номер слайду 7

Раннє виявлення відхилень та правильна діагностика. Корекційна допомога. Готовність педагогічного та учнівського колективів до роботи в нових умовах. Психологічна готовність дитини та батьків до навчання зі здоровими дітьми Кваліфікована допомога фахівців Фінансування освіти дітей з ООП3. Умови ефективності інтеграції та інклюзії

Номер слайду 8

Готовність та бажання адміністрації закладу освіти та педагогічного колективу реалізувати програму залучення дітей з особливими потребами в загальноосвітні класи. Наявність досвіду роботи загальноосвітнього закладу з дітьми з особливими потребами та їхніми батьками. Наявність досвіду роботи загальноосвітнього закладу в проектній діяльності. Наявність в загальноосвітньому закладі відповідного контингенту дітей (дітей з особливими освітніми потребами для початку проекту в початковій школі).4. Критерії інклюзивної школи

Номер слайду 9

Часткова наявність в загальноосвітньому закладі фахівців, які на початку реалізації проекту зможуть надавати спеціальні послуги дітям з ОП та їхнім сім’ям. Наявність досвіду співпраці загальноосвітнього закладу з громадським сектором. Наявність досвіду роботи закладу освіти з питань лобіювання прав дітей на якісну освіту. Готовність місцевої влади підтримувати заклад освіти у разі участі в проекті. Підтримка закладу освіти з боку відділу освіти та управління праці та соціального захисту.4. Критерії інклюзивної школи

Номер слайду 10

НОРМАТИВНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: П. 38. Психолого-педагогічний супровід — комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку. П.39. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямована на: Соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;Формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах освіти;Розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості. За результатами комплексної оцінки фахівці ірц визначають напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять. Надають рекомендації щодо складання, виконання, коригування іпр в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо)Психолого-педагогічна допомога надається дітям з ООП, які навчаються у дошкільних та закладах загальної середньої освіти (не відвідують навчальні заклади), здобувають повну загальну середню освіту в професійно-технічних закладах освіти та не отримують відповідної допомоги.5. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП

Номер слайду 11

За результатами комплексної оцінки фахівці ІРЦ визначають напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять. Надають рекомендації щодо складання, виконання, коригування ІПР в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо)Психолого-педагогічна допомога надається дітям з ООП, які навчаються у дошкільних та закладах загальної середньої освіти (не відвідують навчальні заклади), здобувають повну загальну середню освіту в професійно-технічних закладах освіти та не отримують відповідної допомоги.5. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП

Номер слайду 12

Недостатнє розуміння сутності командного супроводу: - Чинників, які зумовлюють успіх;- Вирішальної ролі батьків як рівноправних партнерів;Формалізм і непродуманість зустрічей на противагу колегіальній роботі з чіткими цілями, яких слід досягнути;Невміння виділити пріоритетність цілей і завдань (адаптивне функціонування та розкриття ресурсів дитини);Відсутність фахового координатора роботи (кожен фахівець робить те, що вважає за потрібне, а тому відсутній якісний моніторинг динаміки розвитку дитини);Недооцінка ролі асистента вчителя (не є престижною).6. Труднощі впровадження інклюзивної освіти

Номер слайду 13

ВИСНОВОК1. Необхідними умовами якісного інклюзивного навчання є: Визначення особливих освітніх потреб (ООП) дитини;Створення інклюзивного освітнього простору;Надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;Підвищення кваліфікації педагогічних працівників;Забезпечення учнів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку;Здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини впродовж усього періоду навчання із обов'язковим залученням батьків до освітнього процесу.2. Визначення особливих освітніх потреб дитини та умов для організації інклюзивного навчання здійснюється практичними психологами та вчителями-дефектологами ІРЦ за наслідками проведеної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини3. Одним із чинників успіху інклюзивного навчання є узгоджена робота команди психолого-педагогічного супроводу дитини у постановці цілей, шляхів їх реалізації та моніторингу результатів досягнень дитини.4. Діяльність дитини оцінюється з позицій прогресивного розвитку, а не у порівнянні з іншими дітьми, обсягу набутих знань. Якщо такого немає, то це може бути підставою для перегляду індивідуальної програми розвитку (і батьки, і психолог, і педагог це можуть ініціювати).

Номер слайду 14

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА1. Категоріальність дітей з особливими потребами. URL: https://core. Ac. Uk 2. Умови ефективності інтеграції та інклюзії. URL: http://lib. Iitta. Gov. Ua 3. Критерії інклюзивної школи. URL: https://education-inclusive. Com/ 4. Інклюзивне навчання. URL: https://mon. Gov. Ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
22 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку