Презентація "Співпраця вчителя та асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням"

Про матеріал

Презентація містить теоретичні відомості та приклади співпраці, втілені в практику роботи в інклюзивному класі. Буде цікава для вчителів-предметни ків , асистентам вчителів , корекційним педагогам , всім членам команд супроводу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Белим Людмила Володимирівна. Вчитель початкових класів з 1985 р. Асистент вчителя з 2018 р. Закінчила Криворізький державний педагогічний інститут. Стаж 34 роки

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Співпраця вчителя та асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням

Номер слайду 4

План 1. Реальна ситуація сьогодення. 2. Функції асистента вчителя. 3. Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента вчителя. 4. Основні моделі спільного викладання в класі. 5. Моделі співпраці.

Номер слайду 5

Інклюзивна освіта – це постійний процес виявлення та усунення перешкод в освітньому процесі, постійний пошук ефективних шляхів забезпечення індивідуальних потреб кожної дитини ( 48 - а сесія ЮНЕСКО, 2008 рік). Україна першою на пострадянському просторі в 2003 році адаптувала глобальні Цілі розвитку тисячоліття і встановила відповідні національні цілі та завдання, одна з яких – забезпечити рівні можливості для отримання інклюзивної, якісної освіти для усіх дітей та забезпечити можливості навчання впродовж усього життя.

Номер слайду 6

У Петропавлівській ЗОШ I-III ст. № 2 з професійним навчанням інклюзивну освіту діти одержують, починаючи з 2012 року. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рік. Загальна кількість учнів у школіКількість учнів в інклюзивних класах% здобувачів інклюзивної освіти201246110,22201346120,43201852650,95201955071,27

Номер слайду 7

Діти з особливими освітніми потребами: Діти з інвалідністю;Діти з особливостями розвитку;Діти з соціальними проблемами;Обдаровані діти.

Номер слайду 8

Особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту ( Закон України “Про освіту”). Ключове у цьому визначенні – це додаткова підтримка, що передбачає не лише додаткові фінансові, а й людські ресурси – додаткові фахівці, асистенти педагога тощо. Це зумовлює потребу їхньої підготовки до роботи в інклюзивному освітньому середовищі як членів команди.

Номер слайду 9

Функції асистента вчителя: Організаційна;навчально-розвивальна;діагностична;прогностична;консультативна.

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Учитель. Разом: учитель і асистент. Асистент Вивчення дитини. Визначає навчальні потреби. Обговорюють здібності учнів, сильні і слабкі сторони. Відвідують засідання з питань планування. Спостерігає за поведінкою учня й надає інформацію вчителям. ПропозиціїНадає пропозиції, приймає рішення, вибирає з альтернатив, створює (разом із командою) ІПР, веде поточні записи про учнів. Обговорюють очікувані результати учнів, навчальні, поведінкові та емоційні цілі дитини. Надає пропозиції вчителям щодо виконання можливих дій та надає безпосередні послуги (наприклад, логопедичні)

Номер слайду 11

Асистент вчителя не повинен робити: Брати участь у плануванні навчальної програми, натомість – допомагати вчителю, але не працювати самостійно;самостійно вносити зміни в ІПР;самостійно планувати навчальний процес;самостійно вести уроки;самостійно відбирати навчальний матеріал або методи викладання;

Номер слайду 12

вносити зміни до навчальних завдань без попередньої консультації з вчителем;оцінювати навчальні результати учнів;бути єдиною особою, відповідальною за навчальний процес у класі;нести повну відповідальність під час екскурсій;звітувати перед батьками про успішність учнів.

Номер слайду 13

Взаємодія асистента й дитини – це поступальний рух від синтезу із асистентом до максимальної самостійності дитини у шкільному житті.

Номер слайду 14

Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента. Спільне обговорення ролей і завдань (ще на початковому етапі роботи);наголос на важливості та дотримання конфіденційності;спільне обговорення філософії та підходів до навчання й управління класом;проведення регулярних зустрічей та вироблення спільних стратегій поведінки та викладання, надання та отримання зворотнього зв’язку, обговорення проблемних ситуацій.

Номер слайду 15

Основні моделі спільного викладання в класіМодель консультування;модель навчання;модель співпраці.

Номер слайду 16

Модель консультування Вчитель може виступати консультантом асистента та модифікації навчальних завдань.

Номер слайду 17

Модель навчання Вчитель та асистент вчителя по черзі навчають один одного з тих питань, у яких вони є компетентними.

Номер слайду 18

Модель співпраціПередбачається розподіл обов’язків між вчителем та асистентом. Підтримуюче викладання;паралельне викладання;додаткове викладання;викладання в команді.

Номер слайду 19

Підтримуюче викладання. Цей підхід також відомий як “один викладає, інший допомагає” або “ведучий і помічник”.

Номер слайду 20

Паралельне викладання. Відбувається тоді, коли педагоги працюють одночасно з різними групами учнів в одному класі.

Номер слайду 21

Додаткове викладання. Тоді, коли треба, щоб один педагог підсилив якість викладання іншого педагога. Викладання в команді – це одночасне/почергове ведення уроку двома педагогами. За такої форми спільного викладання учні взаємодіють з усіма вчителями в класі, що є ключовим для дітей з ООП.

Номер слайду 22

Приклад практики співпраці5 клас Петропавлівської ЗОШ № І-ІІІ ст. № 2. якщо один читає лекцію – інший моделює ведення записів на дошці або показує слайд.

Номер слайду 23

… якщо один перевіряє присутніх, інший збирає зошити і перевіряє домашнє завдання.

Номер слайду 24

… якщо один дає загальні вказівки всьому класу, інший пересувається по класу, надаючи індивідуальну допомогу за необхідності.

Номер слайду 25

… якщо вчитель провів тестову перевірку, асистент перевірив роботи.

Номер слайду 26

Пам’ятайте Вчитель має бути достатньо гнучким, здатним долати перешкоди та шукати виходи з будь-яких складних ситуацій, пов’язаних з учнем; поважає індивідуальні відмінності кожного та готовий співпрацювати з іншими вчителями для досягнення результатів. Інклюзивна освіта передбачає, що безліч зусиль має докладати школа та сім’я. На вчителя покладена величезна відповідальність, але результат того вартий, адже в особливих учнів з’явиться можливість адаптуватися та жити повноцінним життям у суспільстві. Успіх роботи у класі починається з ваших власних переконань і ставлення до дітей через ваше спілкування з ними та піклування про них.

pptx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
8616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку