Головне завдання Забезпечити дітям здоровий спосіб життя; оберігати здоров’я дітей і привчати їх самих до цього; розвивати в дошкільнят компетенцію у галузі фізичного “Я” (власне тіло та його функціонування, живлення, загартування, гігієна, здоров’я і хвороба, безпека); формувати інтерес до історії України, народних звичаїв, традицій, ігор; виховувати бажання бути схожими на козаків: сміливими, дужими, кмітливими
Нормативна та теоретична база Закон України “Про дошкільну освіту”; Національна Доктрина розвитку освіти; Концепція дошкільної освіти; лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.04 №1/9-438; Базова програма розвитку дітей; Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) Використані: засоби сучасних технологій у процесі фізичного виховання О.Курка, О.Аксьонової, Т.Глушанок, Л.Волкової, Л.Гримака, Ю.Змановського, Е.Вільчковського, В.Сухарєва, С.Мартинова, Н.Денисенко; методика М. М. Єфименка «Театр фізичного розвитку й оздоровлення»; методика К.Серебрянської «Фітбол-аеробіка»; ігрова методика Л.Бейби «Емоційна релаксація»; вправи йоги із системи «Хатха – Йога».
Модель фізкультурно-оздоровчих заходів Спеціальні фізичні вправи: заняття з фізкультури; заняття з хореографії; музично-ритмічні вправи; ранкова гімнастика; рухливі ігри, пішохідні переходи; спортивні свята, розваги. Спеціальні загартувальні процедури: полегшений одяг в приміщенні; одяг відповідно до пори року; дотримування температурного режиму; повітряні процедури;; ходіння босоніж; гігієнічна гімнастика після денного сну; дихальні та звукові вправи; загартування за допомогою морської солі, сольові доріжки; Фізичні вправи протягом дня: фізкультурні хвилинки; фізкільтурні паузи. Вітамінотерапія: вітамін С Психокорекція: кольорова терапія; звукова терапія; психогімнастка. Масаж: оздоровчий; дотиковий. Ароматерапія: “часникове намисто”
Руховий режим дошкільників Різні види занять по фізичній культурі; удосконалення рухого режиму дошкільників; задоволення біологічної потреби дітей у руховій активності; раціональне сполучення різних видів занять. На заняттях реалізується : в оволодінні складними видами рухів у різному темпі; 2. в проведенні різноманітних рухливих ігор; 3. в урахуванні диференційного підходу до організації рухового режиму; 4. в поступовому залученні малорухомих дітей в активну діяльність
Обладнання для рухової активності Традиційні: м’ячі, обручі, скакалки, кеглі, палиці, гімнастична стінка, ворота, матраци; ребриста, похила та гімнастична дошки; різнокольорові стрічки, кубики, канат, баскетбольна сітка, рейка, мотузка… Нетрадиційні: «доріжки здоров’я», «різнокольоровий дощик», «душ», «сніжок», «Мотрійка», «змійка», кільцекид, «Веселі зайці», «їжачки», «лижі», «дівчинка на галявинці», «брязкальця», «Клоун»…
Масаж Масаж – це метод механічного впливу на оголене тіло дитини, яке сприяє зміцненню дихальних м’язів, збільшенню рухливості ребер, покращенню лімфо- та кровообігу, підвищенню опірності організму. Під час масажу застосовуємо такі прийоми: погладжування; розтирання (поверхове); розминання; легке постукування.
Пальчикова гімнастика Пальчикова гімнастика – це вправи, які пов’язані з розвитком дрібної моторики руки. На заняттях з фізичного виховання намагаємося: щоб діти створювали і відтворювали шляхом рухів власних рук чи інші образи; емоційно вживалися в них; входили в цілісний психоматичний стан, який задається образом; прислухалися до своїх тілесних відчуттів.
Дихальна гімнастика Вправи на дихання - це вправи, які дозволяють не лише швидко ліквідувати кисневий голод, який утворюється внаслідок інтенсивної роботи, але й загартовувати організм. Мета : навчити дітей правильно дихати носом; впливати позитивно на нервову систему, на процеси обміну речовин, кровопостачання легень; поліпшувати дренажну функцію легенів, бронхів; коригувати деформації хребта і грудної клітини, що розвиваються внаслідок частих захворювань дитини; підвищувати загальний тонус організму; збільшити обсяг легенів і відновити повноцінне зовнішнє дихання.
Корекція постави та плоскостопості Коригувальні вправи – це вправи, які зміцнюють м’язи тулуба, вигинають хребет у напрямку, протилежному патологічному викривленню та розвивають статичну і динамічну його функції. Ці вправи утворюють основу коригувальної гімнастики. Завданнями коригувальних вправ є: запобігання деформації хребта; формування правильної постави; сприяння гармонійному фізичному розвитку дітей.