Презентація "Способи вірішення конфліктних ситуцій"

Про матеріал
Конфлікт - найбільш гострий спосіб усунення протиріч в інтересах, цілях, поглядах, що відбуваються в процесі соціальної взаємодії, що полягає в протидії учасників цієї взаємодії і звичайно супроводжується негативними емоціями, що виходить за рамки правил і норм
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Способи вирішення конфліктних ситуацій. Підготувала практичний психолог Вільшанського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Тимченко Р. В.

Номер слайду 2

Конфлікт - найбільш гострий спосіб усунення протиріч в інтересах, цілях, поглядах, що відбуваються в процесі соціальної взаємодії, що полягає в протидії учасників цієї взаємодії і звичайно супроводжується негативними емоціями, що виходить за рамки правил і норм

Номер слайду 3

Які асоціації викликає слово конфлікт?

Номер слайду 4

Які асоціації викликає слово конфлікт?Непорозуміння. Стрес. Незадоволення. Гнів. Образа. Ворожість. Суперечка

Номер слайду 5

У чому причина конфліктів між учнями і вчителями?

Номер слайду 6

У чому причина конфліктів між учнями і вчителями?(на думку вчителів)Нетактовність учасників навчального процесу. Емоційна неврівноваженість учнів. Непідготовленість дітей до уроків. Хамство у ставлені до вчителів. Недотримання правил поведінки, невиконання учнями своїх обов’язків

Номер слайду 7

У чому причина конфліктів між учнями і вчителями?(на думку учнів) - Образи, навішування ярликів. - Нудно на уроках. - Наказовий, менторський тон. - Необ’єктивне оцінювання знань. - Вчителі не прагнуть зрозуміти учнів. - Не всі приділяють увагу дисципліні. - Обзивання учнів. - Особливості характеру деяких учнів та вчителів приводять до конфліктів

Номер слайду 8

Формула конфлікту КС(конфліктна ситуація)+І(інцидент)=К(конфлікт)КС-це протиріччя, що нагромадилися створюючи причину конфліктуІ-збіг обставин, що є приводом конфлікту. К-конфлікт

Номер слайду 9

Види конфліктів: Позитивні і негативні, і відповідно, можуть бути конструктивні і деструктивні. Конструктивні – позитивно впливають на життя людей, служать джерелом самовдосконалення й саморозвитку особистості, стимулюють ефективний вихід із проблемних ситуацій. Деструктивні – призводять до насильства, розриву взаємин самотності та згуби.

Номер слайду 10

Уникання Боротьба або конкуренція. Поступливість або пристосування. Компроміс Співробітництво. Вирішення конфліктів

Номер слайду 11

Уникання, або відхід від конфлікту (намагання його не помітити) – це такий тип поведінки, коли на проблему просто не звертають увагу. Суть поведінки відображають приказки: «Не буди лихо, доки тихо», «Не чіпай, бо вламається». Уникання цілком виправдане тоді, коли напруженість у ситуації занадто велика і необхідно її знизити

Номер слайду 12

Боротьба або конкуренція – це такий тип поведінки, коли одна сторона завзято відстоює свої позиції і не враховує інтереси опонента. Зміст такої поведінки характеризують приказки: «Переможців не судять», «Сильний завжди правий». Цей тип поведінки найчастіше призводить до ускладнень конфлікту

Номер слайду 13

Поступливість або пристосування – тип поведінки, орієнтований на максимальне задоволення інтересів опонента, згладжування суперечностей на шкоду своїм інтересам. Зміст такої поведінки втілюють приказки: «Мир за будь-яку ціну», «Нехай буде гречка, аби не суперечка». Ця позиція доречна, коли потрібно зберегти добрі стосунки з іншою людиною, а привід конфлікту не значний; або результат набагато важливіший для іншої сторони, ніж для вас.

Номер слайду 14

Компроміс – тип поведінки, який забезпечує часткове задоволення у конфлікті як власних інтересів, так і інтересів іншої сторони, що досягається за такої умови: «Я поступлюся тобі в чомусь, а ти мені в іншому». Зміст такої поведінки формулюється за допомогою приказок: «Краще півхліба, ніж нічого», «Поганий мир кращий за добру сварку»  

Номер слайду 15

Співробітництво – тип поведінки, який забезпечує максимальне задоволення як власних інтересів, так  і інтересів іншої сторони. Зміст такої поведінки характеризують приказки:  «Одна голова добре, а дві – краще»,   «Те, що добре для Вас, добре і для мене».  Результатом цієї поведінки є повне вирішення конфліктної ситуації. Цей тип поведінки у конфлікті є найкращим .

Номер слайду 16

Для спільного виходу з конфлікту бажано дотримуватися наступних умов:відокремити реальні причини конфлікту від формального приводу; зосередити увагу на проблемах, а не на особистих емоціях; діяти за принципом «тут і зараз», не згадуючи інші події і факти; створити атмосферу рівної участі  усіх сторін у вирішенні конфлікту; говорити тільки за себе, не висловлювати здогадки про думки інших; уміти слухати й чути іншого; поважно ставитися до особистості опонента, говорити про факти й події, а не про особистість  співрозмовника; створити клімат взаємної довіри і співпраці.   

Номер слайду 17

Коректне розв’язання конфліктних ситуацій – необхідний елемент професійної підготовки вчителя. Як би не розвивався конфлікт, завдання педагога перетворити протидію на взаємодію

Номер слайду 18

Правила педагогічного спілкування1. Намагайтеся зрозуміти мотиви поведінки учня. 2. Будьте компетентними, не бійтеся визнавати свої помилки. 3. Пам’ятайте, що школярі більш охоче виконують опосередковані розпорядження вчителів. • Прямий вплив (авторитарний) на учня ігнорує особливості особистості учня і ґрунтуються на вольовому тиску на психіку дитини. • Опосередкований передбачає врахування інтересів, потреб, мотивів, використання стимулів та заохочень

Номер слайду 19

4. Використовуйте спеціальні прийоми оцінювання вчинків особистості. •Позитивна оцінка ефективна у поєднанні з високою вимогливістю до людини. •Найдоцільнішою є мотивована позитивна оцінка, завдяки чому особистість пишається успіхами і усвідомлює, що нема підстав для заспокоєння. •Мотивована негативна оцінка дає можливість зрозуміти, що в цьому конкретному випадку є помилка, яку є шанс виправити. 5. Спільна діяльність зближує людей і підвищує їхній авторитет. Проявіть готовність допомогти учневі.

Номер слайду 20

В. Сухомлинський зазначав: "Конфлікт між педагогом і дитиною - це велика біда для школи... Вміння уникнути конфлікту або вирішити його - це одна з рис, яка є педагогічною мудрістю і культурою вчителя"

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
2911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку