Презентація «STEM- проект. Лабораторна робота. Практичне застосування електролізу в домашніх умовах . Цинкування.»

Про матеріал
Презентація «STEM- проект. Лабораторна робота. Практичне застосування електролізу в домашніх умовах . Цинкування.» Мета: - Освітня. Сформувати знання про електричний струм в розчинах та розплавах електролітів; виявити основні особливості процесу електролізу; ознайомити з законом електролізу (І законом Фарадея), застосуванням електролізу , експериментальним шляхом перевірити доцільність практичного застосування електролізу в домашніх умовах. - Розвиваюча. Розвивати вміння спостерігати, аналізувати фізичні, хімічні та біологічні явища, робити висновки. - Виховна. Формувати вміння критично, але об'єктивно оцінювати предмети, явища; вміння працювати в колективі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ ІІ ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ. Частина 1. Електричний ЗАРЯД. Електричне поле. Електричний струм. Урок № 26 «STEM- проект. Лабораторна робота. Практичне застосування електролізу в домашніх умовах . Цинкування.» Виконала : вчитель фізики, інформатики,астрономії, БЖД, математики1 категорії КЗО «СШ № 44» ДМР ОДНОВАЛОВА НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА https://www.youtube.com/watch?v=6ta3 Wm. HGYXs

Номер слайду 2

Мета: - Освітня. Сформувати знання про електричний струм в розчинах та розплавах електролітів; виявити основні особливості процесу електролізу; ознайомити з законом електролізу (І законом Фарадея), застосуванням електролізу , експериментальним шляхом перевірити доцільність практичного застосування електролізу в домашніх умовах.- Розвиваюча. Розвивати вміння спостерігати, аналізувати фізичні, хімічні та біологічні явища, робити висновки. - Виховна. Формувати вміння критично, але об'єктивно оцінювати предмети, явища; вміння працювати в колективі.

Номер слайду 3

Тип уроку. Інтегрований STEM- проект з елементами лабораторних досліджень . Прилади та матеріали для роботи з учнями:1. Комп’ютерна презентація до уроку, камера , фотоапарат;2. набір для проведення лабораторного дослідження з цинкування в домашніх умовах: паяльна кислота, тубус від батарейки, затискачі, пінцет, 2 гайки , знежирювач, з’єднувальні дроти, джерело струму, серветка, електронні ваги, підставка, електролітична ванна з дистильованою водою, щіпка цукру та солі, лампа розжарювання, гальванометр;3. Захисний одяг – халати , рукавички, окуляру , маски; 4. Ватмани , кольорові олівці, маркери, калькулятори, робочі зошити; 5. Флеш – анімація Дисоціація https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=elkap_disociace&l=ua Флеш – анімація Електроліз https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?f=elkap_rozkladne&l=ua Флеш – анімація Свинцево – кислотний акумулятор https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?f=elkap_akumulator&l=ua. Відео Електричний струм в електролітах. https://www.youtube.com/watch?v=jl. Rxieuf. AOo

Номер слайду 4

З метою з’ясування умов , при яких відбувається електроліз проведено слідуючі демонмтрації: 1. Демонстрація. Дистильована вода - діелектрик (джерело струму, з’єднувальні провідники, гальванометр, ключ, електролітична ванна з дистильованою водою, електроди, лампа розжарювання). 2. Демонстрація. Електричний струм у водному розчині кухонної солі (джерело струму, з’єднувальні провідники, електролітична ванна з дистильованою водою, щіпка кухонної солі, лампа розжарювання, гальванометр). 3. Демонстрація. Водний розчин цукру не проводить електричного струму (джерело струму, з’єднувальні провідники, електролітична ванна з дистильованою водою, щіпка цукру, лампа розжарювання, гальванометр).

Номер слайду 5

Актуалізація опорних знань. 1. Що таке електричний струм? Які умови існування електричного струму? 2. Які дії спричиняє струм? 3. Які частинки є вільними носіями заряду в металах? 4. Чи переноситься речовина при проходженні струму через метали? 5. Як залежить опір металів від температури? 6. Як проявляється хімічна дія струму?

Номер слайду 6

Маса речовини, яка виділяється на катоді під час електролізу, прямо пропорційна електричному заряду. Що проходить через електроліт, або добутку сили струму і часу проходження струму через електроліт. m = kq= k. It Електроліз - процес виділення речовини на електродах під час протікання електричного струму крізь розчин або розплав електролітів.

Номер слайду 7

4. Проведення лабораторних досліджень. Лабораторні дослідження проводилися з дотриманням техніки безпеки, які було повторено перед їж початком. Заздалегідь було звільнено тубус батарейки від осердя. Знежирено гайки , які піддаватимуться цинкуванню. Перед зануренням в електролітичну ванну гайку поклали на ваги, щоб зафіксувати вагу до цинкування. Після проведення досліду деталь знову кладуть на ваги для визначення маси після досліду. Саме головне- це точно зафіксувати зміну маси гайки після проведення досліду. Учні класу були розділені на дві групи для порівняння отриманих , в ході уроку матеріалів. Двоє учнів були задіяні в підготовці та проведенні експерименту. Так як експеримент триває 40 хвилин, то в учнів є достатньо часу для виконання поставлених перед ними завдань в ходу проведення проекту.

Номер слайду 8

5 . Проектна робота учнів з теми : «Електроліз». Учні в групах поділилися на маленькі підгрупи, завданням для них стало наступне:-Ознайомитися з відео матеріалами: https://youtu.be/P4 EN-7 V-Si. Uhttps://youtu.be/4 OQd-Wf3 QEE https://youtu.be/axn. G-et. Ol. VA https://www.youtube.com/watch?v=9 Epfvzmyaok https://www.youtube.com/watch?v=Ql. H5l. Bm. QDD4https://youtu.be/Twosy6o. Suy0 https://youtu.be/1 E7d. TMRc. B34 -Опрацювання дослідних матеріалів експерименту , занести їх до таблиці, порахувати масу цинку( представити її на ватмані для обговорення);

Номер слайду 9

-Теоретично розрахувати , маючи вхідні данні , масу цинку ,що осяде на гайці під час цинкування ( представити її на ватмані для обговорення); -Скласти технологічну карту процесу цинкування ( представити її на ватмані для обговорення) ;-Скласти схему застосування електролізу ( представити її на ватмані для обговорення) ;-Підготувати та виступити з доповідями : 1. Цинкування металу в домашніх умовах своїми руками: технологія, обладнання.2. Застосовуння у промисловості електролізу.3. Гаряче цинкування.4. Метод холодного цинкування5. Гальванічне цинкування .6. Газо-термічне напилення.7. Термодифузійне цинкування .

Номер слайду 10

6. Підведення підсумків експериментального дослідження та проектної роботи учнів. Після закінчення експерименту групи розраховують масу цинку, що пішла на цинкування , перевіряють розрахунки. З’ясовують відмінність результату розрахункової маси від експериментальної в процентному співвідношенні . Результати досліджень показали , що маса цинку ,яка була розрахована математично ( в ході розв’язування задачі) , на 3 % більша від маси отриманої експериментальним шляхом. Діти склали технологічні карти процесу цинкування, розглянули всі можливі методи застосування процесу електролізу, оприлюднили та проаналізували результати лабораторного дослідження, зробили висновки .

Номер слайду 11

7. Рефлексія. Учням запропоновану висловити свою думку та враження з приводу доцільності проведення таких інтегрованих дослідних проектів.8. Домашнє завдання.§38, впр38

Номер слайду 12

ФОТО ЗВІТ ПРОЕКТУ

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Презентації
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
23 січня 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку