Презентація: "Сторітеллінг на уроках фізики"

Про матеріал
Сторітеллінг є ефективним способом мотивації, переконання учнів, який дає змогу надихнути їх на прояв ініціативи в навчальному процесі. За допомогою історій ми можемо пояснити складний матеріал просто і доступно!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сторітеллінг на уроках фізики Петрик Н. О.

Номер слайду 2

Поняття Сторітеллінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії з метою навчання, керування шляхом донесення змісту інформації. У перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітеллінг – це розповідь історій.

Номер слайду 3

Концепт З допомогою історій ми можемо пояснити складний матеріал просто і доступно.

Номер слайду 4

Історія Методика була розроблена та успішно випробувана на особистому досвіді професором філософії Сіднейського універвитета Девідом Армстронгом (Австралія), головою міжнародної компанії Armstrong International.

Номер слайду 5

Актуальність

Номер слайду 6

Чому сторітеллінг — ефективний прийом? Принцип доступності навчання. Діти люблять слухати історії більше, ніж доповіді, описи чи визначення, тому що вони легше сприймаються (задіяна не лише раціональна сторона сприйняття інформації, а й образна).  Виконання складних завдань .В історії є герой, який змінюється. Ці зміни відбуваються в процесі боротьби. Історія динамічна. Сучасні діти з кліповим мисленням краще сприйматимуть історію, ніж текст іншого виду. Принцип міцності знань та емоційного навчання. Історія впливає на почуття дитини, а це підвищує рівень концентрації уваги. Тому всі уважно слухають навчальний матеріал, сприймають його, а потім з легкістю можуть відтворити.

Номер слайду 7

Складові частини історії Історія може бути вигаданою, але також можна використовувати цілком реальні події. Так буде навіть краще, адже випадки з життя завжди викликають величезну цікавість. Розповідь має бути емоційною та динамічною, події мають йти одна за одною. Героєм історії може бути предмет, людина, явище, символ. Сюжет повинен містити експозицію, завязку, розвиток дій, кульмінацію та розв’язку.

Номер слайду 8

Складові частини історії Відкриття

Номер слайду 9

Структура сюжету

Номер слайду 10

Види сторітеллінгу Пасивний Активний За створення історії та її розповідь відповідає вчитель У створенні історії вчителю допомагають учні Підходить для початку вивчення нової теми Чудовий варіант для закріплення знань

Номер слайду 11

Як вчителю створити свою історію? Визначення теми та мети уроку – від цього залежить вибір головного героя і сюжету історії. Розробка детального сюжету та основних подій оповіді. Вибір головного героя – подумайте над його іменем, характером, зовнішністю тощо. Вигадка інтриги (чим більш несподіваною вона буде, тим краще!). На цьому етапі вже можна складати перший варіант історії. Прочитайте готовий варіант та додайте метафори.

Номер слайду 12

Як вчителю створити свою історію? Крок 1. Головне - це контент Контент повинен бути цікавий і корисний слухачеві. Подумайте, що цінного і корисного ваш учень отримає від вивчення матеріалу. Створюючи історію, не забувайте про те, що ваша розповідь повинна «зачепити» слухача з найперших слів, а тільки потім залучати його логічним розвитком сюжетної лінії. Роблячи акцент лише на початок історії, ви допустите серьозну помилку. Нотки напруженості та інтриги повинні бути рівномірно розподілені по сюжету для того, щоб людина без відриву дослухала історію до кінця і зробила правильні висновки

Номер слайду 13

Як вчителю створити свою історію? Крок 2. Наявність героя Яскравий герой, з яким аудиторія себе може себе асоціювати — рушійна сила будь-якої історії. Не починайте розповідь поки не визначите для себе — хто буде головним героєм, якими він буде володіти рисами характеру. Герой не обов'язково повинен бути позитивним у всіх сенсах, але він повинен бути повністю сформований і слухачі повинні знати його історію, щоб зрозуміти його дії. Він може бути як живим, так і вигаданим. Якщо в ході сюжету виникне емпатія, емоційний зв'язок з персонажем, то його досвід буде автоматично присвоєний аудиторією.

Номер слайду 14

Як вчителю створити свою історію? Крок 3. Подбайте про якісне візуальне оформлення Саме візуальний фон допомагає зробити атмосферу в історії більш динамічною, барвисто розкрити тему, надати додаткову жвавість і занурити слухача в контекст. Подумайте, які елементи графічного контенту могли б допомогти вашій історії розкритися. Наприклад, фотографії, презентація, ілюстрація або інфографіка та інші.

Номер слайду 15

Як вчителю створити свою історію? Крок 4. Нотки драматургії Розповідаючи історію, дозвольте своїм слухачам включити уяву і перейнятися атмосферою, представити головного персонажа і пережити конфлікт разом із ним. Описуйте все живо і реалістично, немов все відбувається у вас на очах. Кожен захоче дізнатися, як хтось викручується в складній життєвій ситуації (з якою, до речі, може зіткнутися і він). Таким чином, вони з цікавістю будуть вбирати чужий життєвий досвід, а ви отримаєте максимальну залученість аудиторії у навчальний процес.

Номер слайду 16

Як вчителю створити свою історію? Крок 5. Скажіть тверде «НІ» монотонності! Придумуючи історію, намагайтеся уникати монотонності. Навіть найзахоплююча розповідь, найгеніальніша ідея можуть стати марними і втратити сенс при монотонному піднесенні. Заздалегідь чітко сплануйте послідовність викладу тексту і візуальних елементів. Саме від цього залежатиме, наскільки глибоко закладена в історії ідея проникне в мозок вашого слухача.

Номер слайду 17

Як вчителю створити свою історію? Крок 6. Деталі та емоції Ось тут потрібно бути вкрай уважним. Справжня історія повинна бути насичена життям. Заплющуєш очі і перед тобою з'являється картинка, реальна, наповнена запахами, енергією, звуками, тактильними відчуттями. Історія повинна викликати щирі емоції. Немає емоції — немає історії — немає результату. Нехай це буде свого роду тестом для ваших текстів. Почуття, які найсильніше змушують утримувати увагу слухача — це страх, здивування і радість. Докладіть зусилля для того, щоб під час розповіді вашої історії, аудиторія зазнала хоча б одне з цих почуттів.

Номер слайду 18

Як вчителю створити свою історію? Крок 7. Висновок Або мораль усієї байки — з якою метою ви взагалі розповідали історію, яку думку хотіли донести? Пам'ятайте про це. Історія без логічного висновку — як зжуваний виступ актора на сцені.

Номер слайду 19

Результат За допомогою сторітеллінгу можна отримати два важливі результати: пожвавлення атмосфери у класі, зняття напруженості, створення невимушеної обстановки; він є одним із найбільш простих та швидких шляхів встановлення контакту між вчителем та учнями, засобом привернення та утримання їх уваги.

Номер слайду 20

Гарного Вам сторітеллінгу! На допомогу вчителю: http://moyaosvita.com.ua/osvita-2/veliki-vidkrittya-u-fizici/ http://tut-cikavo.com/lyudi/320-tsikavi-fakti-pro-genijiv https://padlet.com/kilivnik_95/Bookmarks http://creativeschool.com.ua/storytelling/ https://sites.google.com/a/lyceum2.cv.ua/metodicnij-navigator/metodicni-materiali/storitelling

Номер слайду 21

Практичний блок У 1802 році французький учений Жозе Луї Гей-Люссак проводив в Парижі наукові досліди. Йому були потрібні скляні трубки, які тоді вироблялися склодувами тільки в Германії. Коли учений їх виписав, французькі митники наклали таке високе мито, що він не міг викупити посилку. Про це дізнався Олександр Гумбольд і вирішив допомогти Гей-Люссаку. Він порадив відправникам запаяти кінці трубок і наклеїти на них етикетки: «Обережно! Німецьке повітря!» Повітря? Митного тарифу на повітря не існувало, і цього разу трубки дійшли до французького ученого без всяких мит.

Номер слайду 22

Продовжити історію ВИНО ЧУДОВЕ Відомо, що Галілео Галілей наповнював винайдені ним термометри не ртуттю і не спиртом, а вином. Якось один із таких приладів великий італієць надіслав своєму другові-вченому в Англію. Разом із термометром він послав записку, в якій описав призначення приладу. В дорозі записка, мабуть, загубилася, а, можливо, друг Галілея не зрозумів її змісту. Через деякий час Галілей одержав таку відповідь: «Вино було справді чудове. Будь ласка, надішліть мені ще один такий прилад»…

Номер слайду 23

Продовжити історію ЛІКУВАННЯ НА ВІДСТАНІ Якось відомий вчений В.Рентген дістав курйозного листа. Невідомий просив вислати кілька рентгенівських променів і пояснити, як ними користуватися. Виявилося, що у нього у грудній клітці застрягла револьверна куля, але приїхати до Рентгена автор листа не може за браком часу. Учений відповів: «На жаль, ікс-променів у мене зараз не має. До того ж пересилати їх досить складна штука. Зробимо простіше: пришліть мені вашу грудну клітину.»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Похабова Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додав(-ла)
Петрик Наталія
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 28.Атмосферний тиск і його вимірювання
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1869
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку