Урок № 2 "Сила тяжіння" (Урок з теми "Взаємодія тіл - 7 клас" )

Про матеріал
Розробка уроку з фізики 7 клас. Урок № 2 з розділу "Взаємодія тіл - 7 клас" . Тема уроку : "Сила тяжіння" (Урок з теми "Взаємодія тіл - 7 клас" )
Перегляд файлу

Урок № 2.

 

ТЕМА  УРОКУ:  Сила  тяжіння.

 

 

МЕТА: 

        а). Ввести поняття про новий тип взаємодії-гравітаційну;

        б). Розвивати спостережливість;

        в). Виховувати наполегливість у навчанні.

 

 

ТИП  уроку: урок формування базових знань, умінь і навичок.

 

 

ФОРМИ  І  МЕТОДИ

        проведення уроку: евристично - дослідницький.

 

 

ОБЛАДНАННЯ:   1. Картка самооцінювання №3.

                                  2. Дидактичний матеріал «Технологічні карти» та

                                                       «Структурно – логічні схеми» теми.

                                  3. Для демонстрацій:

                       -     Падіння тіл на Землю.

                       -     Рух тіла, кинутого горизонтально.

                       -     Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту.

                       -     Вимірювання сили тяжіння за допомогою динамометра.

  

 

 

СТРУКТУРА  УРОКУ

 

1.Організаційний  момент:  - 2 хв.

а). Оголосити тему уроку (записано на дошці),

б). Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів(записано на дошці):

             1.Сила тяжіння Землі – приклад Сил всесвітнього тяжіння.

             2.Залежність сили тяжіння від маси.

             3.Графічне зображення сили тяжіння.

 

 

 

 2.АКТУАЛІЗАЦІЯ опорних знань та умінь учнів: - 10хв.

 

 1. Екскурсія до виставочного стенду « ФІЗИКА в малюнка»

( творчі домашні роботи учнів про практичне застосування сили ).

 

2. Конкурс «Алло, ми шукаємо таланти» - учні зачитують свої вірші, оповідання   про сили природи.

 

3. Бліц опитування:     

             - Коли виникає сила?

             - Результат дії сили?

             - Вимірювання сили?

             - Застосування сили

             - Паспорт фізичної величини – СИЛИ.

 

 

3. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ: - 15 хв.

 

а). Продемонструвати і пояснити фізичні досліди, що пояснюють дію сили тяжіння і її залежність від маси (досліди демонструють учні):

                1. Падіння тягарця, що відірвався від нитки.

                2. Рух тіла, кинутого горизонтально.

                3. Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту.

                4. Залежність сили тяжіння від маси.

б).Ввести поняття коефіцієнта гравітації – q:

    q = F m   ,        q=9,8н кг ,    

          для  розрахунків - q=10н кг  або  q=10м с2 .

в). Точка прикладання та графічне зображення сили тяжіння:

1. Це сила – рівнодійна всіх сил тяжіння, що діють на окремі частинки тіла.

2. Точка прикладання – центр маси тіла, напрям дії сили – вертикально вниз

 ( до Землі ! ).

г). Закон всесвітнього тяжіння (17 ст., І. Ньютон , Англія):

 всі тіла взаємодіють з силою, що пропорційна їх масам і обернено    пропорційна відстані між ними в квадраті.

Отже, на полюсі і на екваторі Землі сила тяжіння – різна!

Коефіцієнт гравітації теж різний. На Місяці сила гравітації менша в 1,6 р.

                             q=6н кг (на  Місяці).

 

 

4. ЗАКРІПЛЕННЯ  НОВИХ  ЗНАНЬ  ТА  УМІНЬ : – 5 хв.

Усно: користуючись «Технологічною картою» -

а). Пояснити події, які зображені на малюнках дидактичного  матеріалу;

 

б). Пояснити п.2 та п.3 «Структурно – логічної схеми».

 Письмово: побудувати «Дерево» - поняття «Сила тяжіння» - п.1 д.м.

 

5. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ: - 5 хв.

Основне: Опрацювати § -

Додаткове:  Намалювати – прояви гравітації ( п.4 Дидактичного матеріалу ).

 

6. ПІДСУМОК  УРОКУ: - 3 хв.

Оцінюємо  роботу учнів на уроці (з врахуванням самооцінювання ).

Додатки:

Картка №3

Самооцінка підготовки учнів до уроку

 (при актуалізації опорних знань і умінь учнів )

 

Прізвище учня

 

_____________________________________

Оцінка

2-3 бали

+ / -

Учня

Вчителя

Означення :

  1. Фізичного закону
  2. Фізичного явища

 

 

Застосування теоретичних знань на практиці:

  1. Пояснення досліду
  2. Розв’язування задач

 

 

Сума балів:

 

 

 

 

  1.      Структурно-логічні схеми до теми «Взаємодія тіл» - 7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку