Стратегія “Дискусія”Теоретична частина. Учень, який уміє висловлювати власну думку під час дискусії, має кращі результати навчання. Дискусія – публічне обговорення спірного питання. Є кілька стратегій, які допомагають організувати дискусію в класі. Стратегії дискусії: Т – схема. Дискусійна шкала Елвермана. Шкала ставлень «Так – НІ»Т – схема – це багатоцільовий графічний організатор для запису аргументів з обговорення бінарного запитання (так – ні, за – проти)Дискусійна шкала Елвермана – це стратегія використання графічної схеми для організації дискусії в класіШкала ставлень – це стратегія, яка допомагає з’ясувати ставлення учнів до певної проблеми та організувати дискусію в класі.
Практична частина. Урок природознавства в 3 класі. Тема. Вода – руйнівник чи рятівникІ. Заключна частина. Міркування в групах1. Об’єднання в групи- Зараз ми з вами об’єднаємося в дві групи.- Витягніть з чарівної скриньки картки. (Сніжинки, краплинки, листки)- Що зайве, на вашу думку?- Чи добре, що взимку багато снігу?- Яка від нього користь?2. Робота в групах. Сьогодні у нас в гостях Капітошка. Він вважає, що вода не може завдати нікому ніякої шкоди. Вода приносить тільки користь і радість всім живим істотам. Наведіть приклади, що вода може бути не тільки рятівником, а й руйнівником.
9 змін, які пропонує Міносвіти. ДИТИНА — ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬНова школа буде співпрацювати з позашкільними закладами освіти, враховувати індивідуальні здібності дитини. БАТЬКИ – ПАРТНЕРИВчителі допомагатимуть батькам здобувати спеціальні знання про розвиток дитини. Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, обирати підручники, методи, стратегії, засоби навчання. Серед методів навчання застосовуватимуть: ігри, соціальні, дослідницькі проекти, експерименти, групові завдання. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}В о д а - р я т і в н и к. ТАКНІБез води не може прожити жоден живий організм. Навесні відбуваються повені, коли піднімається рівень води в річках. Вода допомагає гасити пожежі. Вода утворює ущелини, печери. В спеку хочеться пити. Є тварини, які не можуть жити без води: риби, жаби, черепахи. Утворюються шторми, цунамі, які приносять руйнування і шкоду. Вода потрібна, щоб очистити тіло, помити посуд, підлогу. Вода розмиває родючі грунти, утворює яри.3. Аргументи дітей. Запис в дискусійну таблицю
Стратегія «Мікрофон» Теоретична частина. Різновидом загально групового обговорення є технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку. Мета цієї стратегії – розвиток асоціативного та креативного мислення, уяви. Організація роботи1. Повідомити проблему класові.2. Запропонувати уявний «мікрофон» (будь–який предмет).3. Надавати учням слово почергово, передаючи «мікрофон». Говорити має право лише той, у кого знаходиться «мікрофон».4. Повідомлені відповіді не коментувати і не оцінювати. Коли хтось висловлюється, інші не мають права щось говорити.
Практична частина. Урок читання 2 клас. Тема. Підсумковий урок за темою « Народні казки»ІV. Актуалізація опорних знань1. Слово вчителя - Казка – це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Казок країна чарівна. У гості нас чека вона. Отож часу не гаймо,І казку зустрічаймо!- Казка в гості до нас прийшла не сама, а зі своїми друзями. Всі вони хочуть дізнатися: чи знаєте ви казки? Чи читаєте ви казки?- Що ви знаєте про казкових героїв?- Отож, спробуємо виконати завдання від наших друзів. Нехай вони усвідомлять, що другокласники у Вікторійській школі дійсно люблять читати казки і все про них знають.
2. Подарунок Казці Ки – ки – ки - дуже любим ми казки. Ать – ать – ать - будем разом їх читать. Сі – сі - сі - полюбіть ви їх усі. Ить – ить – ить - без казок нам не прожить. Тя – тя – тя – взято все в них із життя. Ро – ро – ро - переможе хай добро. Завдання від Казки та її друзів.3. Стратегія «Мікрофон»- Який розділ ми закінчили вивчати?- А які казки прочитали в цьому розділі?- Хто автор цих казок?“Жбан меду”“Колобок”“Горобець і билина”“Як дівчина короля перехитрила”“Лисичка – сестричка”
Стратегія «Читання з позначками» Теоретична частина. Стратегію «Читання з позначками» використовують для читання наукових та науково – популярних текстів. Мета стратегії полягає в стимуляції оцінювальної діяльності учнів у процесі сприйняття та обдумування інформації під час читання . Часто читаючи якийсь твір, як дорослі так і діти роблять у книгах помітки, виділяють певну інформацію з метою кращого запам’ятовування, щоб звернути увагу ще раз на певний фрагмент.
Практична частина. Фрагмент уроку природознавства в 3 класі « Рух повітря»Алгоритм роботи:1. Читання тексту вчителем2. Ознайомлення учнів з умовними позначками: (галочка) – знайома інформація (я це знав);- (риска) - це суперечить тому, що я знаю;+ - нова інформація (я не знав цього);? – в мене з’явилось запитання стосовно цієї інформації.3. Розміщення плакату з позначками на видному місці.4. Пояснення учням завдання (оцінюванню підлягає не одне слово, а ціле речення)5. Демонстрація прикладу ставлення позначок у тексті.6. Визначення часових меж.
7. Самостійне читання тексту учнями, створення таблиці з позначками.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Я знав це+Я не знав цього- Це суперечитьтому, що я знав?В мене з’явилося запитання стосовно цієї інформації8. Обговорення результатів роботи всім класом. Зосередження на суттєвих ідеях тексу.
Рух повітря. Рух повітря вздовж поверхні Землі називають вітром. Вітер завжди дме з більш холодної місцевості у бік більш теплої. Це відбувається тому, що холодне повітря важче. Вітер часто змінює напрямок. Вітри мають і різну швидкість. Що більша швидкість вітру, то він сильніший. Вітри бувають різні. Вони приносять і бажану прохолоду, і задушливу спеку… +++? ?style.colorfillcolorfill.type