Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – документ:- що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми проблемами (ООП);- де закріплено перелік необхідних психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг;- який розробляється групою фахівців з обов'язковим залученням батьків дитини. Мета створення ІПР – побудова якісного навчального процесу для дитини з ООП у відповідності до її реальних можливостей, виходячи з особливостей розвитку дитини та освітніх потреб. Що таке ІПР?
ІПР обов'язково містить:1. Період виконання.2. Загальну інформацію про дитину.3. Відомості про особливості розвитку дитини.4. Наявний рівень знань.5. Додаткові освітні і соціальні потреби учня.6. Психолого-педагогічна допомога у позаурочний час.7. Характеристика учня.8. Навчальні предмети.9. Адаптація (середовище, психологічно-педагогічна, навчального матеріалу).10. Індивідуальний навчальний план (ІНП).11. Джерела інформації для розроблення ІПР.12. Склад групи з розробки ІПР.13. Лист узгодження ІПР.14. План консультування батьків в процесі розроблення/виконання ІПР.15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень. Структура ІПР
Поточні цілі:- вчити користуватися засобами рідної мови, її стилями, жанрами в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, письмо, читання) – комунікаційна компетентність;- створення власних письмових висловлювань;- користування правилами переносу слів;- використання лексичного багатства української мови у власному мовленні;- спостерігає за роллю дієслів у мовленні і застосовує у власному висловлюванні;- досліджує числівники і використовує їх у мові;- розпізнає текст за основними ознаками. ІНП. Кейс «Українська мова»
Інклюзивне навчання є одним із напрямків реформування системи освіти, мета якого – реалізація права на освіту осіб з ООП без дискримінації. В основі трансформації системи і розвитку інклюзивного навчання лежать правові акти. ІПР розробляються для успішного навчання дітей з ООП у закладах загальної середньої освіти. ІПР. Підсумок