Про оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів НУШ

Про матеріал
В оцінюванні результатів навчання учнів / учениць важливо розрізняти поточне оцінювання, формувальне оцінювання (оцінювання для навчання або оцінювання «в процесі») та підсумкове оцінювання (семестрове, річне). Поточне, формувальне оцінювання здійснюють з метою допомогти учням усвідомити шляхи досягнення кращих результатів навчання, тоді як підсумкове оцінювання має на меті отримати дані про рівень співвіднесення навчальних досягнень учнів з обов'язковими / очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом та/або освітньою програмою.
Перегляд файлу


Щодо оцінювання результатів
навчання учнів 5-7 класів НУШ

 

Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання та дозволяє вчителю / вчительці зрозуміти, як краще підготувати учнів / учениць до підсумкового оцінювання та відслідковувати їхній прогрес протягом навчального року.

Формувальне оцінювання передбачає використання різноманітних методів збору інформації і повинне відповідати цілям і завданням, які встановлені для конкретного навчального предмета / інтегрованого курсу. Його здійснюють у формі самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання вчителем / учителькою із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостережень учителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учня І учениці тощо).

Метою підсумкового оцінювання є співвіднесення фактичних результатів навчання, яких досягли здобувачі освіти, з обов'язковими / очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом / модельною навчальною програмою за певний період навчання.

Підсумкове оцінювання здійснюють періодично. Кількість підсумкових робіт, час їхнього проведення вчитель / учителька може встановлювати самостійно.

Підсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність оцінювання.

Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності.

Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр учитель/учителька може запропонувати учнівству: 1) виконати комплексну підсумкову роботу, завдання якої дозволяють установити результати навчання за всіма групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми галузями; 2) виконати окремі підсумкові роботи для кожної групи результатів, визначеної у Критеріях оцінювання за освітніми галузями.

Відомості, отримані під час підсумкового семестрового оцінювання результатів навчання, застосовують для вироблення навчальних цілей на наступний період, визначення труднощів, що постали перед здобувачами освіти, та коригування освітнього процесу.

У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета / інтегрованого курсу навчального плану освітньої програми закладу освіти.

Оцінка за семестр може бути скоригованою.

Підсумкове оцінювання за рік не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним оцінок за І та II семестри. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих досягнень учня і учениці протягом року.

Річне оцінювання також може бути скоригованим.

Результати семестрового та річного оцінювання фіксують у класному журналі та Свідоцтві досягнень (далі - Свідоцтво). Результати ДПА — у класному журналі та додатку до Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти. За умови використання власної шкали оцінювання заклад має визначити.

Беручи за основу рекомендації МОН педагог рекомендувала таку модель оцінювання  5-7 класів НУШ: оцінки за семестр виставляти на основі підсумкових робіт (ПР) за однією або декількома групами результатів (ПР ГР1 / ПР ГР2 / ПР ГРЗ / ПР ГР4), з урахуванням тематичного оцінювання (ТО) та за підсумками комплексної підсумкової роботи (КПР ГР 1 / КПР ГР2 / КПР ГРЗ / КПР ГР4), завдання якої дають змогу встановити рівень навчальних досягнень за всіма групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми галузями.У разі відсутності учня / учениці на уроці в день проведення комплексної підсумкової роботи, оцінки за групами загальних результатів виставляють, ураховуючи поточне оцінювання протягом вивчення окремої теми.

1. Затвердити модель оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти  5-7 класів НУШ.

2. Учителям-предметникам:

2.1.  Визначати регулярно прогрес учнів, вчасно коригувати освітній процес і надавати  підтримку.

2.2. Формування мотивації: оцінка має мотивувати учня до навчання, розвиваючи внутрішню зацікавленість через позитивний зворотний зв'язок та залучення до самооцінювання.

2.3. Використовувати у методиці роботи  коментарі, рефлексію, портфоліо учня, самооцінювання та взаємооцінювання для якісного впровадження формувального оцінювання, яке не впливає на підсумкові оцінки, але слугує для корекції навчання.

2.4.  Проводити підсумкові роботи за завершенням кожної теми чи розділу для перевірки досягнення очікуваних результатів.

2.4.  Тематичне оцінювання відображати в журналі в окремій колонці без дати, але їх результати не є визначальними для семестрових оцінок.

2.5.  Семестрові оцінки виставляються на основі підсумкових робіт (ПР) за однією або декількома групами результатів (ПР ГР1 / ПР ГР2 / ПР ГРЗ / ПР ГР4), з урахуванням тематичного оцінювання (ТО) та за підсумками комплексної підсумкової роботи (КПР ГР 1 / КПР ГР2 / КПР ГРЗ / КПР ГР4).

2.6. Річні оцінки формувати на підставі двох семестрових оцінок, із врахуванням додаткового прогресу учня наприкінці року.

2.7.  Виставляти тематичні, семестрові та річні оцінки у відповідних колонках журналу.

2.8. Здійснювати моніторинг прогресу та вносити результати формувального оцінювання.

3. Класним керівникам:

3.1.  Проводити моніторинг  за координацію оцінювального процесу та веденням підсумків у журналі.

3.2. Контролювати заповнення свідоцтв досягнень учнів.

3.3. Регулярно проводити зустрічі з батьками для обговорення успіхів та труднощів у навчанні.

4. Адміністрації ліцею:

4.1.  Проводити контроль за правильним та вчасним заповненням класних журналів з відповідними записами.

4.2.  Проводити роз’яснювальну роботу з педагогами щодо формувального, підсумкового, річного оцінювання.

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2024
Переглядів
15286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку