Презентація "Суть і зміст процесу виховання"

Про матеріал
Презентація "Суть і зміст процесу виховання". Процес виховання Суть виховання Мета та цілі виховання Чинники виховання Етапи виховного процесу Результати Висновок
Зміст слайдів
Номер слайду 1

СУТЬ І ЗМІСТ ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ

Номер слайду 2

Процес виховання. Суть виховання. Мета та цілі виховання. Чинники виховання. Етапи виховного процесу. Результати. Висновок. ПЛАН

Номер слайду 3

Процес виховання представляє собою систему спеціальних заходів, спрямованих на створення всебічно розвиненої та гармонійної особистості. Його особливість виявляється у вираженій цілеспрямованості, де конкретна мета робить виховний процес системним і послідовним, уникає хаосу та випадковості. Шкільне виховання відіграє ключову роль у формуванні особистості, оскільки його цілеспрямований вплив передбачає не лише позитивне виховання, але й подолання негативних наслідків об'єктивних чинників. Такий підхід дозволяє створити не лише певні якості, але й допомагає подолати негативні впливи, що можуть зустрічатися у вихованні. ЩО ТАКЕ ВИХОВАННЯ?

Номер слайду 4

Суть виховання полягає у виробленні в особистості характеристик:цивілізованого соціально орієнтованого ставлення до життя, суспільства, людей, праці;суспільної активності для повної самореалізації та самоствердження в житті при дотриманні норм моралі і права;любові до батьківщини, працьовитості, гуманізму, бережливого ставлення до природи, до власного здоров’я і вміння задовольняти власні потреби. СУТЬ ВИХОВАННЯВИХОВАНИМ Є НЕ ТОЙ, ХТО ЗНАЄ ЯК ПОВОДИТИСЯ, І ВМІЄ ЦЕ РОБИТИ,А ТОЙ, ХТО ПОВОДИТЬСЯ ЯК НАЛЕЖИТЬ ПОВОДИТИСЯ І ІНАКШЕ НЕ МОЖЕ.

Номер слайду 5

Основною метою виховання є формування особистості дитини, що володіє необхідними нормами і правилами поведінки в суспільстві. Виходячи з мети виховання, педагогом при організації виховного процесу, підбираються відповідні методи, засоби і форми. Саме тому проблема цілей виховання є однією з найбільш актуальних в педагогіці. МЕТА

Номер слайду 6

ЦІЛІЗагальні цілі виховання – полягають в формуванні у дітей тих якостей, які притаманні конкретному суспільству, тобто, сформовані у всіх його членів.Індивідуальна мета виховання – передбачає індивідуальне виховання окремої дитини, з урахуванням його особливостей. Перспективні цілі виховання – спрямовані на виховання у дитини стійких якостей особистості, необхідних для життєдіяльності дитини в рамках певного колективу. Середньострокові цілі виховання – пов’язані з вирішенням завдань, які є актуальними для певного віку. Формулюються відповідно до особливостей, потреб і можливостей віку дітей. Поточні цілі виховання – спрямовані на виховання дітей, виходячи з їх рівня вихованості, тобто коригують і направляють середньострокові і перспективні цілі виховання, шляхом підбору ефективних засобів.

Номер слайду 7

ЧИННИКИ ВИХОВАННЯОБ’ЄКТИВНІСУБ’ЄКТИВНІособливості розбудови системи закладів освіти;перебудова економіки на ринкових засадах;особливості розвитку соціальної сфери;відродження традицій, звичаїв, обрядів, народної педагогіки;розширення сфери спілкування з іноземними громадянами;вплив природного середовища.соціально-педагогічна діяльність сім'ї та громадських організацій;навчально-виховна діяльність навчальних закладів;цілеспрямована діяльність засобів масової інформації, закладів культури, позашкільних установ, церкви

Номер слайду 8

ЕТАПИ ВИХОВАННЯІІ ступінь – формування ставлення вихованців до норм і правил поведінки. На основі позитивних чи негативних взаємин формується оцінка спершу чужої, а потім і власної поведінки, що створює умови для мотивації вчинків і визначає бажання діяти згідно з визначеними нормами і правилами.І ступінь – формування понять, суджень (що таке добро, а що зло, як слід поводитися і т.д.)ІІІ ступінь – формування в людини певних поглядіві переконань.ІV ступінь – формування навичок та звичок правильної поведінки.

Номер слайду 9

Система звичок переходить в характер, у риси особистості і, таким чином формується загальна спрямованість особистості, що визначає практику поведінки та соціальний досвід людини. Кінцевою метою виховання є переведення виховання в самовиховання, у самостійну реалізацію життєвих програм. Результати виховання проявляються не відразу, а дещо відстрочено у часі. Результати виховного процесу – це рівень вихованості, якого досягли особистість або колектив. Вихованість особистості – показник ефективності та якості навчального процесу. ЕТАПИ ВИХОВАННЯ

Номер слайду 10

Таким чином, до результатів виховного процесу відносять:сформованість провідних якостей особистості вихованця;систему моральних знань, навичок, вмінь, звичок та ціннісних орієнтацій вихованця;конкретні дії та вчинки вихованця, їхній вплив на результати його діяльності, виконання певних обов’язків;психологічну і духовну готовність вихованця до повноцінної творчої життєдіяльності;всебічний і гармонійний розвиток особистості вихованця, активну життєву настанову, орієнтацію на досягнення суспільно значущих успіхів у майбутньому. РЕЗУЛЬТАТИ

Номер слайду 11

Особливість засобів виховання полягає у тому, що до них відносять методи, прийоми, форми виховної роботи, а також види мистецтва й діяльності. Результат виховання на певному його етапі можна визначити, оцінюючи рівень вихованості учнів. Вихованість - це властивість особистості, яка характеризується сукупністю достатньо сформованих соціально значущих якостей, які в узагальненій формі відбивають ставлення людини до суспільства і оточуючих людей, до праці, до створених людьми матеріальних благ, до самої себе. ВИСНОВКИ

pptx
Додано
29 січня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку