Презентація відповідає сценарію свята Букваря. Кожний кадр відповідає виступу дитини. На слайдах розміщено музичні супроводи. До кожного музичного номера створена презентація, з гіперпосиланням з основної презентації.
Є святкових днів багато на листках календаря. Ганушевич Є. А між ними й наше свято – вшанування Букваря. День вітання і прощання – свято перших букварів, Симончук П. Перша сходинка зростання для найменших школярів. Буквар взяли ми перший раз, коли зайшли у перший клас. Марфич О.І як нам радісно сказати: Читати ми всі вміємо, навчилися й писати. –Хором Літера перша і перше слово, з книжкою перша серйозна розмова, Коляда В. Перша сторінка і друга сторінка, успіхи перші , усмішки й сльозинки. В путь щасливу і широку всіх виводить перший клас, Койдан А. До уроку, до уроку – чуєш, дзвоник кличе нас. Любі гості, мами й тата, в нас - Букварикові свято. Федоренко А. Добре, що прийшли до нас в гості у перший клас. Ми всіх гостей вітаємо і дуже вам радіємо. Скора Д. Усі вже букви знаємо, книжки читати вміємо. Навчився й писати дружний наш клас, ви можете всі поздоровити нас. –хором
Листоноша. Стук у двері –заходить, питає. Бова А. Чи у вас сьогодні свято? Це першокласники? То отримуйте вітальні телеграми.(Зачитує, а діти відгадують від кого вони.) Д/гра «Від кого телеграма із якої казки?Молодці! А мені час поспішати, бо моїх вітальних телеграм чекає багато людей. До побачення.
Заходить Букварик - Охо-хо, аха-ха, уху-у,- сідає на крісло. Плаче: «А-а-а-а-а-а-а.» Вбігає буква «А» Симончук П. Буква А. Господарю мій, що з тобою? 2 А — в алфавіті — найперша!А — в алфавіті — найлегша! А іще ця буква А, І дзвінка, і голосна. А ще хоче буква А, Щоби Алла букви знала, А тоді до школи йшла. Цю букву знають всі на світі, Вона найперша в алфавіті, Весела, гарна й голосна, І найскромніша буква А
Буквар. Е-е-е-е-е! Не хочеться вже!Буква У. Буква Е, іди сюди, И з собою приведи. І скажіть сестричці «І», щоб привела лікаря!Буква Е Еге, я знаю де вони, піду їх приведу, Романець Є. Ех, якби мені аероплан, то вмить ми були б тут! Е! Едельвейс, чудова квітка, хоч вона не семицвітка, Нам вона всім не відмовить, бути разом допоможе!
Буква Е, И та І виходять, кличуть Айболита. Буква и. И великої не має, и слова не починає. Симоненко В. И – ця літера цікава! Зліва дивиться направо. И! – дивується сама, я у дружбі з усіма. . Буква І. Цілу ніч усім не спалось і не снідалось усім. Лузан Д. Одягались, роздягались раз по п’ять або й по сім. Тринадцять хлоп’ят і дев’ятнадцять дівчат. Років їм усім по сім, і на свято треба всім.
Айболить. Бігли ми степами, йшли дрімучими лісами. Що трапилося, Букварику? Дай но я тебе огляну!Нічого не розумію. Температура нормальна, ангіни нема. Але все ж таки тут щось не так! Все зрозуміло!Наш Букварик перевтомився. Адже протягом навчального року він навчав маленьких діток за новою програмою. Час прийшов йому відпочивати, щоб з нового навчального року других діточок навчати. А сьогодні для нього ліки одні – Побачити букви свої. Буква А. Я найперша в алфавіті весела, гарна і дзвінка, Тому із радістю скажу вам, що букви всі уже готовіСьогодні свято відзначати, Букварика нашого прославляти!
Буквар усміхається, зручніше сідає. Айболить. Але ж букви всі від А до Я на сторінках Букваря! А сьогодні бачу я, що усіх вас тут нема!Буква А. Не хвилюйтесь, лікарю наш, і ти, Букварику, не хвилюйся! Букви вийшли прогулятись, але швидко повернуться і розкажуть нам усім, де ж вони були. Вместе весело шагать
Буква М. Я ходив до малят, хотів їх на свято взяти, Марфич О. та Маринка а з Михайликом захворіли, бо багато меду з’їли! Тож пішов я до маленького Миколи, а він перший раз став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку, книжку, ручку, зошит, гумку, М’яч, перо, граблі, подушку, на обід м’яку пампушку, Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату. Лук і стріли, і рушницю ще й пухкеньку паляницю. Ще й стільця, стола і парту ще й географічну карту, Трактора, машинку й мило вже й на дворі звечоріло. Сів Микола, дума думку: чи усе поклав у сумку? Ось такий у мене мій малий Микола!Буквар. Ну,нічого, він підросте і порозумнішає.
Буква П. В лісі пугач загукав: «Пу-гу! Я удень все сплю і сплю». Пустова М. «Хто на букву «Пе» не спить?» Перепілка – гарна птиця, та хлоп’ят вона боїться. А павук сів на краплину й мовчки сам плете перину. Раптом Півник їй сказав: «Я сьогодні рано встав!» Потім вилетів на пліт – заспівав на цілий світ. «Я співати так люблю, що ніколи не просплю.»
Буква В. Вітю півник розбудив. Ва – ва – ва, в Віті книжечка нова, Коляда В. В Віті світла голова, Вітя вчить нові слова. Ви йому не заважайте, ви без нього погуляйте, він, як буде вільний час, вийде гратися до вас. А тим часом вовк ведмедя розбудив:-Вже весна, гуляти йди! Виліз велетень з барлогу – вовк втікає в ліс від нього.
Буква Д . Добра «Де» добру навчає, Богдан Д. Дружелюбність і дотепність виявляє. Закликає нас усіх: треба добрим буть до всіх: Достойно доброзичливість дарити,Щоб давні друзі і нові могли у світі дружно жити. Добросовісно виконуй ці добродушні поради –І завжди люди будуть тобі раді. Буквар. Мудрі слова!
Буква З. Збоку, знизу і згори схожа я на цифру 3. Койдан А. Є три зуби у мене, а один науку гризе. Звуки шапку-неведимку одягли. І в Букварик непомічені ввійшли. Хай працюють ваші вуха: Звуки можна тільки слухать. Букви ж треба розглядати, друкувати і писати. Буквар. Правильно ти всім сказала!
СЦЕНКАЗ’являється брудний зошит. Зошит. Ой-ой-ой! Не маю сили! Ви на мене наступили! Редько С. Буква А. Що ж воно? Пробачить прошу! Виявляється, це – зошит. Але дивний він такий, мов іде у ньому бій!.. Буква з буквою зчепились – Аж гуде навкруг земля: і штовхаються щосили,І вилазять на поля!В – волає,Г – горлає,Л – на дві ноги кульгає,О – як бублик,П – як пилка!.. Що не слово - то помилка, а буває – Навіть дві!.. аж гуде у голові… Зошит, виявляється! Підніміть його мерщій. Чий він, чий?Зошит. Я подертий, я потертий весь в чорнилі і в мастилі. Буква А. Де ж господарка твоя Зошит. Соромно й сказати, імені не прочитати Жирна пляма там. Що ви скажете нам ?
Я не хочу мати плями(піднімає голову). Я писатиму охайно, Гуляй К. Я дурні покину звички. Зошит матиме поличку. А сьогодні дуже хочу букви пригадати, і букварикові подякувати,Що допоміг їх запам’ятати та навчив читати!Пісня «Чижик – пижик і Зойка». По траві зеленій Чижик-пижик скаче,А в саду на лавці учениця плаче. Що з тобою, Зойко, може заблудилась,Може мила чашку, а вона розбилась?Глянув Чижик-Пижик в зошити дівчатка,Полетів із саду Чижик без оглядки. Чашка не розбилась, я не заблудилась, В зошиті у мене „двійка” появилась.- що ти, що ти, Зойко, „двійка” – це не діло. Мабуть в тебе дуже голова боліла.- зовсім не боліла, я в кіно ходила,За уроки пізно я учора сіла.І не розв’язала я важку задачу,Ось тому і „двійка”, ось тому і плачу. Глянув Чижик-пижик в зошити дівчатка,Полетів із саду Чижик без оглядки.
Ну і мама, ну і тато! Наче справжні дошкільнята!. Бараненко І. Нічогісінько не знають. Смішно і сказать комусь!Бо щодня мене питають лиш одне: «чому, чому» . Койдан А Ти чому образив Віту? А чому отримав двійку? І чому прийшов так пізно? Та чому в шкарпетках різних? Ти чому такий непослух? А чому не стелиш постіль? Ти чому це вірш не учиш? А чому портфель без ручки? І чому такий синець?Бараненко І. . Ох, настане мій кінець! Не поясниш їм ніколи, хоч би й дуже захотів… Треба їх віддать до школи – хай питають вчителів. Смішинки - веселинки
-Сашко, дай мені своєю ручкою пописати! Іра К. -А хіба твоя зіпсувалася? Олександр Ю. - Та ні, вона робить багато помилок… Батько купив синові портфеля і наказав: Ганушевич Є. -Дивися ж , хлопче, щоб ти щодня приносив повний портфель дванадцяток.-А куди ж я покладу підручники? Богдан Д. -Швидше збирайся, а то запізнишся в школу Глухова М.-Нічого, школа відчинена цілий день. Марфич О. -Татку, наш учитель сказав, Лапинський Д. Щоб ти не допомагав мені більшеробити уроки. Чому? Ганушевич Є. Мені досить і тих помилок, котрі я роблю сам. Як треба зберігати підручник, Бабичева Я. Щоб він завжди був новим і чистим?Краще його зовсім не носити до школи Гуляй К.
Частівки. Ліза і Єгор. Приготуйте фотоплівкиІ зніміть на згадку нас. Заспіваєм вам частівки. Це і є наш перший клас. Небо небо голубе,Це веселий 1-й В (двічі)Даша і Костя. Як були ми ще малими,Всі казали: малюки!А тепер, не малюки ми –Ми вже справжні козаки. Приспів. Поліна і Діма. Ми навчились рахуватиІ письмово, і в умі. Нам не треба калькулятор,Калькулятор - ми самі. Приспів. Христина і Єгор. Всі навчилися писати,Ну і я навчився теж. Кажуть вчителька і мати:«З ліхтарем не розбереш». Приспів Тоня і Марфич О. Я тружуся, наче бджілка,Бач, як гарно я пишу! Дай мені до понеділка,Завтра батьку покажу!Приспів Лєра і Данііл. Всі куплети доспівали,От веселий перший клас. Дознайомитись бажаєм. Привітайте дружно нас!Приспів
Заходить буква Й, над головою тримає беретик. Айболить. Ей, малий, ти хто такий? Буква Й. Я – не хто, а Буква «іЙ»! Юрчак О. Щоб мене не сплутать з И, я купив берет новий!Невеликий, немалий, подивіться, он який!(Підходить до Букварика.)Йод в аптеці я купив, його пляшечку відкрив. Йод кусається, щипає,Але хворим помагає! Буквар. Для мене і клей згодиться, скотч заклеїть рани.
Буратіно ( до букв). Чом ви тут? Це просто дивно? Хто сюди вас викликав?У – горбате, А – нерівне! Цю…ніколи не вивчав!Я без вас не знав би лиха, грав би цілий день в дворі. Краще б ви сиділи тихо у своєму Букварі!!!Буква Б. Цілий день наш Буратіно Бу – бу – бу читав, Калекуст Х. Я його все поправляла: - Букву Бе читай як треба, бо вона втече від тебе. А він каже: Буратіно. Так і буде! Більше вчить її не буду! Краще буду працювати і ремонту всіх навчати. Аеробіка «Песенка о ремонте»
Буква Ж. Буква «Же» життєлюбства навчає, Срібний В. Життєтворчість проявляє. Живим і жвавим в ділі будь,Про жартівливість не забудь. Жалій людей, в біді – жалобі поможи. Жаданим завжди будь в своїй родині,Від зла живу природу збережи. Ці вчинки завжди до лиця людині. Буквар. Я завжди вас цьому навчав.
Буква Ґ. Далі вчили букву Ґ з ріжком угорі. Лапинський Д. У багатьох словах цікавих я красуюсь, наче пава:Ґрунт , і ґаблі, і ґирлиґа, ґуля, ґній, дзиґар і дзиґа,Ґаламаґа, ґринджолята…Тож прийміть, мене, малята, Придивляйтеся, вивчайте, букву Ґ не забувайте!Буквар. Ні, ні, дітки тебе не забудуть.
Лікар Айболить. Ви пройшли доріг багато і тепер усі ви разом. Але, стійте, зачекайте, Ви прийшли в порядку тому, як вивчали вас у школі на сторінках Букваря. Буква А. Букви - АЗБУКУ-для нас вивчити напам’ять час. Всі букви промовляють – А дерегує. Абеткова пісня. Марфич О. Веселе місто алфавіт. В нім кожне слово – цілий світ. В нім кожна літера жива, і з них складаються слова. Літеру по літері вчили ми щодня. Підійшли до світлого справжнього знання. Допоміг ти нам відкрити диво те чудове, Гладковська Є. як з маленьких зернят-літер виростає слово. Перше слово – мати, друге – Україна. Кожне слово освітиться гранями рубіна. Пісня «А ми любимо читати»
Вчитель. Що робити, що робити, приготувала картки зі словами, а вночі, мабуть, Буквоїд забрався до моєї шухлядки і повигризав букви зі слів. Допоможіть, букви, знайдіть своє місце у словах. Допоможете?Д /гра «Буквоїд»- слова Б.тьк.в.ин., У.раї.а, дер.а.а, .ерні.ів. Буквар. А скажіть мені хутенько: чи ви знаєте Шевченка? Хто то, діти, був Тарас –знає це ваш перший клас? Діти. Це поет народних мас, це співець і наш Кобзар, хлопціВ серці мав любов і жар. Буквар. Що такого він зробив? Діти. Україну полюбив! І за це пішов в кайдани, дівчата. Щоб терпіти муки й рани. Всі його ми батьком звемо. Так від роду і до роду, кожний вірш свій і поему. Він присвячував народу. Буквар. Ось тепер здоровий я! Ось тепер щасливий я, коли поруч вся сім’я! Я - веселий Букварик, весело співаю, бо веселе свято в школі я сьогодні маю. Я щасливий, я тому радію, що всі діти в першім класі вже читати вміють!В країну знань вам шлях відкрити я щиро всім допомагав. Як з літер слово утворити, я першачків навчав.
Гусак В. Добрий Букварику, перша книжка, Хочеться, навіть, плакати трішки. Жаль розлучатися, хоч і треба,Ми не забудем ніколи про тебе! ПІСНЯ „Мама двері відчиня”Скалацький М. Спасибі тобі за добру науку, За паличку першу і першу букву За перше слово і першу казку,За першої вчительки щиру ласку. Ми пам’ятатимем довгі роки. Мудрі й повчальні твої уроки. Мама двері відчиня, Влад, Єгор, Денис Проводжа до школи. Не забудем цього дня Ми в житті ніколи!А татусь нам говорив, Таня Віка Віталя Як ішли ми в школу: Поважайте вчителів, Слухайтесь у всьому!Вероніка,Даша,Маша,Єва,Яна. Не забудем цього дня Ми в житті ніколи! Найсвітліший край у нас,Найсвітліша школа!
Буквар. Спасибі, спасибі за гарні слова. Ви хороші діти. Добре старались, гарно навчались. Та пам’ятаю що працював з нами ще один підручник. Учні (хором). Математика! Математика! З’являється Математика. Математика 1. Так, я теж працювала з першокласниками, і вважаю, що початкову грамоту наші учні засвоїли добре. Та їм потрібно вчитись далі і поглиблювати свої знання. Ну що, перевіримо, чому навчилися мої юні математики?Д /гра «Склади квіточки»- дві команди збирають дві квітки. Хто швидше збере пелюстки з прикладами, що мають відповідь 11, а у других – 12. Вчитель. Шановна Математико, діти гарно вже навчились розв’язувати приклади і задачі, то може покличемо в гості твою середню сестру Математику для другого класу? Математика1 кличе свою сестричку Математику2
Математика, сестрице не барися перед дітками швидше ти з’явися. Математика2. Раз, два, три, чотири, п’ять вміють діти рахувать. Але, хто мене не знає, хай даремно не гуляє. Як уроки діти вчать, ставлю їм «12». А хто вчить їх трохи гірше, ставлю «шісточку», не більше. За невивчені слова я поставлю тільки «три». А лінивим і недбалим «одиничку» я поставлю. Щоб всім весело гуляти, всі уроки треба знати!Перевірю зараз я чи готові працювати з математикою 2 Задачі віршовані. Малювала зранку мишка На лугу пасуться гуси Три цукерки два горішки. Їх пасе мала Маруся. А в обід в куточку сіла Сім гусей ще біля броду,І смачний малюнок з’їла. Троє вже ввійшли у воду. *** Ми попросимо дітей. Каже мама-квочка: Полічити всіх гусей. В мене два синочки ***Та чотири дочки. Вісім яблунь он ростуть. Скільки ж діточок у квочки? З них чотири вже цвітуть. *** Скільки ще не розцвіли?Було у Марини сім ягід малини. Щоб на це відповіли?Сім ягідок з’їла, а скільки лишила? *** Сім цукерок Толя мав. Дві цукерки мамі дав, дві малій сестричці Олі. А лишилось скільки в Толі? ***Під дубочком 5 грибочків, під сосною їх чотири. Скільки разом полічили?
Буквар Тепер дітей учитимуть Підручники нові. Я вас навчив читати і писати, любі дівчатка мої хлоп’ятка,Хай підростає ваш перший клас, а я залишаю вас. Мені вже час відпочивати, іду я на канікули. А ви будете дітки ось із ким дружити! Читанко, сестрице, ого-го, де ти?Читанка. Іду, батечку, спішу! Очеретько А. Буквар Читанко, добра, бери естафету, веди школярів шляхами планети!Читанка. Я – читанка не читана, навчатиму ваш клас. Я з вами говоритиму і вислухаю вас. Букварику, мій братику, розумна голова,Твої веселі літери складатимуть слова. А ти спочинь до вересня, чи просто погуляй. Букварику, мій братику, спасибі і прощай!Буквар. Зачекай! Друзі мої милі, друзі мої любі, а чи знаєте ви всі свою рідну мову? Тож давайте дружно всі ми її покличемо.
Мова. Братіца А. Час зі мною вирушати і нові знання черпати. Вчились ви на письмі писати, тепер мову будете вивчати. У моїй державі правил – море, хто не вчить їх, тому сум і горе. Вчіться мови рідної, малята, я ж вам в цьому буду помагати. Я завжди вас буду вчити рідним словом дорожити. Бо хто любить мову рідну, той багатий, а не бідний! Вчіться, діти, бо підручник скаже вам чогось багато. З того, що колись іншими і посіяно, й пожато. Вас прошу не лінуватись, і вчить уроки день при дні,І берегти книжки! Віднині найперші друзі вам вони.
Глухова М. Прощавай, Букварику, наш найкращий друже! Ми всі тобі, Букварику, дякуємо дуже!Ніколи не забудемо про друга букваря!Ми завжди вчитись будемо для щастя і добра! Буквар. А тепер свої слова вам скажу останні я: Більше розуму та хисту, талану без краю;Мати душу добру, чисту, вдачу чесну, кременисту – Ось чого бажаю. Серце тішити красою, в ній шукати раю,Впитись творчістю святою, науковою метою – Ось чого бажаю. Правду завжди боронити чесно, по звичаю,Серцем всім її любити і для неї вік прожити – Ось чого бажаю!
Вчитель:щоб усі вас поважали,щоб любили шанували-небагато і немало вивчили ви 10 правил:як прокинешся, вставай,ліні волі...( не давай). Юрчак О.квіточку роса умила, а тебе умиє...(мило)Федоренко А.зранку ти не поспішай, подивись спочатку, чи нічого не забув, чи портфель в..(порядку). Срібний В.і дивись не забарись, в школу швидко, швидко...( мчись). Бараненко І.в школі , в класі- не брудни, бачиш сміття -...(підніми). Мошко Є.не носи в кишені жуйку, крейду, яблуко і булку, кнопки, цвяхи, сірники, а носи...(носовички). Герасименко Т.будь охайним, завжди сам, уникай дірок і...( плям). Симоненко В.вдома близьким не груби, менших захищай...( завжди). Богдан Д.скільки в небі світить ясних зірочок, стільки у щоденнику гарних...(12)Рудницька А.щоб тобою всі пишались, перехожі озирались, так роби, щоб люди звикли : ти у всьому завжди...( приклад) Рудницька П.
ВЧИТЕЛЬ: Є кмітливі й дуже мудрі, чуйні є і є байдужіТанцюристи є й музики, є спортсмени і базіки.Є плаксиві й веселенькі, галасливі і тихенькі.Є гарненькі, чепурненькі, є рухливі й повільненькі,Є завзяті і пасивні, нетерплячі і активні,Артистичні і співучі. Отакі у мене учні. Де я кращих ще знайду? Через те я їх люблю!То ж смійтесь, радійте, щасливо живітьІ щирі вітання від мене приміть. На кожен день тижня побажання різні: Хай все більше людей любить вас,(раз)Не зазнавайтесь, як бува (два)Щоб вам все вгору йти, не з гори (три)Щоб не стати героєм сатири (чотири)Щоб в гостях вам частіше бувать (п’ять)Щоб ви скрізь були бажаний гість (шість)Щоб добро ви робили усім (сім) Заключна пісня «Гей, чули, чули, чули…» Пісня «Вчать у школі
Буквар. Ось мої вам подаруночки, щоб вам легше було працювати з Читанкою і Рідною мовою.... Ну, підручники нові, подаруночки даріть!(вручення подарунків)Прощавайте, більше ми не зустрінемось. Підручники. До зустрічі 1 Вересня. Прийшли ми всі на свято,На свято Букваря,І вивчили всі букви, Усі – від А до Я!Гей, чули, чули,чули, Гей, чули, чули ви. З Буквариком ми дружим, Він з нами назавжди. Завершується свято, Вшануймо Букваря,Відкрив він нам дорогу До знань від А до Я. Гей, чули, чули, чули, Гей, чули, чули ви. З Буквариком ми дружим, Він з нами назавжди.