Презентація та конспект уроку з основ здоров'я на тему: "Конструктивне розв'язання конфліктів" для 6-го класу

Про матеріал
Презентація та конспект уроку з основ здоров'я на тему: "Конструктивне розв'язання конфліктів" для 6-го класу Тема уроку: Конструктивне розв’язання конфліктів. Мета: ● вчити з’ясовувати чому між людьми виникають конфлікти ; ● розпізнавати конфлікти у щоденному житті; ● навчити розрізняти конфлікти поглядів та конфлікт інтересів; ● здобути навички конструктивного розв’язку конфліктів; ● формувати прагнення бути толерантним.
Перегляд файлу

Тема уроку: Конструктивне розв’язання конфліктів.

 

Мета:  

  • вчити з’ясовувати чому між людьми виникають конфлікти ;
  • розпізнавати  конфлікти у  щоденному житті;
  • навчити розрізняти конфлікти поглядів та конфлікт інтересів;
  • здобути навички конструктивного розв’язку конфліктів;
  • формувати прагнення бути  толерантним.

 

Очікувані  результати:

  1. Діти  пояснюють, чому важливо вміти розв’язувати конфлікти ;
  2. Називають способи подолання конфліктних ситуацій ;
  3. Розповідають як поводитись у конфліктній ситуації;
  4. Наводять приклади конструктивного розв’язання конфліктів.
  5. Поважають та дотримуються  правил  толерантності.

                

Обладнання і матеріали: класна дошка, фломастери, комп’ютер,  проектор.

 

Підготовте заздалегідь:  роздаткові матеріали для учнів, картки для поділу дітей на групи, свічка, ножиці, глечик, презентація до теми уроку.

 

Орієнтовний план уроку

1. Стартові завдання - 5 хв

2. Інформаційне повідомлення «Що таке конфлікт?» - 4 хв

3. Повідомлення «Способи та наслідки розв’язання конфліктів» - 10 хв

4. Робота в групах - 6 хв

5. Робота в групах «Розв’язати конфлікт конструктивно» - 7 хв
         6. Прийняття правил  толерантності - 10 хв

7. Підсумкові завдання. Релаксаційна вправа «Спляча вісімка» - 4 хв

 

І ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

Стартові завдання:

 

  1. Повторити правила  поведінки під час тренінгу

 

 Щоб робота була  плідною  потрібно погодити правила за якими  ми працюватимемо  під час тренінгу:

  • Цінувати  час
  • Говорити по черзі
  • Говорити коротко по темі
  • Бути позитивним до себе та інших
  • Правило добровільної активності
  • Мобільний без зв’язку

 

         2. Зворотний зв’язок із минулим заняттям

 

Пригадати :

  • Стосунки – це зв’язок  між людьми, які добре знають один одного.
  • Здорові стосунки є запорукою щасливого та успішного життя.
  • Стосунки – це дорога з двостороннім  рухом, тому кожен повинен робити внесок у розбудову стосунків.
  • Люди між якими  близькі стосунки, повинні підтримувати один  одного і в радості, і в горі.

 

  3. Очікування.

 

 Вправа «Знайомство»

 Діти передають свічку по колу. Той у кого опиняється свічка – називає своє ім’я та розповідає свої очікування від сьогоднішнього уроку.

 

  II ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  Актуалізація знань з даної теми

 

  1. Інформаційне повідомлення «Що таке конфлікт?»

 (розповідь із супроводом презентації)

 

У перекладі  з латини  «конфлікт»  (conflictus)  означає зіткнення. Конфлікти є частиною стосунків. Коли  люди  спілкуються між собою, разом навчаються або відпочивають, іноді з’ясовується, що вони по-різному  розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні  інтереси можуть не збігатися.

Однак це не означає, що вони приречені  на  сварки та суперечки. Кожному важливо  навчитися мирно розв’язувати конфлікти.

Ці уміння є дуже важливими. Вони допомагають людям  зменшити кількість стресів, підвищують  авторитет, популярність, рівень упевненості та  самоповаги. Конфлікти спричинені розбіжностями у  поглядах, смаках чи вподобаннях людей, називають конфліктами поглядів.

Коли конфлікти   виникають  внаслідок зіткнення інтересів, потреб чи бажань – це конфлікти  інтересів.

Конфлікт це – сутичка, суперечка, зіткнення протилежних поглядів, інтересів, бажань, норм поведінки.   Це серйозна  проблема. Існує  наука, котра  безпосередньо  цим займається  - конфліктологія.

Уміння  конструктивно розв’язувати конфлікти є ознакою  зрілої особистості. Воно  допомагає розбудувати здорові стосунки і підтримувати  високий рівень благополуччя.

 

3. Повідомлення «Способи та наслідки розв’язання  конфліктів».

 

Спосіб 1. Відсторонення від конфлікту: ігнорувати проблему, зволікати з її розв’язанням,  розірвати стосунки. 

Наслідки: Програють усі.

 

Спосіб 2.  Поступитися: ігнорувати власні інтереси, на все погоджуватись, робити те,

 що  хочуть інші.

         Наслідки: Хтось виграє за рахунок іншого.

 

        Спосіб 3. Боротися: домінувати; тиснути; погрожувати; лаятися;битися.

        Наслідки : Усі програють.

 

        Спосіб 4.  Домовлятися: слухати, розуміти, поважати одне одного; намагатись зрозуміти причину конфлікту;шукати рішення яке влаштує всіх.

         Наслідки: Усі виграють.

 

Практичний блок. Аналіз історій та ситуацій.

 

Розподіл на 3 групи.

Розрізаємо три вітальні листівки із зображенням квітів (проліски, нарциси, фіалки) кожну на 5 рівних частин. Перемішавши частини листівок  складаємо їх у чарівне горнятко. Діти знаходять усі частини листівки із зображенням квітки, таким чином об’єднуються в одну команду. Виникає 3 команди.

Ситуації.

Ситуація 1. Настя  та Олена  подруги. Вони сидять за однією партою  із першого класу. Настя займає місце зліва від  вікна. Пройшов  перший місяць навчання.  Олена пропонує  Насті  помінятися  місцями, але  Настя відмовляється. Мотивує  тим, що її зручніше сидіти  саме так.Олену це образило. Вона пересіла на іншу парту, що була вільною у класі відчувши невдоволення та розчарування. У чаті написала  повідомлення : «Ти мені більше не подруга».

 

Ситуація 2. Сергій та Сашко брати. Вдома вони проживають в одній кімнаті. Сергій не прибирає свій робочий стіл, розкидає речі  та  не полюбляє робити вологе прибирання кімнати.

Сашко намагається  підтримувати порядок у кімнаті і часто робить це за Сергія, щоб не засмучувати маму. Сергію він не робить зауваження, тому що не хоче з ним посваритися.

 

          Ситуація 3. До Дня Збройних  Сил  України 6-а клас брав участь у загальношкільному  проєкті. Актив на засідання отримав завдання  намалювати вітальний плакат. Хлопцям класу  не  сподобалась така участь, вони хотіли брати участь у спортивних змаганнях. Вони нагримали на дівчат  та  розбіглись. Участь у  проєкті обов’язкова, адже клас отримає «0» балів.

 

Руханка «Комарі» (збадьорить, освіжить,  дасть можливість набратися сил, спрямує енергію на наступний вид діяльності).

            Вихідне положення: стати  так, щоб  можна було вільно розвести руки.

Опустити руки і почати тихенько дзижчати: «З-з-з», подібно до комарів - так, наче до кімнати  залетіла ціла хмара комарів.

             Імітувати руками рух комариних крил. Злегка підняти руки і робити ними колові рухи. Поступово підіймати руки вище та збільшувати радіус обертання, інтенсивність та висоту звуку. Підіймати руки доти, аж поки вони зімкнуться над головою.

            Відтак усе повторити у зворотному порядку, опускаючи руки та  стишуючи голос. При повторенні цієї вправи  можна  міняти  звуки на комунікативні  звуки  інших тварин.

 

Виконання  проєкту «Толерантність».

 

Вас образили, вам хочеться відповісти грубістю, хоч ви вважаєте це негідним. Як людина може навчитися бути  більш терпимою? Чи допоможе це  при вирішенні конфлікту?

 Народна мудрість: «На колір і смак  товариш не всяк»

Однією із цілей нашого уроку є створення особливої спільноти у вашому класі де  панують МИР та ПОРОЗУМІННЯ. 

 

Робота в групах.

 

Аналіз  прислів’їв та приказок.  Складання правил.

 

Раніше  сформовані  групи  розбирають  приказки   із чарівного горнятка. Аналізують їх та складають  правила. Правила записуються на дошці. Колективно приймаються.

Я до згоди, як риба до води.

Коли усюди  сама  згода, здається кращою погода.

Краще  погана  погода, ніж поганий супутник.

 Бійся не чорта, а лихого чоловіка.

Не дивись  під ліс, а дивись під ніс.

В  чужому оці пилинку бачить, а у власному колоду не помітив.

Що тобі не мило, другому не зич.

Добре ім’я найкраще багатство.

Як ми до людей, так і люди до нас.

Де незгода, там  часто шкода.

На колір і смак, товариш не всяк.

 

Прийняття правил толерантності.

 

*ставитись до всіх  однаково та з добротою;

 *ніколи не судити інших;

 *дозволяти іншим бути самим собою;

 *допомагати іншим почувати себе безпечно і комфортно;

 *дозволяти іншим не бути  схожими на нас;

 *ніколи ні над ким не сміятися та не принижувати;

 *дозволяти іншим робити помилки, не змушуючи їх  відчувати  свою нездалість;

 *заохочувати та сприяти іншим у вирішенні проблем;

 *поважати особисте життя кожного;

 *просити вибачення, якщо ми когось образили.

 

III ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА

 

  1. Релаксаційна вправа «Спляча вісімка» мета якої: розслаблення потиличних м’язів,  поліпшення  циркуляції крові, активізація очних м’язів.

 

         Сісти зручно, випрямити спину і розслабити плечі. Двічі глибоко вдихнути так, щоб спочатку відчути свій живіт, а потім груди. Почати малювати у  повітрі кінчиком носа лежачу вісімку. Роблячи це, подумати про те, що малюєте символ нескінченності.

         Зверніть увагу,  яку вісімку малюєте – вузьку чи  широку. Розфарбуйте її  у приємний колір.

          Змініть напрям руху і почніть малювати  в протилежному напрямку.  Стежте  очима за кінчиком носа.   Закрийте  очі розмалюйте  вісімку  у приємний для вас колір.  (Вправу виконуємо 1 хвилину).

 

  1. Зворотний зв'язок.  Вправа  «Відкритий  мікрофон». 

 Який настрій? (Чудовий.) Як сьогодні  працювали ? (Плідно)  Що нового ти дізнався? (Толерантність – правило поваги та безконфліктності). Чи справдились твої очікування до уроку?

 

  1. Побажання вчителя.

Пам’ятайте, що лайка - не смола, а родичка сажі, хоч не  обіллє так забруднить.

 

Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 23 с. 130-134. Розв’язати вправу на  ст. 133.  мал. 47.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конструктивне розв’язання конфліктів Для учнів 6 класу. Підготувала вчитель Семиполківського ліцею. Заципанюк Л. В.

Номер слайду 2

Тема: КОНСТРУКТИВНЕ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВМЕТА:навчитись з’ясовувати чому між людьми бувають конфлікти;здобути навички конструктивного вирішення конфліктів;сформувати прагнення бути толерантним.

Номер слайду 3

Наші правила під час тренінгу:цінувати часговорити по черзіговорити коротко і на визначену темубути позитивним до себе та іншихактивність - добровільнамобільний у режимі “без зв’язку”

Номер слайду 4

Вправа “Знайомство”Діти передають свічку по колу. Той, у кого опиняється свічка - називає своє ім’я та розповідає очікування від сьогоднішнього уроку. Починає тренер.

Номер слайду 5

Що таке конфлікт?Конфлікт - це сутичка, суперечка, зіткнення протилежних поглядів, інтересів, бажань чи норм поведінки.

Номер слайду 6

Види конфліктів. ПОГЛЯДІВІНТЕРЕСІВКОНФЛІКТДва друга вболівають за різні футбольні команди. Вони сваряться через те, чия команда крутіша і не знають як дружити далі. Дві подруги живуть в одній кімнаті в гуртожитку, одна з дівчат ніколи за собою не прибирає. Страждають від зауважень обидві.

Номер слайду 7

Способи розв’язання конфліктів. Ухилення від конфлікту. Зволікати з розв’язанням проблеми, ігнорувати її розв’язання. У таких випадках стосунки іноді розриваються. Програють усі. Пристосування, або поступка Одна сторона вимушено або добровільно погоджується на все, ігнорує власні інтереси, робить те, що вирішать інші. За такої позиції одного з учасників конфлікту інший може виграти.

Номер слайду 8

Способи розв’язання конфліктів3. Агресивна боротьба. Нав’язувати власну точку зору будь-яким способом. Задовольняти власні цілі, не зважаючи на інтереси інших. Тиснути на співрозмовника, ображати його. Учасник конфлікту, який тисне на іншого, поводиться агресивно, витрачає багато сил і не відчуває задоволення. Той, кого ображають, незадоволений. Негативні емоції шкодять здоров’ю та руйнують стосунки. Програють усі.

Номер слайду 9

Способи розв’язання конфліктів4. Домовленість. Обговорити проблему. Намагатися зрозуміти причини виникнення конфлікту. Під час обговорення поважати одне одного, уважно слухати, намагатися зрозуміти позицію інших учасників. Сприймати іншу сторону як союзника в пошуках розв’язання проблеми. В результаті виникає порозуміння, досягнуте або шляхом взаємних поступок. Або знаходиться рішення, яке влаштує всіх. Потрібно визнати слушність вимог один одного, відмовитися від взаємних претензій. Зберігати здоров’я і добрі стосунки. Виграють усі

Номер слайду 10

Аналіз історій та ситуацій. Обираємо 3 різні конфлікти. Усі учасники діляться на 3 групи для аналізу ситуації та шукають шляхи вирішення, в яких обидві сторони конфлікту будуть максимально задоволені. 1 2 3

Номер слайду 11

Руханка “Комарі”Збадьорить, освіжить розум, дасть приплив сил та спрямує енергію.

Номер слайду 12

Проєкт “Толерантність”Раніше сформовані групи розбирають приказки з чарівного горнятка. Аналізують їх та складають правила. Правила записуються на дошці та колективно приймаються.

Номер слайду 13

Правила толерантностіСтався до всіх однаково та з добротою. Ніколи не суди інших. Дозволяти іншим бути самим собою. Дозволяти іншим не бути схожими на нас. Ніколи ні над ким не сміятися та не принижувати. Заохочувати та сприяти іншим у розв'язання проблем. Поважати особисте життя кожного. Просити вибачення, якщо ми когось образили.

Номер слайду 14

Релаксаційна вправа “Спляча вісімка”

Номер слайду 15

Народна мудрість. Пам’ятайте: лайка не смола, а родичка сажі, хоч не обіллє - та забруднить.

Номер слайду 16

Зворотний зв'язок. Вправа “Відкритий мікрофон”Який у тебе настрій?Як сьогодні працювали?Що нового ти дізнався?Чи справдились ваші очікування, щодо уроку?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 23: види та наслідки конфлікту. Вчитися розпізнавати конфлікти в реальному житті. Вчасно обирати спосіб конструктивного розв’язання.

zip
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
2348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку