Конспект уроку з основ здоров'я 6 клас "Самооцінка і здоров'я"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я "Самооцінка і здоров'я". Метою уроку є пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки; сприяти формуванню в дітей адекватної самооцінки; виховувати в дітей чуйність і милосердя до людей, які потребують допомоги.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Клас: 6.

Предмет: основи здоров’я.

Тема: Самооцінка і здоров’я.

Мета:

навчальна: пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки;

розвиваюча: сприяти формуванню в дітей адекватної самооцінки;

виховна:  виховувати в дітей чуйність і милосердя до людей, які потребують допомоги.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання: підручник, зошити, роздатковий матеріал.

                                                           Хід уроку.

І. Організаційний момент уроку.

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань, умінь та навичок.

Роздаємо учням роздатковий матеріал на встановлення відповідностей та заповнення схеми по матеріалу минулого уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Обговорення легенди про Нарциса

В одному селі жив дуже вродливий парубок Нарцис, якому ніхто не подобався. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця ішов лихий чаклун. Побачивши, що юнак так захоплюється своєю вродою, не помічаючи нікого навкруги, він розсердився і сказав хлопцеві:

  •   Віднині ти завжди дивитимешся у воду, - і перетворив його на квітку. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Ніби сидить красень-хлопець і дивиться у воду на свою вроду. Люди нарекли її ім’ям хлопця – нарцис.

Запитання: Про що розповідається у цій легенді?

ІV. Засвоєння нових знань і способів навчальної діяльності.

Записуємо дату, класна робота, тема уроку: Самооцінка і здоров’я.

План:

1. Самооцінка.

2. Види самооцінки.

3. Формування адекватної самооцінки.

Я роздав кожному з вас коробочку, вона чарівна, відкривши ви побачите свого найкращого друга. Напишіть на коробці, як ви вважаєте, що там може лежати.

Обговорення: Як  ви  думаєте,  що  у  ній ? Учні висловлюють свої припущення   (Книжка,  іграшка,  фото...?)

Відкривають, там знаходиться люстерко.  Ви здивуєтеся, адже подивившись в люстерко ви побачите себе.  «Любіть  і  шануйте  свого  найкращого друга», але не лише його, а й всіх інших. Щира  повага  до  інших  людей  завжди  ґрунтується  на  повазі  до себе. Я пропоную запам’ятати  золоте правило моральності, яке буде сьогодні нашим епіграфом: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».

Самооцінка  це ставлення  людини до  себе.

Як  формується  самооцінка:

  •    Самооцінка формується  на основі  досвіду  — успіхів  і  невдач.
  •    Вона  залежить  і  від того,  як  до  тебе ставляться  інші люди.

Гра

Пограємо в гру «Хто я?». Вона допоможе більше дізнатися одне про одного і побачити, як у дзеркалі, свої сильні та слабкі сторони.

  •    Дайте по черзі відповідь по 1-2 характеристиці «Хто я?». Візьміть до уваги риси характеру, свої інтереси, вміння. Наприклад:
    1. Я дружелюбний, щедрий
    2. Я люблю подорожувати

Завдання: Робота з підручником.

Ділимо клас на три групи:

1 група – опрацьовує завищений вид самооцінки.

2 група – опрацьовує занижений вид самооцінки

3 група – опрацьовує адекватний вид самооцінки.

Кожна група презентує головні положення з самооцінки, робимо конспект у зошит.

Розповідь вчителя: Самооцінка впливає на поведінку і здоров’я. Люди із заниженою самооцінкою не готові долати труднощі. Через страх зробити помилку й наразитися на критику бояться висловлювати свої думки, відстоювати власну точку зору. А відтак намагаються уникнути ситуацій, у яких можуть почуватися невпевнено, отримати зауваження чи погану оцінку. У складних ситуаціях у них може підвищитися температура, тиск, виникнути головний біль, біль у серці. Хвороба сприймається як можливість сховатися від проблеми, відкласти розв’язання життєвої ситуації. Так, іноді учні хочуть захворіти, щоб пропустити контрольну роботу. Через хвилювання, невпевненість у власних силах на спортивних змаганнях досягають гіршого результату, ніж на тренуванні.

Люди із завищеною самооцінкою беруться за завдання, які не можуть розв’язати. Вони не вміють передбачати невдачі, які переживають дуже болісно. Такі люди схильні до невиправданих ризиків. Іноді це може призвести до хвороби, травмування, перевтоми. При завищеній самооцінці існує ризик захворіти на «зіркову хворобу», що значно ускладнить стосунки з друзями та близькими.

Важливо формувати адекватну самооцінку. Якщо поводитимешся впевнено і поважатимеш себе, то і до інших людей ставитимешся з повагою. Розумітимеш, що всі люди рівні, хоча й мають різні точки зору. Вмітимеш відстоювати власну точку зору. Не піддаватимешся тиску, прийматимеш правильні рішення. Підлітки, які мають адекватну самооцінку, менше схильні до невиправданих ризиків. Адекватна самооцінка сприяє позитивному мисленню, збереженню і зміцненню здоров’я.

Робота з схемою: Кроки до формування адекватної самооцінки.

V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань і способів дій.

Вчитель зачитує ситуацію, обговорюємо класом,  яка  у  хлопчика  самооцінка:     

      завищена,  занижена  чи  адекватна.

1 група - Шестикласник  Сергійко  нещодавно  записався  до басейну,  і  тренер вважає  його  талановитим.  Хоча хлопець  займається  плаванням  не  так  давно,  та вже  виграв  змагання.  Але  він  думає,  що  тренер помиляється  щодо  його  здібностей,  а  свою  перемогу у  змаганнях  вважає  випадковою.

2 група – Олена вважає, що її здібності до малювання оцінюють не належним чином. Ніхто не розуміє її творчу натуру, навіть її краща подруга Софія вважає, що її малюнки звичайні.

3 група – Данило староста класу. Він завжди чемний, доброзичливий і позитивний. Його поважають однокласники за те , що  завжди готовий прийти на допомогу, підтримати в складних ситуаціях, вислухати і дати пораду. Данило вважає, що повага однокласників до нього заслужена.

Проблемне питання: Яку роль самооцінка відіграє в житті людини?

VІ Підведення підсумків уроку.

Самооцінка    це  ставлення  людини  до  себе.  Вона  формується  на  основі  власного  досвіду    успіхів  і  невдач,  а  також залежить  від  ставлення  до  тебе  інших  людей.

Здатність  реально  оцінювати  себе  і  позитивно  ставитися  до себе та своїх життєвих перспектив дуже важлива для здоров’я людини,  її добрих  стосунків  з  оточенням та життєвого успіху.

Для  підвищення  самоповаги  розпочни  проект  самовдосконалення.

Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.

VІІ. Постановка домашнього завдання та інструктаж щодо його виконання.

Опрацювати параграф 12.

Розробити проект власного самовдосконалення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Подолинна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дунаєвська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2023
Переглядів
3453
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку