Живопис – просторове зображення навколишньої дійсності на площині за допомогою кольору. Засоби виразності живопису: колір, колорит, малюнок, композиція, перспектива.
Номер слайду 3
КОЛІР – це головний засіб виразності у живописі. Створює цілісні уявлення про матеріальні якості предметів і явищ навколишнього світу Назвіть відомі вам класифікації та властивості кольорів*ахроматичні та хроматичні кольори
Номер слайду 4
Хроматичні – це кольори спектра і всі допоміжні кольори, які утворює спектр. Ахроматичні – це всі відтінки сірого кольору в діапазоні чорний – білий.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Техніки живопису. Фреска – (від італ. свіжий, сирий)- розпис фарбами розведених водою по сирій затинькованій стіні. Висихаючи вапно штукатурки міцно поєднується з фарбами.“Трійця”Мазаччо
Гриза́йль — техніка живопису, в якій зображення виконується виключно у відтінках сірого. Також гризайлю називається техніка монохромного емалювання в кераміці та монохромний вітраж. Кінцевий твір, виконаний у цій техніці, також називається гризайлю.“Пейзаж”Григорій Гавриленко
Туш - специфічна фарба, виготовлена із сажі. Туш буває рідка, концентрована і суха (у вигляді паличок або плиток). Чорна туш високої якості має густий чорний колір, легко сходить з пера. Існує також кольорова туш (особливий різновид рідких фарб), що зазвичай вживається як живописний або графічний матеріал, рідше для каліграфії. Аркуш "А" з альбому "Українська абетка"Георгій Нарбут
Номер слайду 11
Аркуш "К" з альбому "Українська абетка"Георгій Нарбут
Номер слайду 12
“Сосни” Хасеґава Тохаку, XVI століття
Номер слайду 13
“Пори року” Сессю, 1486
Номер слайду 14
Олійний живопис — різновид художньої техніки з використанням фарб, де сполучною речовиною є олія, здатна добре сохнути і утворювати тривалі плівки на поверхні.“Автопортрет”Альбрехт Дюрер
Номер слайду 15
“Портрет Симонетти Веспуччі” Сандро Боттічеллі“Пані з горностаєм”Леонардо да Вінчі
Номер слайду 16
Акварельний живопис – акварель - прозора водорозчинна фарба та малюнок, виконаний нею. Акварельна фарба утворює прозору суспензію тонкого пігменту, що дозволяє створювати ефект легкості та прозорості у колірних переходах. Акварель поєднує особливості живопису (багатство тону, побудова форми та простору кольором) і графіки (активна роль паперу в побудові зображення, відсутність специфічної рельєфності мазка, характерної для живописної поверхні).“Вид на абатство Фонтхіл з південного заходу”Вільям Тернер
Номер слайду 17
“Тигр”Ежен Делакруа
Номер слайду 18
Гуашевий живопис – різновид водорозчинних фарб, які на відміну від акварелі — непрозорі через домішки крейди, свинцевих білил чи каоліну. Це досить щільні, але недостатньо міцні фарби та при нанесенні товстим шаром осипаються, не мають блиску.“Портрет художниці” (Автопортрет)Мері Кассат
Номер слайду 19
“Підстрижена верба”Вінсент Ван Гог
Номер слайду 20
“Мімі та її кицька”Поль Ґоґен“Автопортрет”Казимир Малевич
Номер слайду 21
Акриловий живопис - акрил - водорозчинні фарби на основі акрилової смоли, що вперше були винайдені в кінці 1930-х років та стали комерційно успішними для широкого вжитку в 1950-х роках. Як в'яжучий елемент містять воду, яка швидко випаровується, що в свою чергу прискорює висихання.“Натюрморт з каменем”Пабло Пікассо
Номер слайду 22
Пастель — (графічні матеріали) група художніх матеріалів, спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольорових олівців. Назву «пастель» мають як самі фарби, так і малюнки, створені в цій техніці. Через поєднання кольорів та їх властивості техніка вважається живописною.«Блакитні танцівниці» Едгар Дега
Номер слайду 23
“Нарциси та фіалки”Жан-Франсуа Мілле
Номер слайду 24
Енкаустика (восковий живопис) - техніка живопису, в якій сполучною речовиною для фарб є розплавлений віск. Енкаустика була популярна за часів античності. Фаюмський портрет юнака в золотому вінку. II ст. н. е.
Номер слайду 25
Портрет молодого чоловіка, Державне античне зібрання, Мюнхен
Номер слайду 26
Зразок виконаного домашнього завдання. Автор: невідомий. Назва: “Портрет жінки”Рік створення: 70 рік н.е. Техніка: енкаустика