Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу
«Мистецтво: образотворче мистецтво 6 клас»,
створене на основі Модельної навчальної програми «Мистецтво 5–6 класи» (інтегрований курс)
для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л. М., Просіна О. В.)
(за підручником «Мистецтво» автори — Рубля Т. Є, Мед І. Л., Наземнова Т. О., Щеглова Т. Л.)
Умовні позначення:П – основні порняття,
х/ф-художній фільм,
м/ф-мультиплікаційний фільм
№ уроку |
Дата |
Тема та зміст навчального матеріалу уроку |
Сприймання творів мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Очікувані результати |
Примітки |
1. |
|
Вступ. Багатогранність і розмаїття світу мистецтва . П:жанр |
|
|
Учень/учениця Виокремлює та характеризує жанрові ознаки
|
|
2. |
|
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ДУХОВНИЙ СВІТ Портрет у видах мистецтва П:портрет |
Невідомий художник. Т. Шевченко.Автопортрет Голова Арістотеля. Мармур С. Андерсон.Весняне цвітіння
Ф. Хальс.
А. ван Дейк.Портрет Вільгельма І. Труш.Портрет дочки Оксани О. Рокачевський. Портрет літньої селянки |
Портретна композиція «Літо» (аплікація) (ст.10) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує техніку аплікації, еесперементує з формами. Презентує та характеризує власний виріб Дотримується техніки безпеки |
|
3. |
|
НАРОДНІ ОБРАЗИ В МИСТЕЦТВІ Обличчя рідного краю П:ескіз, стилізація
|
Т. Шевченко. Портрет Т. Шевченко.Дівчина з рушником М. Пимоненко Юнак у солом’яному капелюсі І. Їжакевич.Матуся іде! А. Монастирський. Запорожець . Курій-Максимів. Україночка |
Виконання стилізованого зображення українця/ українки (матеріали на вибір) (ст.16 |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує стилізовані зображення до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
4. |
|
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ПОЧУТТЯ Портрет душі П:камерний портрет |
О. Станкевич.
О. Мокрицький. |
Виконання камерного портрета (графіка) (ст.21) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує графічну техніку , еесперементує з формами. Презентує та характеризує власний виріб
|
|
5. |
|
ОСОБИСТІСТЬ МИТЦЯ Щира розповідь про себе П:автопортрет |
Т. Яблонська.Автопортрет Ф. Кричевський.Автопортрет С. Левицька.Автопортрет Г. Мюнтер.Автопортрет |
Ескіз власного автопортрета (графіка) (ст.26) |
|
|
6.
|
|
УРОЧИСТІСТЬ ОБРАЗІВ Велич у портреті П: парадний портрет ОБРАЗИ СЛАВИ ТА ЗВИТЯГИ Вшанування видатних особистостей П:кінний портрет |
Г. Ріго.Парадний портрет короля Людовіка ХIVу залі Аполлона Версальського палац Ж. О. Д. Енгр.Портрет імператора Франції Наполеона Ф. Ксавер.Портрет королеви Великої Британії Вікторії
Портрет митрополита
Е. Фрем’є. Пам’ятник національній геройці Жанні д’Арк.
Б. Кафка.
Ш. Лебен. |
Виконання парадного портрета князя чи княгині за уявою (акварель) (ст.32) або Створення парадного портрета козака на коні (матеріали на вибір) (ст.39) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує живописну техніку , еесперементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
7. |
|
ТВОРИ, ЩО РОЗПОВІДАЮТЬ Співзвуччя образів П:парний портрет подвійний портрет Груповий портрет |
Л. Кранах Старший.
І. Труш.
П. Пікассо. |
Виконання групового портрета (живопис) (ст.45 |
|
|
8. |
|
У МИСТЕЦЬКОМУ КОЛІ Галерея зіркових портретів
|
Композитор В. Івасюк, світлина М. Горда. Портрет В. Івасюка
І. Труш. Портрет |
Створення фотоколажу зі світлин улюбленого актора |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує техніку фотографування, еесперементує з формами, світлом Презентує та характеризує власний виріб |
|
9. |
|
ЧАС ВЕСЕЛОГО ДОЗВІЛЛЯ Чарівне диво витинанки П:витинанка |
Д. Власійчук. Добрий вечір, щедрий вечі
В. Коздровська. М. Любас. Весілля |
Створення святкової витинанки (ст.59) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру в техніці витинанки, , еесперементує з формами. Презентує та характеризує власний виріб Дотримується техніки безпеки |
|
10. |
|
ВІДОБРАЖЕННЯ ЖИТТЯ У ТВОРАХ Розмаїття сюжетів і тем МИНУВШИНА В МИСТЕЦТВІ Відлуння старовини П: історичний жанр |
В. ван Гог.
К. Моне.
М. Пимоненко.
Ф. Красицький. Л. Керена. Венеція Я. Матейко. Астроном Коперник П. Андрусів. Хрещення Русі-України |
Створення малюнка на тему «Київська Русь» (матеріали на вибір) (ст.73.) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру різними техніками , еесперементує з формами, кольорами Презентує та характеризує власний виріб |
|
11. |
|
ВІДВАГА В МИСТЕЦТВІ Тріумф військової звитяги П:батальний жанр |
Мозаїка «Битва при Іссі».
Дж. Л. Гуд. Лорд Нельсон
Похід Віщого Олега |
Створення малюнка на тему»Слава княжої дружини» |
|
|
12. |
|
ЧАРІВНІСТЬ СТАРОДАВНІХ ОБРАЗІВ За сюжетами давніх повір’їв П;міфологічний жанр |
М. Білас. Мавка і Лукаш (панно «Лісова пісня» М. Білас. Мавка і Лукаш (панно «Лісова пісня»
Н. Лопухова. |
Створення композиції на тему»Зимове диво» (графіка) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує графічну техніку , еесперементує з формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
13. |
|
БЕЗМЕЖНИЙ СВІТ КАЗОК Чарівні віконця в казку П;казковий жанр |
В. Мельниченко.
І. Вишинський. |
Створення ілюстрації до улюбленої казки (матеріали на вибір) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, еесперементує з формами, кольорами , техніками Презентує та характеризує власний виріб |
|
14. |
|
ДУХОВНІСТЬ У МИСТЕЦТВі Невичерпне джерело натхнення П:релігійний жанр |
Л. да Вінчі. Фреска «Таємна вечеря». Л. да Вінчі. Благовіщення Донателло. Благовіщення (барельєф вівтаря Кавальканті)
М. Білас. |
Створення ескізу листівки до свята Різдва (матеріали на вибір) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, Виконує роботу експериментуючи з матеріалами та техніками. Презентує та характеризує власний виріб |
|
15. |
|
ЯСКРАВІ МИТІ ЖИТТЯ Життєва правдивість у творах
ПЕРЕВІРИМО СВОЇ ЗНАННЯ |
В. Йохансен.
Н. Роквелл. |
Створення ілюстрації на побутову тематику на тему «Родинне свято Різдво» |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, Виконує зображення до даного жанру Презентує та характеризує власний виріб |
|
16 |
|
СЮЖЕТИ, ОБ’ЄДНАНІ ЗАДУМОМ ПЕЙЗАЖ — ДУША ПРИРОДИ П:пейзаж Лінія горизонту Повітряна перспектива |
Клод Моне. Сорока Сніговий пейзаж. Китай, XVIII с Б. Кукук. Зимовий пейзаж К. Моне. Три дерева, ефект осені
|
Створення пейзажу на тему «Зимовий день» (акварель, по-вологому) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує живописне зображення до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
17 |
|
ГАРМОНІЯ КОНТРАСТІВ ХАРАКТЕР У ПЕЙЗАЖІ П: колорит Лінійна перспектива |
Музей народної архітектури і побуту. Пирогово, Київська обл. О. Стельмах. Київ на світанку К. Піссаро. Понтуаз, передмістя Парижа Т. Вудінг. Сільський шлях С. Васильківський. Зима В. ван Гог. Фермерський будинок в Провансі
|
Створення колоритного пейзажу |
|
|
18 19 |
|
РОМАНТИЧНІ ОБРАЗИ ПОЕЗІЯ ГІР І МОРЯ П:пейзаж |
В. Жмак. Гірський перевал В. Бендз. Гірський ландшафт В. ван Гог. Морський пейзаж у Сен-Марі В. Коваль. Захід сонця над морем
|
Створення живописного гірського або морського пейзажу |
|
|
20 21 |
|
КРАСА УЯВНОГО СВІТУ ДИВОВИЖНІ КРАЄВИДИ П:пленер Фантастичний пейзаж |
Дж. Ел Хог. Місячна ніч Й. Бокшай. Рання весна в Карпатах Ж. Уолл. Надвечір’я О. Шупляк. Над рідною землею Роберт Маккол. Метрополіс 2050 Жак Фреско. Місто-острів
|
Створення композиції «Місто майбутнього» (матеріали на вибір) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
22 23 |
|
ГАРМОНІЯ В КОМПОЗИЦІЇ ЧУДОВИЙ СВІТ РЕЧЕЙ П: натюрморт |
Ж.-Б. Шарден. Натюрморт з пердметами мистецтва А. Русин. Натюрморт з бандурою
|
Виконання декоративного або абстрактного натюрморту з предметами мистецтва (графічні матеріали) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує стилізовані зображення до даного жанру, застосовує різні графічні матеріали , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
24 |
|
ТВОРЧА ДОСКОНАЛІСТЬ НЕВ’ЯНУЧА ЗАСТИГЛА КРАСА
|
В. ван Гог. Соняхи К. Моне. Капуцини в довгій вазі Т. Яблонська. Польові квіти |
Виконання живописного натюрморту за зразком чи власним задумом (штампування , набризк) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
25 |
|
ЧАРІВНІСТЬ ЖИВОЇ ПРИРОДИ КРАСА ТВАРИННОГО СВІТУ П:анімалістичний жанр
Підсумок |
Зображення зубрів у печері Альтаміра. Іспанія (15000 р. до н.е.) Морські тварини. Мозаїка м. Помпеї, Італія (1 ст. н.е.) Золота фігурка Оленя. Крим Р. Бейтман. Полярна сова |
Виконання силуетної композиц з улюбленими тваринами |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
26 27 |
|
МИСТЕЦТВО У ВІТАЛЬНІ «ПОРТРЕТ» КІМНАТИ П: інтерєр |
О. Вагнер. Інтер’єр В. ван Гог. Спальня Г. Курбе. У майстерні художника М. Е. Бест. Художниця за роботою |
Створення інтерєру власної або уявної кімнати (матеріали на вибір) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує знання перспективи , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
28 |
|
У МИСТЕЦЬКОМУ ПРОСТОРІ МАГІЯ ЗА ЛАШТУНКАМИ П: декорація бутафорія |
Світлини |
Виконання колективної декорації на народознавчу тематику (пластичні матеріали і малюнок
|
Учень виконують зображення до даного жанру, застосовують різні техніки , та матеріали. Презентує та характеризує власний виріб |
|
29 30 |
|
ОБ’ЄДНАННЯ ЖАНРІВ ЖАНРИ-ГІБРИДИ П:гібрид |
Г. Роннер-Кніп. Урок гри на піаніно
О. Шупляк. Моя Україна Дж. Д. Мартін. Мій сад |
Виконання композиції «Друзі наші менші», «Наше довкілля», «Моє подвіря». (на вибір)(живопис, графіка) |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Виконує зображення до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує з кольорами та формами. Презентує та характеризує власний виріб |
|
31 |
|
ТВОРЧІ ВИНАЙДЕННЯ ЖАНРИ МУЛЬТИПЛІКАЦІЇ П:мультиплікація Анімація
|
Мультфільми |
Створення «диво-блокнота» |
Учень/учениця інтерпретує зміст творів, застосовує термінологію, Створює роботу до даного жанру, застосовує різні техніки , експерементує з кольорами та формами. Демонструє знання ІТ технологій Презентує та характеризує власний виріб |
|
32 |
|
МЕДІАМИСТЕЦТВО МИСТЕЦТВО НОВОГО ЧАСУ П:меліамистецтво |
Світлова інсталяція «Турбулентність» Медіапростір комп’ютерної гри «Minecraft» |
Створення реклами сучасному мистецтву «Живопис нашої дійсності», «Скульптура сучасного життя» (колаж, групова робота) |
|
|
33 |
|
ЦИФРОВЕ МИСТЕЦТВО ЦИФРОВІ ГРАФІКА Й ЖИВОПИС П:цифрове мистецтво |
Д. Хокні. Повалені дерева у Волтгейті М. Делон. За маскою |
Створення ескізу для цифрової графічної роботи «Дружні обійми» |
|
|
34 |
|
Перевіряємо свої знання
|
|
|
|
|
35 |
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
|