Презентація. "Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесіди

Про матеріал
Презентація. "Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесідиПрезентація. "Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесідиПрезентація. "Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесідиПрезентація. "Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесіди
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія організаціі педагогічної взаємодії у процесі індивідуальної бесіди

Номер слайду 2

План1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодії 2. Структура бесіди3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту 5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення 6. Прийом педагогічної взаємодії

Номер слайду 3

1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодіїІндивідуальна педагогічна бесіда — це взаємодія з учнем (батьками, колегами), спрямована на пошук шляхів співробітництва для стимулювання розвитку учнів, її завдання:☺ ознайомитися з індивідуальністю учня, встановити контакт і створити умови для комунікативного забезпечення навчально-виховного процесу;☺псприяти усвідомленню сутності поведінки;☺ допомогти знайти продуктивне рішення в ситуації, яка спонукала до розмови.

Номер слайду 4

1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодіїЕфективно вирішити ці завдання можна, якщо вчитель дотримується умов організації особистісно орієнтованого виховання, забезпечує перехід:— від соціального контролю до стимулювання розвитку учня;— від керування до самоврядування;— від монологу до діалогу;— від пояснення до взаєморозуміння.

Номер слайду 5

ФОРМУЛА УСПІХУ Монологічна форма звернення («Ти учень і повинен...»).1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодіїДіалогічна форма звернення («Давай замислимося, чому...», «Я хочу допомогти»).

Номер слайду 6

Бесіда перетворюється з монологу на діалог за умови забезпечення контакту. У педагогічному діалозі, контакт - це особливий стан єднання педагога та учнів, коли відбувається взаємозбагачення тих, хто спілкується.1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодії

Номер слайду 7

1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодії

Номер слайду 8

1. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель діалогічної взаємодії

Номер слайду 9

2. Структура бесіди Етапи бесіди1.2.3.4.

Номер слайду 10

3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів. Початковий етап бесіди також має назву етап контакту. Контакт потрібно утримувати протягом усієї бесіди. Розмова на офіційні й нейтральні теми, розташовуйтесь на відстані 1,5—2 м, якщо ділитесь особистими переживаннями — 0,5—1 м. Налаштовуючись на дружню розмову з учнем, батьками, краще сісти поруч. Важливим джерелом інформації про стан школяра може бути його поза. Важливою є не сама поза, а її динаміка, зміни, які спостерігаємо у відповідь на певні наші дії. Спостерігаючи за співрозмовником, ми можемо визначити, як він реагує, а отже, наскільки дієвими є засоби, які використовуємо.

Номер слайду 11

3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів. На початковому етапі бесіди активною є увага вчителя, яка охоплює такі параметри:емоційний стан учня (зчитуємо за його мімікою, позою, жестами, інтонацією);ставлення учня до ситуації (визначаємо за дистанцією, особливостями зорового контакту, мовлення);власна позиція. Техніка встановлення контакту на початку взаємодії має бути зорієнтована на врахування даних спостереження для приєднання до партнера через синхронізацію поведінки з учнем (дія закону «спілкування на позитивній основі»). Спостерігаємо психологічну сутність поведінки партнера — приєднуємося — досягаємо спільності.

Номер слайду 12

Розшифровуючи невербальну поведінку учня, вчитель має подбати про виразність власної невербальної поведінки на цьому етапі. 3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів

Номер слайду 13

Для зміцнення контакту в педагогічній бесіді на початку взаємодії слід скористатися такими прийомами:подарувати співрозмовникові «три плюси» (посмішку, звернення на ім'я, комплімент);виявити надію на взаєморозуміння;навіювати співрозмовникові його значущість;демонструвати непередбачувану поведінку;використати особливий голос (довірчий і переконливий), особливий погляд (прямий і доброзичливий), особливий ритм (збуджує — заспокоює).3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів

Номер слайду 14

3. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Роль невербальних засобів

Номер слайду 15

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту — особлива процедура діяльності педагога — ініціа­тора контакту, який ставить перед собою мету встановити стосунки довір'я з учнями. Методика контактної взаємодії

Номер слайду 16

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Перша стадія — накопичення згоди. Педагог як ініціатор контакту має нейтралізувати негативні установки учня.

Номер слайду 17

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Друга стадія — пошук спільних інтересів. Зав­дання на цій стадії — побудувати первинну спільність, знайти значущі збіги в інтере­сах співрозмовників.

Номер слайду 18

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Третя стадія — прийняття дія обговорення особистих якостей і принципів. . На перший план для обговорення висуваються ті якості, які позитивно вплинуть на розвиток стосунків: прямота, чесність, відвертість, надійність, діловитість.

Номер слайду 19

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Четверта стадія — виявлення рис, негативних для взаємодії. Тепер педагогові слід так спрямувати спілкування, щоб учень добровільно розкрив свої негативні якості.

Номер слайду 20

П'ята стадія — адаптація партнерів, готовність до перебудови4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Педагог впливає, викликаючи в учня готовність до перебудови. Про це свідчать висловлювання дитини, в яких вона ніби повторює судження педагога.

Номер слайду 21

4. Методика контактної взаємодії як технологія забезпечення контакту Шоста стадія — узгоджена взаємодія. Це етап досягнутого контакту й ефектив­ного співробітництва. Узгодженість взаємодії усвідомлюється як результат зусиль обох.

Номер слайду 22

5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення Спостерігаючи поведінку вчителя в розмові з учнем, вислуховуючи його мірку­вання, вчені виокремили такі типові реакції: А — реакція оцінювання. Б — реакція інтерпретаціїВ — реакція заспокоєння. Г— реакція отримання додаткової інформаціїД — реакція розуміння.

Номер слайду 23

5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення У вияві реакції розуміння, яка є найпродуктивнішою в діяльності педагога, важ­ливо опанувати техніку активного слухання. Активне слухання — це спеціальна техніка, яка дає співрозмовникові можливість усвідомити, як сприймається його стан і поведінка. Пасивне слухання вчителя гальмує розвиток взаєморозуміння з учнем через вико­ристання таких прийомів:ігноруваннявипитуванняегоцентризм

Номер слайду 24

5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення Активне слухання здійснюється у двох формах: рефлексивно і нерефлексивно. Нерефлексиене слухання ще називають піддакуванням. Воно полягає в умінні уважно мовчати (не відволікатися, не втручатися в мовлення своїми зауваженнями). Рефлексивне слухання — зворотний зв'язок зі співрозмовником, що використо­вується як контроль точності сприймання почутого. Рефлексивне, тобто відбите як у дзеркалі, точно почуте.

Номер слайду 25

Будуючи бесіду , треба уникати прямих запитань і звинувачень. Краще їх замінити на стверджувальні звороти:5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення

Номер слайду 26

5. Техніка взаємодії у процесі аналізу проблеми та пошуку її вирішення Майстерність ведення бесіди ґрунтується на додержанні трьох основних принципів:перший принцип — привернути увагу;другий принцип — зацікавити, виявити інтерес до обговорення проблеми; третій принцип — перетворити інтереси співрозмовника на спільне рішення.

Номер слайду 27

6. Прийом педагогічної взаємодії— це спосіб організації певної педагогічної ситуації, який викликає нові почуття й думки учнів, що спонукають їх до самозміни. Прийом педагогічного впливу Залежно від того, які почуття можуть бути викликані новою ситуацією, Е. Натанзон поділяє прийоми на …

Номер слайду 28

Для того щоб ефективно спілкуватися, важливо розвивати спостережливість, пе­дагогічну уяву, вміння розуміти експресію поведінки. Вчителю про це слід подбати заздалегідь, дібрати ва­ріанти цікавих розмов.6. Прийом педагогічної взаємодії

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 липня 2022
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку