Тести як засіб перевірки знань школярів
З досв ду роботи вчителя х м ї, б олог ї та основ здоров'я
КМЛ9
Синюк Л.А.
Тест (англ. test —
проба, випробування, перев рка будь-яких якостей)
— це сукупн сть спец ально п дготовлених запитань, стандартизованої процедури проведення та заздалег дь
спроектованої технолог ї обробки та анал зу результат в.
Тестування надає педагогу можлив сть не лише сп вв днести як сть знань та вм нь кожного учня, класу з вимогами осв тнього стандарту (м н муму), а й реал зувати принцип використання нформац ї зворотного зв’язку.
Мінімальні вимоги до складу тестового завдання базуються на трьох частинах:
1. Інструкція.
2. Текст завдання (запитання).
3. Правильні відповіді (еталон).
Етапи створення тестових завдань
Визначення мети тестування.
В дб р зм сту навчального матер алу.
Складання запитань та їх компоновка.
Складання вар ант в в дпов дей, як разом з правильними мають неправильн .
Складання нструкц ї для учн в.
Створення системи перев рки, обробки та анал зу результат в.
Види тест в
За обсягом зм стових вимог можна вид лити:
«поурочн тести» (оптим зують попередн знання, впливають на поточну оц нку) обсягом 10–12 завдань за максимально спрощеної процедур перев рки, що доводиться до в дома вже на уроц враховується п д час викладання наступного матер алу.
«тематичн тести» обсягом 24–36 завдань, як забезпечують впливають на тематичне оц нювання, охоплюють матер ал теми. Їх перев ряють у «спок йн й» обстановц , анал зують пов домляють результати п д час п дбиття п дсумк в при робот над помилками
«п дсумкове оц нювання» (семестрове чи р чне) — впливає на в дпов дну оц нку, значне за обсягом (близько 60 завдань), охоплює найб льш суттєв елементи зм сту вивченого матер алу.
Форми проведення тестування:
«усна»: вчитель дек лька раз повторює завдання, а учн позначають на своїх бланках в дпов д ;
«письмова»: учн отримують роздрукован завдання, у бланках позначають в дпов д , вчитель запоб гає списуванню;
«комп’ютеризована»: учн ндив дуально виконують завдання на комп’ютер , вчитель запоб гає списуванню
Перевагами тестових завдань є:
отримання нформац ї про р вень знань та учн в кожного учня; своєчасне виявлення прогалин у знаннях учн в; швидк сть проведення; простота перев рки.
Переваги тест в для учня:
Цей вид роботи не стомлює учн в;
Йому не треба формулювати в дпов дь та думати, як правильно його граматично написати; має можлив сть самост йно перев рити себе.
Висновок:
на сьогодн тест є одним з вид в перев рки знань учн в. Особливо
об’єктивним є тестування за допомогою комп’ютер в. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятт , ндив дуал зувати п дх д до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з п драхунку бал в, повн стю автоматизувати процес навчання за ндив дуальними програмами.