Презентація "Титани епохи Відродження"

Про матеріал
Презентація для використання на уроках Мистецтва в 11 класі. Тема "Титани епохи Відродження".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення матеріалу попередніх уроків12 Визначте художні стилі за поданими ілюстраціями

Номер слайду 2

12

Номер слайду 3

123

Номер слайду 4

12

Номер слайду 5

123456

Номер слайду 6

ТИТАНИ епохи Високого Відродження

Номер слайду 7

Леонардо да Вінчи(1452 – 1519 рр.)-яскравий приклад «універсальної людини»

Номер слайду 8

Леонардо да Вінчі — найвидатніший учений та живописець епохи Відродження, скульптор, інженер та архітектор,

Номер слайду 9

Великий учений за життя говорив загадками й осипав сучасників метафоричними пророцтвами, писав лівою рукою справа наліво, перевертаючи букви в дзеркальному відображенні.

Номер слайду 10

Досконально вивчив будову людського тіла,за що сидів у в'язниці за звинуваченням у чаклунстві

Номер слайду 11

Леонардо здійснив революцію в живописі, перейшовши від сухої, тьмяної темпери до яскравих олійних фарб. Портрет Джиневры д'Эсте. Антонио Пизанелло. 1435-1449. Дерево, темпера«Дама з горностаєм». Леонардо да Вінчі

Номер слайду 12

Леонардо «перевірив алгеброю гармонію»,створював свої композиції на основі точних математичних розрахунків.

Номер слайду 13

Користувався принципом золотого перетину. Золотий перетин – поділ величини на дві частини в такому відношенні, при якому менша частина так відноситься до більшої, як велика до всієї величині.

Номер слайду 14

Золотий перетин у природі

Номер слайду 15

Золотий перетин у мистецтві

Номер слайду 16

Фреска «Таємна вечеря»Шедевр, який в історії живопису відкриває епоху Високого Відродження, зображує Ісуса Христа з апостолами та скорботне з ними застілля у вечір перед самим розп'яттям.

Номер слайду 17

Фігура Христа займає центральне положення, підкреслене тим, що точка сходження перспективи збігається з його головою. Щоб акцентувати цю фігуру, Леонардо помістив її на тлі найбільшого прорізу задньої стіни, відокремивши від фігур апостолів.

Номер слайду 18

Христос щойно вимовив: «Один із вас зрадить мене», – і його слова глибоко вразили апостолів. Їхні жести й міміка виражають складну гаму переживань – від обурення й сумного подиву до жаху бути запідозреним і страху викриття.

Номер слайду 19

Усупереч давній традиції Юда не поміщений окремо від інших, а перебуває серед них. Щоб виділити його, Леонардо вдався до свого улюбленого прийому – контрастного протиставлення, помістивши Іуду в групі по праву руку від Христа разом із лагідним Іоаном і запальним Петром. Юду можна впізнати за кошелем з срібняками, що той мав у руці, та острахом, що відбився на обличчі.

Номер слайду 20

Хижий профіль зрадника поруч із прекрасним лицем Іоана, його переляк, викликаний словами Христа й гнівним жестом Петра, що схопився за ніж, нарешті, тінь, що впала на звернене до Христа обличчя Іуди, дозволяють глядачеві легко й безпомилково впізнати його.

Номер слайду 21

Уточнюючи в малюнках пози і жести, художник шукав таких форм вираження, які втягнули б всі фігури в єдиний вир пристрастей. Він хотів зберегти в образах апостолів живих людей, кожен з яких по-своєму відгукується на події, що відбуваються.

Номер слайду 22

Мадонна Літта. Молода жінка тримає в руках немовля, якого годує груддю. Тлом для образу стала стіна з двома напівциркульними вікнами. Гірський краєвид у блакитних тонах теж характерна ознака робіт майстра Високого Відродження. Жінка дивиться на дитину ніжно і задумливо. Ледь помітна усмішка додає Мадонні ще більшої привабливості й краси. Якщо придивитися, то помітно, що маленький Христос притримує лівою рукою щиглика.

Номер слайду 23

Світло розсіяне і не дає різких чорних тіней. Це і є уславлене леонардівське сфумато

Номер слайду 24

Мона Ліза (Джоконда)

Номер слайду 25

Неможливо однозначно охарактеризувати внутрішній стан цієї жінки. Головна загадка цього портрету в непоясненному виразі обличчя жінки, в незрозумілій усмішці, яка ніби вислизає.

Номер слайду 26

Кольорова гама портрета – зелені, блакитні та золотаві тони, шляхетна стриманість, тонкі кольорові поєднання і складні переходи від напівтіні до напівсвітла

Номер слайду 27

Композиція портрету також побудована за принципом золотого перетину

Номер слайду 28

Загадки мони Лізи

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Останні роки життя Леонардо да Вінчі провів у Франції, куди його запросив король Франциск І. Він був похований у замку Амбуаз. На могильній плиті вибито напис: «У стінах цього монастиря покоїться прах Леонардо да Вінчі, найвеличнішого художника, інженера й архітектора Французького королівства»

Номер слайду 31

Мікеланджело Буонарроті(1475-1564 рр.)Творчість Мікеланджело стала кульмінацією Високого Відродження. Його твори відрізняються грандіозним масштабом і силою.

Номер слайду 32

«Давид» Мікеланджело - істинний идеал Відродження – біблійний герой-атлет,надхненний могутнім і шляхетним поривом до свободи і подвигу. Майстер показав Давида юнаком у повному розквіті, перед боєм із велетнем Голіафом, у момент найвищого напруженя сил.

Номер слайду 33

Флоренція. Площа Синьорії.

Номер слайду 34

Ще за життя Мікеланджело Буонаротті його твори вважалися найвищими досягненнями мистецтва. Головною з-поміж усіх мистецтв Мікеланджело вважав скульптуру.

Номер слайду 35

Один з його шедеврів біблійної тематики – “Пієта” (Оплакування Христа), що знаходиться у соборі Святого Петра у Римі. Митець у мармурі передав страждання Матері, що переростають у горе всього людства.

Номер слайду 36

Статуя Моїсея, яку Мікеланджело створив для гробниці папи Юлія ІІ.

Номер слайду 37

Розпис стелі Сикстиньскої капели. Площа 600 кв.м.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Всю роботу Мікеланджело виконав власноруч, відмовившись від помічників. Працював протягом чотирьох років зобразивши більше трьохсот фігур.

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Як архітектор Мікеланджело брав участь у конструюванні купола собора святого Петра у Римі

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Мікеланджело - скульптор, живописець і поет. Непримиренний і гордий, суворий бунтар. Боротьба, страждання, протест, розлад з ідеалом, пошуки сенсу буття – це наповнювало життя майстра. Він прожив 89 років і працював до останніх днів. На його могилі сумують три музи — «Скульптура» , «Живопис» та «Архітектура»О, смерти привиде, що нещастя спиняє,сам душі і серця ворог,останній вірний засіб від страждання. Мікеланджело, сонет XLIV(уривок; переклад М. Литвинця[р])

Номер слайду 44

Рафаель Санті(1483 – 1520 рр.)Молодий сучасник Леонардо і Мікеланджело з найбільшою повнотою Втілив у свої й творчості ідеали гуманізму Відродження

Номер слайду 45

«Щоб написати красуню, мені потрібно бачити багатьох красунь. Але через нестачу красивих жінок, я користуюсь певною ідеєю, яка спадає мені на думку. Чи має вона якусь довершеність, я не знаю, але дуже стараюсь її досягти» Рафаель

Номер слайду 46

Сикстинська Мадонна. Картина написана Рафаелем на замовлення Папи Юлія ІІ на честь перемоги над французами, які нападали в ті часи на Італію. На картині Мадонна з маленьким Ісусом зображена в оточенні святої Варвари та папи Римського Сикста ІІ.

Номер слайду 47

Закоханий Рафаель і в образі Мадонни, яку малював для Сикстинської капели, зобразив свою кохану жінку. Рафаель знайшов свій ідеал жіночої краси. Риси його коханої можна впізнати у багатьох картинах. Форнаріна

Номер слайду 48

Рафаеля називають“Майстром Мадонн”. Відомі 42 його картини, присвячені образу Богоматері

Номер слайду 49

Мадонни  Рафаеля  ̶   це  надзвичайно  витончені, миловидні, зворушливі й чарівні юні матері.

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Ця картина “Дівчина з єдинорогом” написана художником під натхненням від знаменитої “Джоконди” Леонардо.

Номер слайду 52

Самого Леонардо художник зобразив в образі мудрого філософа Платона на своїй найвідомішій фресці “Афінська школа”. Поруч з ним – натхненний Аристотель

Номер слайду 53

“Афінська школа” одна з 4-ох фресок, зроблених Рафаелем у папському палаці. На нійзображені всі видатні філософи давньої Греції (хоча вони жили в різні часи). Тут є Піфагор, Сократ, Діоген, Епікур, Птоломей.

Номер слайду 54

Кожна група фігур – зразок величної гармонії й витонченого узгодженого руху.

Номер слайду 55

Рафаель помер у дуже на 37 році життя від гарячки, яку схопив при розкопках. Епітафію на його надгробку можна перекласти так: «Тут покоїться той Рафаель, при житті якого велика природа боялась залишитись переможеною, а після його смерті вона боялася вмерти». Його могилу прикрашає статуя Мадонни, виконана учнем митця − скульптором Лоренцо Лоренцетто.

Номер слайду 56

ДЯКУЮ ЗА УВАГУВчитель КУ «Пологівський ліцей «Основа» Пологівської міської ради Запорізької області Юлія Онищук

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Федотова Ірина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Аксьонова Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
13754
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку