Презентація. Тренінггове заняття щодо особистісного зростання «Я люблю життя»
Мета та завдання заняття:
пояснити суть оптимістичного мислення;
ознайомити підлітків із проявами оптимізму та песимізму, навчити складати стратегію особистісного зростання;
формувати уміння аналізувати чинники, які перешкоджають досягненню мети;
знаходити шляхи та можливості подолання перешкод.
Визначення рубежів зростання.
Правила позитивного мислення.
Стратегія особистісного зростання.
«Апгоритм щасливого життя».
1 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ЗАНЯТТЯ Пояснити суть оптимістичного мислення. Ознайомити підлітків із проявами оптимізму та песимізму, навчити складати стратегію особистісного зростання. Формувати уміння аналізувати чинники, які перешкоджають досягненню мети Знаходити шляхи та можливості подолання перешкод234
ХАРАКТЕРНІ РИСИ ОПТИМІСТІВ – ЦЕ…САМОВПЕВНЕНІ, ДОВІРЯЮТЬ ВЛАСНИМ СИЛАМ;СПОКІЙНО СПРИЙМАЮТЬ СПРАВЕДЛИВО ВИСЛОВЛЕНУ КРИТИКУ;ШУКАЮТЬ ОПТИМАЛЬНИЙ ВИХІД ІЗ ЗАПЛУТАНОЇ СИТУАЦІЇ;НЕ ВІДЧУВАЮТЬ СТРАХУ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ;ДОВІРЯЮТЬ ІНШИМ ЛЮДЯМ І ПРИСЛУХАЮТЬСЯ ДО ЇХНЬОЇ ДУМКИ. Варіант ІЧАСТО НЕРЕАЛІСТИЧНО СПОТВОРЮЮТЬ ДІЙСНІСТЬ;ЯКЩО ЩОСЬ НЕ ЛАДИТЬСЯ, ТО ЦЕ ЇХНЯ ПРОВИНА;УСЕ АНАЛІЗУЮТЬ З ПОГЛЯДУ КОНКРЕТНОЇ СИТУАЦІЇ;СХИЛЬНІ ДО ПРОЯВІВ НЕГАТИВНИХ ЕМОЦІЙ: РОЗДРАТУВАННЯ, СТРЕСУ Й ДЕПРЕСІЇ. Варіант ІІ
ПРАВИЛА ПОЗИТИВНОГО МИСЛЕННЯ:бути радісним і веселим;усміхнутися як мінімум тричі;ставитися до людей із співчуттям;менше критикувати й бути поблажливим;поводитися так, ніби успіх неминучий;щоб не трапилося, реагувати спокійно;ігнорувати всі негативні факти;не боятися бути щасливим, насолоджуватися красою, любити й вірити.
«ФОРМУВАННЯ ОПТИМіСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ»: особистої відповідальності; самооцінки; ставлення до життя«ПЕРЕШКОДИ» Що перешкоджає досягненню мети? Із чого варто почати вже сьогодні?Оцінити записані твердження в категоріях календарного часу (сьогодні, наступного тижня…)«Добудувати» бажаний образ (намалювати, перелічити всі деталі), надати емоційного забарвлення«ПЕРЕВТІЛЕННЯ» Закрити очі, уявити себе таким, яким хочеться бути. Бажаний образ повинен стосуватися особистісного зростання. Переформулювати всі твердження таким чином, щоб кожне з них відповідало певним вимогам: «не отримувати низький бал» – «у моєму щоденнику лише високі бали»«СПИСОК БАЖАНЬ» Записати все, про що мрієте, чого бажаєте досягти, яким хотіли бачити своє майбутнєОптимістом бути краще. Моє майбутнє в моїх руках. Стратегія особистісного зростання
Песиміст чи оптиміст? Дайте відповіді: так чи ні, а потім порахуйте кількість балів, яку Ви набрали.1. Якби вам запропонували бути капітаном команди в інтелектуальній грі, ви погодилися б? („Так” - 2 бали, „ні” - 0 балів)2. Ви боїтеся щось зробити не так? („Так” - 0 балів, „ні” - 2 бали)3. Вас лякає думка про поразку? („Так” - 0 балів, „ні” - 2 бали)4. Ви засмучуєтеся, коли отримуєте низький бал? („Так” - 0 балів, „ні” - 2 бали)5. Якщо перед вами поставлене складне завдання, ви втрачаєте надію? („Так” - 0 балів, „ні” - 2 бали)6. Ви не боїтеся невдач? („Так” - 2 бали, „ні” - 0 балів) 7. Вас лякає старість? („Так” - 0 балів, „ні” - 2 бали) 8. Ви прагнете бути досконалим? („Так” - 2 бали, „ні” - 0 балів)0—9 балів. На жаль, ви людина песимістична. Ви боїтеся всіх невдач, які чекають на вас попереду. У майбутньому вам буде важко. Змінюйтеся! 10—16 балів. Ви — це ідеал оптиміста. Ви не боїтеся всього недоброго, що вам приготувала доля. Залишайтеся таким, яким ви є!