Презентація "Тренувальні вправи до НМТ з української мови"

Про матеріал
На допомогу учителю та учням при підготовці до НМТ з української мови презентація "Тренувальні вправи до НМТ з української мови"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тестові завдання за пробним ЗНО 2019 НМТтренувальні вправилюблю українськурозмовляю українською

Номер слайду 2

2022 рік:- Блок складався з 20 завдань- мовознавчі розділи за 2022 рік:1. Правопис частки НЕ2. Розділові знаки (підрядність)3. Просте речення4. Наголоси5. Фразеологія6. Складні речення7. Види підрядності8. Переказ чужої мови9. Частини мови (той, надбання, понад, бо)10. НЕ БУЛО ЧИСЛІВНИКІВ11. Правила вживання м‘якого знаку12. Літера І в іншомовних словах13. Подвоєння на письмі14. Лексика (заказати, міроприємства, уют)2023 рік. Блок тесту з української мови складатиметься з 30 завдань:10 завдань із вибором однієї правильної відповіді із чотирьох варіантів;15 завдань із вибором однієї правильної відповіді із п’яти варіантів;5 завдань на встановлення відповідності (потрібно встановити по 4 логічні пари)Максимальна кількість балів: 45завдання тестування стосуватиметься наступних розділів: Фонетика, графіка. Орфоепія, орфографія. Лексикологія, фразеологія. Будова слова, словотвір. Морфологія. Синтаксис. Стилістика. Розвиток мовлення НМТНМТ

Номер слайду 3

Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку: А листати сторінки улюбленої книги Б зранку забули відкрити вікно В дивовижна пам’ятка природи Г відноситися з повагою до друзів. ГОРТАТИВІДЧИНЯТИСТАВИТИСЯЛЕКСИЧНІ ПОМИЛКИ: ПЛЕОНАЗМ – дублювання значення Пам'ятний сувенір. БАГАТОСЛІВ′Я – вживання зайвих слів У квітні місяціТАВТОЛОГІЯ – повторення однакових слів Робити роботу. Уживання слів у невластивому значенні

Номер слайду 4

2. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку: А Валентинівна, Аркадіївна, Ігорівна Б Васильович, Миколайович, Юрієвич В Олексіївна, Дмитрівна, Олександрівна Г Якович, Святославович, Анатолійович

Номер слайду 5

3. Правильно написано всі слова в рядку: А скасований, розтривожений, безтурботний, припинений Б схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений В безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний Г пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений К Ф С- П Т Х РОЗ- З БЕЗ- ЗВИЩЕ ПРІ ЗВИСЬКО РВА КРАСНИЙ МУДРИЙПРЕ ЧУДОВИЙ ПОДОБНИЙ СТОЛ ВАРИТИ ПРИ МІСЬКИЙ ВАБЛИВИЙ

Номер слайду 6

4. На другий склад падає наголос у слові: А начинка Б позначка В травестія Г рівнинаблизьк. Ийбор. Одавкабос. Оніжбо. Язньвид. Аннявим. Огавир. Азнийвизв. Ольнийвиш. Иванийвітч. Имгляд. АчграблІгурт. Ожитокдан. Инаде-Юредич. Авітидоб. УтокдовІдникдочк. Аексп. Ертзавд. АннязамІжнязаст. Опоритизібр. Аннязуб. Ожінняінд. Устріякварт. Алкінч. Итикор. Иснийкотр. Ийкриц. Евийліт. Описмер. Ежанавч. АннянапІйнен. Авидітинен. Ависнийнен. Авистьнест. Инов. Ийобр. Учозн. Акаопт. Овийот. Аманпав. Ичпарт. Ерпер. Епадпер. Еписпізн. Анняпітн. Ийпіц. ЕріяпомІщикпом. Овчатипон. ЯттяпромІжокрівн. Инарук. Описрусл. Осер. Единастриб. Атитис. Овийтриз. Убфарт. Ухфен. Оменцем. Ентцінн. Икчит. Аннячорн. Оземчорн. Ослившовк. Овийшоф. Ер

Номер слайду 7

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні: А Коли мама Ілона Маска переїхала з дітьми до Канади, їй довелося працювати і вдень і вночі. Б До речі, жінка ніколи не набридала дітям нудними повчаннями щодо навчання й роботи. В Вона намагалася бути для родини прикладом в усьому, хоча тепер зауважує, що успіх дітей – лише їхня заслуга. Г Мати зрідка допомагала дітям, не маючи вільного часу і тому вони досягли всього самостійно.

Номер слайду 8

6. Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ: А родовище Б вовчище В попелище Г сховище

Номер слайду 9

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10: (1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні: А другому Б третьому В п’ятому Г шостому

Номер слайду 10

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10: (1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.8. Окремо в тексті треба писати сполуку слів: А по/особливому Б по/зимовому В по/своєму Г по/іншому. ОКРЕМО: ПО (прийменник) + новому (прикметник)ПО НОВОМУ (якому?) ЧЕРЕЗ ДЕФІС: ПО-НОВОМУ (прислівник)ПО-НОВОМУ (як?)

Номер слайду 11

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10: (1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.9. Складним є речення: А друге Б третє В четверте Г п’яте. Складне речення:2 і більше граматичних основ ,

Номер слайду 12

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10: (1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.10. Замість крапок у шостому реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ: А виднокругом Б горицвітом В видноколом Г горизонтом. СИНОНІМИ: Близькі за значенням слова

Номер слайду 13

11. Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка: А безвиїз..ний, облас..ний, зап’яс..ний Б заздріс..ний, волейболіс..ці, очис..ний В безчес..ний, щас..ливий, шіс..надцятий Г пристрас..ний, шіс..десят, улес..ливий Д цінніс..ний, особистіс..ний, тиж..невий

Номер слайду 14

12. Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка: А доріжка, стежці, огороджений Б ягідка, подзьобувати, радяться В рюкзак, Великдень, жилетка Г айсберг, соколиний, світовий Д осьдечки, знімання, зів’янути

Номер слайду 15

13. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку: А по/моєму, казна/куди, хоч/не/хоч Б рік/у/рік, урешті/решт, хтозна/коли В по/вашому, на/добраніч, якось/то Г по/іспанськи, уряди/годи, по/одинці Д будь/що/будь, по/четверте, на/виплат

Номер слайду 16

14. Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово): Правила (1)користува(н,нн)я метрополітеном обов’язкові для осіб, які перебувають на його території (у міжстанційних (2)ту(н,нн)елях, в (3)облаштова(н,нн)их підземних переходах, у вагонах поїздів). Пасажири (4)пови(н,нн)і бути взаємно (5)(в,вв)ічливими, дбайливо ставитися до споруд та (6)обладна(н,нн)я, дотримуватися норм поведінки в громадських місцях. Без подвоєних літер треба писати слова, позначені цифрами в рядку: А 1, 2 Б 2, 3 В 3, 4 Г 4, 5 Д 5, 6

Номер слайду 17

15. Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку: А людині притаманне прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд. Б досить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ. В не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків. Г зовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням. Д ми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Номер слайду 18

16. Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні: А Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало. Б Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду. В Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини. Г На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів. Д Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один з найвідоміших режисерів – Джеймс Кемерон.

Номер слайду 19

17. Помилково утворено форму числівника в реченні: А Прогнозують, що до кінця наступного року довжина велосипедних шляхів у місті Лева сягатиме близько ста шістдесяти кілометрів. Б В Івано-Франківську майданчики біля магазинів радять облаштувати велотримачами з п’ятьма – десятьма місцями. В В Одесі довжина велодоріжки з асфальтовим покриттям становить близько трьохсот метрів. Г А київська влада планує впродовж наступних років потішити містян шестистами кілометрами доріжок для велосипедистів. Д У Новій Зеландії є кінотеатр просто неба для охочих «спалити» близько п’ятисот калорій за годину: хочеш подивитися фільм – крути педалі на велотренажері.

Номер слайду 20

18. Лексична помилка є в реченні: А Гурт «Антитіла» запропонував глядачам нове відео на пісню «Фари» зі свого альбому «Сонце». Б Команда вирішила поєднати голлівудські блокбастери про супергероїв з українською дійсністю. В Музиканти порушили важливу для оточуючого середовища тему – затори та ями на українських дорогах. Г За сюжетом, супергерой щоночі рятує місто, а, за законами жанру, йому протистоїть «блискучий» лиходій Джокер. Д Над втіленням ідеї цього відеокліпу команда творчо працювала три доби на чотирьох знімальних майданчиках Києва.

Номер слайду 21

19. Форму наказового способу дієслова вжито в реченні: А Творімо українське мистецтво разом! Б Треба бути наполегливим, аби стати успішним. В Нове життя нового прагне слова! Г На всі питання шукаємо відповіді у своєму серці! Д Не боятися експериментів – ось гасло сміливців.І особаІІ особаІІІ особа

Номер слайду 22

20. Омоніми є в реченні: А Той розум не шляхетний, а шляхетський. Б Князь Костянтин, батько князя Василя, мав талант і талан. В У пеклі наших доль не знаєш сам: ти бранець чи обранець. Г Бо хтозна, чи він знайде там свободу, чи ще одну збудує слободу. Д Бридкого бруду із холодних душ не змиє навіть і холодний душ. ОМОНІМИкосаключбал. СИНОНІМИйти, плестись, шкандибати, брести АНТОНІМИбілий – чорний ПАРОНІМИпісочний – піщаниймузичний – музикальнийсусідський - сусідній

Номер слайду 23

21. Прочитайте текст: Майте на увазі(1), Дейл Карнегі(2), усесвітньо відомий психолог(3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником(4): заохочуючи інших розповісти про себе (5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди(6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми. НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку: А кома 1 – при вставних словах Б коми 2, 3 – при відокремленій прикладці В двокрапка 4 – при однорідних членах речення Г кома 5 – при відокремленій обставині Д кома 6 – при підрядній частині складного речення

Номер слайду 24

22. НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку: А «Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє прес-служба відомства. Б У повідомленні зазначено: «Погоджено проєкт рішення щодо зменшення використання поліетиленових пакетів у магазинах та інших місцях продажу товарів». В «Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовим пакетам,– зазначає розробник, а далі пропонує: – Це можуть бути біологічні полімерні чи паперові пакунки, багаторазові торбинки тощо». Г «Щороку в масштабах ЄС на смітниках виявляють вісім мільярдів поліетиленових пакетів,– мотивують це рішення чиновники – тобто на одного європейця припадає 200 одноразових пакунків за рік». Д «Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для морської флори та фауни»,– додає автор проєкту Костянтин Яловий

Номер слайду 25

23. Синонімічним до речення «Коли в людини є народ, тоді вона уже людина» є: А Щоб відчувати себе людиною, треба мати підтримку свого народу. Б Оскільки в людини є народ, то вона вже людина. В Через те що в людини є народ, вона почуває себе людиною. Г Аби бути людиною, треба бути частиною рідного народу. Д Якщо в людини є народ, то вона тоді вже людина.

Номер слайду 26

24. З’ясуйте, якими однорідними членами ускладнено речення: Приклад речення А Джордано Бруно, видатний філософ та поет епохи Відродження, походив з незаможної італійської родини. Б У дитинстві його віддали в монастир, але хлопець утік і подорожував Європою, пізніше видавав книги та проповідував. В У його вченні цікаво поєднані наука і магія, обґрунтування нескінченності Всесвіту й віра в переселення душ. Г Один венеційський аристократ написав донос до інквізиції, бо не хотів платити філософу за поради й консультації. Д Постраждав Джордано не через свою філософію, а через принципове протистояння здирництву монастирів. Однорідні члени речення:1 підмети 2 присудки 3 обставини 4 додатки

Номер слайду 27

25. З’ясуйте тип складного речення: Приклад речення А Найвідоміша телефонна служба порятунку «911» з’явилася в американському місті Хейлівілі: 16 лютого 1968 року місцевий конгресмен зробив для перевірки «тривожний» дзвінок, лише привітавшись. Б Першість цього винаходу належить лондонцям, адже їхня служба почала діяти ще 1937 року, отримавши лише за тиждень 1336 дзвінків! В Для швидкого реагування в разі пожежі чи нападу, погіршення здоров’я чи стихійного лиха більшість країн нині має спеціальну службу порятунку з єдиним номером телефону. Г Це диспетчерська, що з’єднана з усіма екстреними службами, її номер завжди має три цифри, які легко запам’ятати. Д У світі завдяки Голлівуду найбільше знають саме номер «911», а в Україні та інших країнах Європи викликати таку службу можна за телефоном «112»Тип складного речення:1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку

Номер слайду 28

26. З’ясуйте тип односкладного речення: Приклад речення: А Час від часу варто щось змінювати у своєму житті. Б Наприклад, прокинулися зранку й вийшли в прохолоду балкона... В Стоїте там і думаєте про важливість життєвого вибору... Г Між іншим, осіннього ранку все якесь інше, особливе. Д Рідне місто, загорнуте в білий густий туман... Тип односкладного речення: 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне

Номер слайду 29

27. Увідповідніть фразеологізм із його значенням: Фразеологізм: 1 як церковна миша 2 як мильна бульбашка 3 як п’яте колесо 4 як засватана дівка Значення: А зайвий Б яскравий В несміливий Г тимчасовий Д бідний

Номер слайду 30

28. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово): Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим. А займенник Б прикметник В прислівник Г форма дієслова (дієприкметник) Д форма дієслова (дієприслівник)

pptx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
3196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку