Презентація. Твір-розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення . Написання твору-розповіді на тему«Мій родовід» із використанням дат народження членів родини
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго ранку!— мовимо за звичаєм. Доброго ранку!— всім вам ми зичимо. Щастя, здоров’я вам кожної днини,Миру і злагоди вашій родині.

Номер слайду 2

Емоційний настрій уроку

Номер слайду 3

Моя сім'я.родина,Україна. Без сім’ї і свого роду-немає нації, народу. Народна творчість. Епіграф уроку

Номер слайду 4

Твір-розповідь«Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

Номер слайду 5

Як же написати історію свого роду?Родовід має містити дати народжень предків, прізвище,ім'я, по батькові, чим займалися. Де народилися і проживали,з ким одружилися, якісь цікаві факти з біографії.

Номер слайду 6

МЕТА: формувати вміння учнів будувати зв'язне висловлювання визначеного типу, жанру,  з використанням числівників на позначення дат народження, правильно узгоджувати числівники з іменниками та вживати їх у мовленні; послідовно висловлювати свої думки; розвивати креативне мислення, усне і писемне мовлення збагачувати словниковий запас учнів фразеологізмами, прислів’ями, приказками; виховувати почуття духовної єдності поколінь, ціннісні ставлення до себе і до свого роду,бажання берегти родину, як часточку великої родини – українського народу

Номер слайду 7

Які типи мовлення ви знаєте? Розкажіть за таблицею про їх основні ознаки{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Тип мовлення. На яке питання дається відповідь у висловлюванніПро що говориться?З чого складається основна частина висловлювання?Опис. Яким є предмет чи особа?Про ознаки предмета, особи. Загальне враження, окремі ознаки, деталіРоздум. Чому предмет чи особа такі?Про причини предмета, особи. Теза (думка, яка довозиться), аргументи, висновок. Розповідь. Що робить особа чи предмет?Про дії та подіїПочаток дії, її розвиток і завершенняІнформаційна хвилинка

Номер слайду 8

Словникова робота. Твір-розповідь – це зв’язний текст, усний чи письмовий, у якому послідовно повідомляється про якісь події.

Номер слайду 9

Ознаки тексту-розповіді

Номер слайду 10

Словникова робота. Родина – група людей,що складається з чоловіка,жінки,дітей та інших близьких родичів, які проживають разом. Рід – ряд поколінь,що походять від одного предка; усі родичі,рідні;родина,рідня. Родовід-це історія поколінь певного роду. Коліно-покоління в родоводі. Родинне дерево-схематичний родовід п певної сім'ї чи родини.

Номер слайду 11

Колись в українців було звичаєве правило, що зобов’я­зувало кожного знати свій рід до (7) коліна. Перше коліно — я; (2) — батько й мати; в (3)— (2)дідусі і дві бабусі. В (4)коліні—(4)прадіди й (4)пра­бабусі; в (5) вісім прапрадідів і (8)прапрабабусь.   У(6)— (16)пращурів, шістнадцять пращурок; у (7) коліні ми нараховуєм тридцять два пращури і стільки ж пращурок.  Отже, на дереві твого роду (32)гілки материнських і тридцять дві — батьківських. Разом —(64). Це число в міфології знаменує Всесвіт.  Завдання1. Подані числівники записати словами

Номер слайду 12

Число дня- середній рід. Назви місяців у датах вживаємо у Родовому відмінку. Позначення дат. Увага!

Номер слайду 13

11.0209.0603.1220 .1005. 0419.0914.01 22.0303.1225.07 24. 0809 .03 Числівниковий дощ. Завдання2 Записати словосполучення

Номер слайду 14

Прочитати текст про життя відомого українського письменника . На місці пропусків вставити числівники. Тарас Григорович Шевченко народився ... березня ...року у селі Моринцях Звенигородського повіту Київської губернії в закріпаченій селянській родині. Рано став сиротою-мати померла,коли йому було ..років. Батько помер, коли хлопчику було ... років. Своє дитинство він змалював у поезі»Мені … минало»Першу збірку поетичних творів видав у ... під назвою .... ...березня ... Тарас Шевченко помер. Завдання 3

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Твір-розповідь – це зв’язний текст, усний чи письмовий, у якому послідовно повідомляється про якісь події.

Номер слайду 17

Зразок.   Моя сім’я-це мій скарб. Чому свою сім’ю– я називаю скарбом? А тому, що сім’я для мене найдорожче. А я вважаю себе найщасливішою дівчинкою в цілому світі. Бо це фортеця, яка захищає мене. Це крила батька і матері,які підтримують мене. Це вогник добра,любові,поваги. Розповідаючи про свою сім'ю, розпочну,напевно, з себе. Я, Головка Марія Володимирівна,народилася тринадцятого червня дві тисячі десятого року. Навчаюся в Присліпській гімназії. Дуже люблю тварин.. Багато читаю про їхнє життя. В мене є домашні улюбленці. Це мої три маленькі котики. Я з радістю доглядаю за ними. Вони виховують у мене почуття відповідальності. Свого життя не уявляю без маленької непосидючої сестрички. Моя сестра ,Головка Олександра Володимирівна, народилася двадцять дев'ятого квітня дві тисячі вісімнадцятого року. Її улюблене заняття – гратися з нашими котиками. Мій тато , Головка Володимир Васильович, народився четвертого лютого тисяча дев'ятсот вісімдесятого року в селі Присліп. Закінчив Присліпську середню школу в тисяча дев'ятсот дев'яносто дев'ятому році. Він любить працювати і багато часу приділяє роботі. Мій тато завжди готовий прийти на допомогу,бо він мужній і рішучий чоловік. Моя мама,Головка Марія Василівна, народилася дев'ятнадцятого лютого тисяча дев'ятсот вісімдесят шостого року в селі Присліп. Моя матуся-велика трудівниця.. Адже вранці вона готує смачні сніданки,дбає про кожного з нас І ще моя мама -чарівниця! Вона дуже гарно малює. Моя матуся-взірець чесності,порядності,доброти,працелюбства. Я дуже люблю,коли вся наша сім'я збирається разом за столом. У цьому є щось особливе ,святе.

Номер слайду 18

1. Подумайте, про яку подію (або події) ви будете розповідати, наскільки це цікаво читачам.2. Сформулюйте тему та головну думку розповіді. Дайте назву своєму твору.3. Доберіть необхідний для роботи матеріал.4. Складіть план розповіді та вкажіть у ньому вступ, зав’язку, кульмінацію, розв’язку, закінчення.5. Подумайте, які мовленнєві засоби потрібно використати, щоб розповідь була цікавою (якщо події смішні – викликати у читачів сміх, якщо хвилюючі – виявити у читачів це почуття). Пам’ятка

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Чому потрібно знати історію свого роду?Щоб не бути манкрутом!

pptx
Додано
11 серпня
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку