Презентація практичного проекту з тактичної підготовки, який можна використовувати викладачами предмету "Захист Вітчизни" в тому вигляді, в якому він є, доповнюючи своїми матеріалами. Також може бути використаний як шаблон для створення проектів з інших розділів і тем.
Мета проекту: Ознайомити учнів з основними обов’язками і діями солдата в бою, способам пересування на полі бою під час дій у пішому порядку, поняттям про вогневу позицію в обороні, вимогам до вибору місця для ведення вогню і спостереження, способам боротьби з танками за допомогою ручних гранат та інших засобів озброєння механізованого відділення. Розвивати дослідницькі вміння і навики. Розвивати уміння і навички аналізу основних положень тактичної підготовки. Виховувати почуття патріотизму та активної громадянської позиції, впевненості в своїх діях.
Завдання проекту: Створити мотивацію до вивчення і набуття основних практичних тактичних навиків. Формувати інформаційну, комунікативну, громадянську компетентність. Формувати навики індивідуальної та групової пізнавальної діяльності. Підготувати учнів до практичних занять з визначеної теми на тактичному полі. Усвідомити особисту відповідальність кожного учня при виконанні покладених на нього тактичних завдань. Підготовка до здачі контрольних нормативів з тактики.
ЕТАПИ ПРОЕКТУ: ПІДГОТОВЧИЙ АБО ДОПРОЕКТНИЙ ЕТАП:(проводиться вчителем)1.1 Створення додаткових матеріалів для ефективної роботи з учнями :– буклети та тематичні друковані матеріали;– мультимедійний підручник з всіх розділів навчальної програми;– створення сайту кабінету та наповнення його необхідними матеріалами;– створення локальної мережі в кабінеті для інтерактивної роботи в групах над проектами та з сайтом, як в стаціонарному режими, так і дистанційно;– впровадження онлайн журналу успішності для постійного оцінювання роботи учнів з проектами в класі і в режимі дистанційного навчання.
ЕТАПИ ПРОЕКТУ:2. ПЛАНОВО-ПРОГНОСТИЧНИЙ ЕТАП: Створення плану реалізації проекту:2.1 Виявлення поінформованості учнів з даної теми: мозковий штурм; представлення ввідної презентації вчителем;2.2 Кожному відділенню надається тема пошукової та аналітичної роботи відповідно до плану:1 відділення - тема «Обов’язки солдата в бою. Особиста зброя та екіпіровка солдата. Способи пересування на полі бою під час дій у пішому порядку».2 відділення – тема «Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи. Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження».3 відділення – тема «Способи боротьби з танками за допомо-гою ручних гранат та інших засобів озброєння механізованого відділення. Основні види інженерних загороджень. Способи застосування (встановлення) мінно-вибухових загороджень та їх демаскуючі ознаки, порядок їх подолання».
ЕТАПИ ПРОЕКТУ:3. ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ЕТАП: Робота цього етапу починається в класі3.1 Поради по пошуку інформації в інтернеті: правила безпечної роботи в мережі інтернет.3.2 Пошук основної інформації в дидактичних буклетах і брошурах, підручниках, які знаходяться в класі.3.3 Використання матеріалів та навчально-матеріальної бази, наданих нашими партнерами.3.4 Перегляд навчального відео з тактичної підготовки. Обговорення переглянутих тактичних прийомів. Аналіз тактичних дій, відповідно до поставлених задач кожному відділенню.3.5 Створення кожним учнем контрольних листів просування по проекту.
ЕТАПИ ПРОЕКТУ:3. ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ЕТАП: Робота, яка продовжується в домашніх умовах в період дистанційного навчання:3.6 Пошук інформації в мережі інтернет, консультація з знайомими військовослужбовцями та використання інших джерел інформації.3.7 Використання дидактичних матеріалів, розміщених на сайті кабінету (тести, кросворди, дидактичні ігри).3.8 Координація пошукової роботи в групах. Діагностика труднощів вчителем.3.9 Консультація з вчителем з усіх невизначених питань.
ЕТАПИ ПРОЕКТУ:4. ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП: Робота на даному етапі заключається в систематизації отриманої інформації і створенні презентаційного матеріалу:4.1 Створення мініпрезентацій, вікі-статей, буклетів з поставленої теми і відправлення їх на електронну адресу вчителя. Вчитель координує роботу і оцінює її результати4.2 Заповнення контрольних листів просування по проекту.4.3 Координація роботи в групі під керівництвом командира відділення. Взаємооцінка роботи в групах. Діагностика труднощів вчителем.4.4 Консультація з вчителем з усіх невизначених питань.
ЕТАПИ ПРОЕКТУ:5. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП: Розподіляється на три етапи. Перший проводиться в класі:5.1 Представлення та захист проектів-презентацій кожним відділенням.5.2 Підсумкове обговорення презентацій. Другий етап проводиться на тактичному полі:5.3 Вихід взводу на тактичне поле для проведення тренувань і практичних закріплень опрацьованих питань проекту. В ході пересування на тактичне поле, перше відділення рухається в авангарді взводу, демонструє способи переміщення на різних ділянках місцевості - в лісі, на підйомах, спусках. 5.4 Кожне відділення представляє взводу своє вирішення тактичної задачі. Вчитель в ролі командира взводу координує дії підрозділу, дає тактичні ввідні задачі, оцінює дії підлеглих. Третій етап проводиться в класі: 5.5 Підсумкове обговорення проекту. 5.6 Загальне оцінювання проекту.
ВИСНОВОК: В ХОДІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДАНОГО ПРОЕКТУ, УЧНІ НАБУЛИ ПОЧАТКОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ОСНОВНИХ ТАКТИЧНИХ ПОНЯТЬ. УСВІДОМИЛИ ОСОБИСТУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ВИКОНАННЯ ПОКЛАДЕНИХ НА НИХ ТАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ ПІДРОЗДІЛУ. ПІДГОТУВАЛИСЬ ДО ЗДАЧІ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ТАКТИКИ. УДОСКОНАЛИЛИ СВОЮ ІНФОРМАЦІЙНУ, КОМУНІКАТИВНУ, ГРОМАДЯНСЬКУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ. НАБУЛИ НАВИКІВ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТА ГРУПОВОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. УДОСКОНАЛИЛИ НАВИКИ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ.