виразні рухи м’язів обличчя це. МІМІКА виразні рухи частин тіла (рук, ніг, голови) це
Номер слайду 3
Куди поділосятвоє волосся?Як ти виріс за літо!Розгляньте малюнки і поміркуйте, на якому з них зображено щирість, а на якому — нетактовність.
Номер слайду 4
Розгляньте малюнки і запишіть по три словачи фрази, які можна використати для:3) прохання про послугу по допомогу2) вітання і прощання з друзямивітання і прощання з дорослими, вчителями4) висловлення подяки5) вибачення
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Знайомство. Розкажіть 2 факти про себе (що любите, чим займаєтесь). 1 факт правдивий, 1 – ні. Сусід має уважно слухати і спробувати вгадати, який факт є вигаданим. Запитання для обговорення: Що було легко вгадати, а що — складно?Що вам допомагало?
Номер слайду 8
Уміння говорити. Володіння словом – чи не одна з найголовніших навичок спілкування. Цю навичку набувають у школі. Важлива роль у цьому належить урокам мови і літератури. Та їх недостатньо, щоб оволодіти умінням чітко й дохідливо висловлюватися. Треба багато працювати з книжкою, читати й переказувати.
Номер слайду 9
Також намагайся більше читати художньої літератури. Це збагачує словниковий запас.І не забувай обмінюватися враженнями з батьками і друзями.
Номер слайду 10
Уміння слухати. Уміння слухати є не менш важливим, ніж уміння говорити. Необхідно зосередитися на співрозмовникові, звертати увагу на його слова, позу, міміку, жести. Також, розмовляючи з кимось, не слід займатися сторонніми справами – така поведінка ображає.
Номер слайду 11
Ще однією з важливих навичок слухання, яка допомагає уникати непорозумінь, є вміння перепитати й уточнити зміст повідомлення.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Хто з дітей уважно слухає, а хто — ні? Як ви це зрозуміли?
Номер слайду 14
Що свідчить про те, що людина уважно слухає?
Номер слайду 15
Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?
Номер слайду 16
Яка різниця між «слухати» і «чути»?
Номер слайду 17
По кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в друге —вилітає»?
Номер слайду 18
Оповідання «Хороше»Прокинувся Юрчик зранку. Подивився у вікно. Сонце світить. День такий хороший. І захотілося хлопчикові самому щось хороше зробити. От сидить він і думає: «Що, коли б моя сестричка тонула, а я б її врятував!»А сестричка тут як тут:— Погуляй зі мною, Юрчику!— Іди, не заважай думати!Образилася сестричка, відійшла.
Номер слайду 19
Оповідання «Хороше»А Юрко думає:«Ось якби на няню вовки напали, а я б їх застрелив!»А няня тут як тут:— Прибери посуд, Юрчику.— Прибери сама — ніколи мені!Похитала головою няня. А Юрко знову думає:«Ось якби Трезорка в колодязь упав, а я б його витягнув!»
Номер слайду 20
Оповідання «Хороше»А Трезорка тут як тут. Хвостом виляє:«Дай мені попити, Юрку!»— Йди геть! Не заважай думати!Стулив Трезорка пащу, поліз у кущі. А Юрко до мами пішов:— Що б мені такого гарного зробити?Погладила мама Юрчика по голові:— Погуляй із сестричкою, допоможи няні посуд прибрати, дай водички Трезору.
Номер слайду 21
Оповідання «Хороше»Запитання для обговорення: Що хотів зробити хлопчик, прокинувшись вранці?Чи почув він прохання сестрички, няні, песика?Що порадила йому мама?
Номер слайду 22
Положення тіла: злегка нахилене до того, хто говорить. Міміка: зосереджений вираз обличчя, уважний і зацікавлений погляд. Жести: кивання головою у разі розуміння тощо. Той, хто слухає, також є активним учасником розмови. Уважного слухача неважко розпізнати. Слова: «так-так», «цікаво», «а що було далі?», «чим усе закінчилося?» тощо.
Номер слайду 23
Мозок. ОчіВуха. Рот. Серце. Руки. Ноги. Що робить кожна частина тіла в процесі слухання?Слухання усім тілом
Номер слайду 24
Слухання усім тілом. Вуха - слухають те, що говорять. Очі- дивляться на того, хто говорить. Мозок - думає про те, що говорять, уявляє це Рот- закритий, жодних розмов. Серце - відчуває емоції з приводу сказаного Руки - нічого не роблять. Ноги - стоять спокійно, не човгають
Номер слайду 25
Вправа «Активне слухання»Встановлення зорового контакту — найважливіша навичка, яка сприяє ефективній комунікації. Якщо вам некомфортно дивитися прямо в очі, психологи радять обрати точку між очима або кінчик носа. Підтримуючи зоровий контакт, ми не тільки виявляємо повагу до людини, а й маємо змогу спостерігати її міміку та розуміти емоції.
Номер слайду 26
Вправа «Активне слухання» Об’єднайтися в пари поглядом і розрахуйтися між собою на перший і другий номери. Перші номерам розповідають цікавий випадок зі свого життя, а другі номери мають поводитися згідно з карткою, яку вони отримали.
Номер слайду 27
Вправа «Активне слухання» Запитання для перших номерів:• Як ви зрозуміли, що вас слухають або не слухають? Запитання для других номерів:• Як ви почувалися під час виконанняцієї вправи?Висновок: «Під час спілкування треба підтримувати зоровий контакт і уважно слухати співрозмовника».
Номер слайду 28
Вправа «Відкритий мікрофон» По черзі продовжте фразу: «На цьому уроці...»