Процес навчання — це послідовність певних дій. Але будь – які дії мають мати мету. Якщо ти поставиш за мету розвинути свої вміння, знання та навички , то процес буде приносити тобі задоволення. Цей процес і називається навчанням. Здатність до пізнання й можливість думати називають інтелектом. Саме завдяки такій здібності, як інтелект, людина вміє вчитися. Інтелект розвивається за допомогою уваги й пам’яті. Увага — це вміння зосередитися на чомусь важливому для вас. Пам’ять забезпечує закріплення та збереження отриманого досвіду для того, щоб потім його використовувати для вирішення завдань.
Як працює пам’ять. Коли ми хочемо (або не хочемо) щось запам’ятати, мозок виконує таку послідовність дій: кодує інформацію, відправляє файл на зберігання, а потім відтворює в разі потреби. Іноді, коли потрібний файл не знайдений, ми не можемо чогось згадати. Іноді мозок просто видалив непотрібну інформацію — це нормально. Так він захищається від перевантаження. Але прикро, якщо не виходить пригадати важливого.
Пам’ять буває сенсорна, короткочасна і довготривала. Сенсорна — вона ж зорова і слухова — утримує до трьох секунд інформацію, яку ми отримуємо через органи чуття. Короткочасна — утримує невеликі обсяги інформації до 30 секунд, а щоб щось запам’ятати, це потрібно постійно повторювати. Якщо не повторювати — інформація просто вивітрюється з голови. Довготривала пам’ять — зберігає дані годинами, роками, довічно. Але для цього не достатньо просто заучувати — потрібно осмислити, інтерпретувати, зрозуміти, як нове знання співвідноситься з уже наявними.
Вправи на розвиток пам’яті, логіки й уваги. Кубік Рубіка. Повідомляємо тим, хто його ніколи не збирав — це тільки здається, що все легко. Насправді є 43 252 003 274 489 856 000* комбінацій, а правильна лише одна! Збираючи кубік, ми тренуємо не тільки дрібну моторику і логіку, а й пам’ять, тому що, щоб зібрати, потрібно пам’ятати попередні дії.*Понад 43 квінтильйонів комбінацій
Долоні на папері. Як грати: 2 учасники на окремих аркушах паперу обводять свої долоньки й пишуть в ній цифри від 1 до 50 (100) в довільному порядку. Потім суперники обмінюються цими папірцями й загадують один одному все ті ж цифри все в тому ж довільному порядку. Можна грати на швидкість — хто швидше знайде всі цифри з долоньки суперника в правильній послідовності. Можна ставити хрестики в кожній клітинці поки суперник шукає свою цифру.
Вімельбухи. Це такі книги практично без тексту, але з насиченим візуальним рядом. Розглядати такі картинки корисно дітям. Це увага, концентрація, розвиток фантазії (звідки тут узявся цей предмет?). У дорослих вімельбухи викликають якесь непідробне задоволення. Адже ти не знаєш, що або кого розгледиш на сторінці, коли наступного разу візьмеш книгу в руки.
То навіщо нам навчатись? Як цей процес може вплинути на наш добробут?Під час навчання ми стаємо більш уважними, вчимося думати , обробляти нову інформацію. Ми розвиваємо навички спілкування , обговорюємо різні теми . Вчимося відстоювати свою точку зору. Поступово вчимося навичкам самоконтролю , самодисципліни. Розвивається відповідальність. Саме навчання спонукає людину до можливості обрати професію, стати фахівцем, бути економічно незалежною, успішною особистістю. Освічені люди , які вміють навчатися впродовж життя, зможуть побудувати державу спільного добробуту, зробити нашу Україну щасливою, заможною, квітучою. Тож і особистий, і суспільний добробут пов’язані з умінням навчатися. Навчання є запорукою успішного майбутнього як окремої людини, так і всього суспільства.