Презентація до уроку інформатики "Повна та скорочена форма оператора розгалуження". Пропоную розглянути задачі, що визначають правила переміщення шахових фігур. Презентація призначена для учнів.
Усі знають, як виглядає поле шахівниці. Деяким навіть відомо, як ходять шахові фігури. Але не кожен здогадається використовувати Python у якості помічника в цій популярній стародавній грі. Пропоную поєднати шахи та розгалуження і розв’язати декілька задач, що підкажуть гравцю – новачку, чи зможе зробити хід фігура або на клітинки якого кольору опиниться гравець.
Номер слайду 3
Для зручності написання коду програми, позначимо рядки також цифрами.
Номер слайду 4
Задача 1. Задані дві клітини шахової дошки. Якщо вони пофарбовані в один колір, то виведіть слово YES, а якщо в різні кольори - то NO. Програма отримує на вхід чотири числа від 1 до 8 кожне, що задають номер стовпця і номер рядка спочатку для першої клітини, потім для другої клітини. Наприклад, якщо буде введено 1 1 2 6 , то результат виконання програми YES;2 2 4 5 – результат NO.
Номер слайду 5
Задача 2. Шахова тура ходить по горизонталі або вертикалі. Дано дві різні клітини шахової дошки; визначте, чи може тура потрапити з першої клітини на другу одним ходом. Програма отримує на вхід чотири числа від 1 до 8 кожне, що задають номер стовпця і номер рядка спочатку для першої клітини, потім для другої клітини. Програма повинна вивести YES, якщо з першої клітини ходом тури можна потрапити в другу або NO в іншому випадку. Наприклад, якщо буде введено 1 1 1 8, то результат виконання програми YES;4 4 5 5 – результат NO.
Номер слайду 6
Задача 3. Шаховий король ходить по горизонталі, вертикалі і діагоналі, але тільки на 1 клітину. Дано дві різні клітини шахової дошки, визначте, чи може король потрапити з першої клітини на другу одним ходом. Програма отримує на вхід чотири числа від 1 до 8 кожне, що задають номер стовпця і номер рядка спочатку для першої клітини, потім для другої клітини. Програма повинна вивести YES, якщо з першої клітини ходом короля можна потрапити в другу або NO в іншому випадку. Наприклад, якщо буде введено 1 1 1 8, то результат виконання програми YES;4 4 5 5 – результат NO.