Презентація "Урок позакласного читання за повістю Анатолія Дімарова "На коні й під конем""

Про матеріал

Автор повісті "На коні й під конем" переконаний, що людину не праця створила, а породив її сміх. А люди, що вміють щиро, від душі посміятися, довше живуть і легше долають труднощі, життєві негаразди. Тож смійтеся на здоров'я разом із героями повісті Анатолія Дімарова.

Матеріал допоможе учителям української літератури для проведення уроку позакласного читання у 6 класі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок позакласного читання Анатолій Дімаров Повість “На коні й під конем” Робота учителя Чулаківської ЗОШ І-ІІІ ст. Голопристанського р-ну Херсонської обл. Руденко Т.Г.

Номер слайду 2

Мета уроку ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Анатолія Дімарова, розглянути й проаналізувати оповідання, які увійшли до автобіографічної повісті письменника «На коні й під конем»; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, виразність під час читання художніх творів, уміння робити художній аналіз твору, виділяючи головні і другорядні персонажі, проблематику, тему й ідею, уміння коментувати, робити висновки; - виховувати почуття доброти, чуйності, щирості, поваги до старших

Номер слайду 3

Анатолій Дімаров Народився 17 травня 1922 року в Миргороді на Полтавщині в хліборобський сім'ї. Щоправда, рідним для нього був хутір Гараськи. Їй удалося поміняти дітям метрики, прізвище – на своє дівоче... Батька записали в куркулі. Щоб врятувати сім'ю від Сибіру, Андроник Федорович Гарасюта відправив дружину з двома малими синами з хутора.

Номер слайду 4

Через багато років сини ще побачилися з батьком, а Анатолій навіть трішки жив з ним під Харковом, де старого Гарасюту як гарного хазяїна на свій страх і ризик (не мав же "надійних" документів) прийняв пасічником керівник однієї установи. Згодом керівника самого репресували, Гарасюта змушений був звільнитися – і пропав безвісти на життєвих перехрестях...

Номер слайду 5

Анатолій пережив роки голодомору. З перших днів війни – на фронті. Пошматований-понівечений кулями, осколками, контузіями юний Анатолій Дімаров потрапляє в окупацію і стає командиром партизанського загону.

Номер слайду 6

1982 року Анатолій Дімаров був удостоєний Шевченківської премії. Редактори й цензура викреслювали сторінки, обривали сюжетні лінії. Насамперед йдеться про його романи "І будуть люди" (1964) та "Біль і гнів" (1974-1980 рр.) – історичну епопею про український народ, його долю у XX столітті. У мирний час пише про те, що замовчувалося. Змальовує примусову колективізацію, голодомор 1932-1933 рр., масові репресії .

Номер слайду 7

«Я все життя збираю людські долі» 

Номер слайду 8

«Переконаний: людину не праця створила, породив її сміх. Чи то від мавпи, яка першою з усіх мавп навчилася сміятися, пішов людський рід. Вона розсміялася вперше з якоїсь пригоди кумедної, карколомного випадку, або просто усміхнулася, прокинувшись, і весь світ для неї наче осяявся, всі незгоди та неприємності здалися такими дріб'язковими, що не варто було за них і вбиватися».

Номер слайду 9

" «Та це ж прекрасно, – подумала мавпа, – зустрічати посмішкою кожен свій ранок, та це здорово вміти сміятись". І відтоді вона стала людиною

Номер слайду 10

«Тож зустрічайте кожен свій день усміхом, мої дорогенькі, смійтеся якомога частіше, ніщо так не скрашує наше з вами життя, як радісний усміх. Ніхто так не прихилить до вас першого стрічного, як приязний усміх, і ніщо так не обеззброює ворога, якщо замість страху ви починаєте із нього сміятись. ". А. Дімаров

Номер слайду 11

«Люди, які вміють щиро, всмак посміятися, менше хворіють і довше живуть» А.Дімаров

Номер слайду 12

Частина перша. «Через місточок» Колись я чув казку про чарівний місточок. Провисав він над безоднею, і по один бік жила людина, а по другий було все, що потрібно їй для життя. Щодня переходила ту прірву людина. І жити б їй вічно, коли б місточок не вужчав з кожним днем. Стурбована, щоразу набирала людина все більше припасів. Але чим важчою ставала її ноша, тим вужчим — місточок. Я теж стою над таким урвищем, і по той бік — прожиті мною роки. І доки не щез місточок моєї пам’яті, буду ходити по ньому, хоча б він став такий вузенький, як лезо ножа. Обговоріть прочитаний твір у парах. Поділіться своїми думками із однокласниками.

Номер слайду 13

“В поті чола” Нарешті настав день, коли ми понесли нашу здобич в Миронівку до аптеки… “Пастка”

Номер слайду 14

Оповідання, яке сподобалося мені… Фантастичне чи реалістичне? Герої вигадані чи справжні? Що вразило? Які емоції викликало? Над чим змусило задуматися? Чому навчило? Про що б розповів сам?

Номер слайду 15

Дитинство Очима дорослих -? Очима дітей -? -

Номер слайду 16

Дайте відповідь на запитання Чи потрапляли ви у подібні ситуації, як герої повісті А.Дімарова? “На коні й під конем”. Чи можна назвати твір автобіографічним? Чому? Поясніть назву твору, використавши подані фразеологізми. Пройшов решето і сито — пройшов вогонь і воду, і мідні труби; був на коні і під конем.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Напишіть гумористичне оповідання , у якому б ви розповіли про себе чи свого братика, сестричку, батьків. Події можуть бути вигаданими. Використовуйте фразеологічні звороти, порівняння, метафори й епітети – і ваша творча робота обов'язково сподобається однокласникам і рідним.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федорцова Катерина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Марценко Галина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Ярмошенко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Подгайная Марина
    Дякую за чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Луцак Олена Віталіївна
    Дякую за змістовну презентацю!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
ppt
Додано
11 липня 2018
Переглядів
14963
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку