Презентація уроку – подорожі у Всесвіт економії «Застосування формул скороченого множення» Як зберегти енергоресурси?

Про матеріал

Презентація уроку – подорожі у Всесвіт економії «Застосування формул скороченого множення» Як зберегти енергоресурси?

Презентація містить величезну кількість анімацій, картинок, додаткової пізнавальної інформаціїї, яскрава.

Мета урока:

  • Повторити та узагальнити навчальний матеріал з теми: ”Формули скороченого множення”;
  • Закріпити уміння застосовувати формули скороченого множення під час обчислень значень числових виразів;
  • Формування самостійності при виконанн ізавдань;
  • Розвиток умінь для здійснення самооцінки та самокорекції навчальної діяльності;
  • Надати інформацію про способи заощадження енергоресурсів (електроенергії,тепла, води, газу)
  • Формування загально культурних цінностей на прикладі збереження природних ресурсів

Частина перша «Повторялка»

Учням пропонуються 1)завдання, в яких вказана ліва частина формули скороченого множення. Необхідно правильно вказати її праву частину;

2) Застосувати відповідну формулу скороченого множення для поданого виразу;

3) вправи на відповідність «Перевір себе».Для кожного виразу з лівого стовпця поставте у відповідність тотожно рівний йому вираз із правого стовпця;

Під час виконання завдань школярі отримали дев'ять порад «Як заощадити електроенегрію» зі слайдів 9,10,13,14,17,18,22,23,27

Під час виконання завдань першої частини «Повторялка» семикласники отримали чотири поради «Як заощадити тепло» зі слайдів 28,31,32,35.

Частина друга «Навчалка»

В цій частині заходу учитель наголошує про практичне застосування формул скороченого множення під час обчислень значень різноманітних числових виразів та вчить на конкретних прикладах, як саме це слід робити. Червоною ниткою учитель наголошує, як і формули скороченого множення надають можливість зекономити час на виконання обчислень та збільшують можливість виконати завдання найраціональнішим способом, так і всі мешканці нашої Планети та зокрема, нашої країни,нашого міста,нашої коли повинні економити, заощаджувати природні ресурси.

Частина третя «Тренувалка»

Клас розділяється на два варіанти. Учні отримують 4 типи завдань. Після виконання чергового завдання учитель збирає листочки, на яких вони виконувались, а семикласники отримують можливість зробити перевірку своєї роботи.

Під час виконання завдань етапів «Навчалка» та «Тренувалка» школярі отримали дев'ять порад «Як заощадити воду» зі слайдів 36,38,39,44,45,47,48,51,52.

Фінальне завдання на комплексне застосування отриманих умінь

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок – подорож у Всесвіт економії « Застосування формул скороченого множення». Як зберегти енеогоресурси ?Загальноосвітня школа № 2 І-ІІІ ступенівм. Зеленодольська   Позакласний захід з алгебри у 7 класі Предметний тиждень

Номер слайду 2

Пролунав, затих дзвінок, Вас чекає корисний,цікавий урок, Чудовими хай будуть знання. Легким та пізнавальним навчання.

Номер слайду 3

Урок-економічна година:« ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛСКОРОЧЕНОГОМНОЖЕННЯ та. ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ»

Номер слайду 4

Мета урока: Повторити та узагальнити навчальний матеріал з теми: ”Формули скороченого множення”. Закріпити уміння застосовувати формули скороченого множення під час обчислень значень числових виразів. Надати інформацію про способи заощадження енергоресурсів (електроенергії,тепла, води, газу)

Номер слайду 5

Виконавши математичні завданнями дізнаємось як. Заощадитиводу, газ. Заощадитиелектоенергію. Заощадититепло

Номер слайду 6

У математиків існує своя мова-це формули. С. Ковалевська

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ПОВТОРЯЛКА

Номер слайду 9

Як заощадити електроенергію. Не вмикати в одну розетку одразу декілька електроприладів.

Номер слайду 10

Як заощадити електроенергію. Не забувайте завжди вимикамити за собою світло.

Номер слайду 11

КВАДРАТ СУМИ

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Як заощадити електроенергію. Холодильник ставте в прохолодне місце, якщо температура в кімнаті досягає 30ºC, то споживання електроенергії подвоюється. Не кладіть теплі продукти в холодильник, дайте охолонути їм до кімнатної температури. Своєчасно розморожуйте морозильну камеру, при утворенні в ній льоду погіршується охолодження заморожених продуктів та збільшується споживання електроенергії.

Номер слайду 14

Як заощадити електроенергію Своєчасно видаляйте з електрочайника накип, бо вода в посуді з накипом нагрівається повільно, а електроенергії витрачається більше.

Номер слайду 15

КВАДРАТ РІЗНИЦІ

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Як заощадити електроенергію* Головна умова раціональної експлуатації пральних машин - не перевищувати норми максимального завантаження білизни. * Слід уникати неповного завантаження пральної машини: перевитрата електроенергії в цьому випадку може скласти 10-15%. * При неправильній програмі прання перевитрата електроенергії - до 30%.

Номер слайду 18

Як заощадити електроенергію. Подивіться, де у вашому будинку можна замінитипросту лампу розжарювання на енергозберігаючулампу.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

РІЗНИЦЯКВАДРАТІВ

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Як заощадити електроенергію. Після зарядки мобільного телефону не забудьте відключити зарядний пристрій з електромережі

Номер слайду 23

Як заощадити електроенергію. Утримуйте в чистоті лампи та плафони!Ваші вікна повиннібути чистими!

Номер слайду 24

Номер слайду 25

СУМАКУБІВ

Номер слайду 26

а³ + b³ = (а+b) · (а²-аb+b²)

Номер слайду 27

Як заощадити електроенергію. Не забувайте міняти або чистити пилозбірник і фільтри очищення повітря, що викидається, які збільшують енергоспоживання пилосмока.

Номер слайду 28

Як заощадити тепло. Утепліть вікна. Утепліть та ущільніть вхідні та міжкімнатні двері

Номер слайду 29

РІЗНИЦЯКУБІВ

Номер слайду 30

а³ – b³ = (а–b) · (а²+аb+b²)

Номер слайду 31

Як заощадити тепло Встановіть тепловідбивний екран за батарею Теплоізолюйте балкони та лоджії

Номер слайду 32

Як заощадити тепло. Утепліть стіни всередині і зовні

Номер слайду 33

ПЕр. ЕвІр себ. Е!Завдання. Для кожного виразу з лівого стовбця поставте у відповідність тотожно рівний йому вираз у правому стовбці:

Номер слайду 34

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№n/n. I1.2.3.4.5.6.7.8.9.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№n/n. II1.2.3.4.5.6.7.8.9.

Номер слайду 35

Як заощадити тепло. Промити батареї передопалювальним сезоном

Номер слайду 36

Як заощадити воду. Необхідно усунути протіканнясантехніки.

Номер слайду 37

НАВЧАЛКА

Номер слайду 38

Як заощадити воду. Змініть крани. Сучасні крани букси з металокерамічними елементами замість гумових прокладок дозволяють забути про крапання з кранів.

Номер слайду 39

Як заощадити воду. Для умивання і чищення зубів можна набрати воду в таз або кухоль, а не спускати воду зі швидкістю 2-15 літрів в хвилину!

Номер слайду 40

ФОРМУЛИ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕНЯ ДАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ РАЦІОНАЛЬНО, БЕЗ ЗАТРАТ ЧАСУ ОБЧИСЛЮВАТИ ЗНАЧЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВНаприклад. Обчислювати квадрати многозначних чисел, не використовуючи множення у стовпчик712 = (70 + 1)2 = 702 + 2 · 70 · 1 + 12 =  = 4900 + 140 + 1 = 5041;952 = (90 + 5)2 = 902 + 2 · 90 · 5 + 52 = = 8100 + 900 + 25 = 9025;692 = (70 – 1)2 = 702 – 2 · 70 · 1 + 12 = = 4900 – 140 + 1 = 4761;372 = (40 – 3)2 = 402 – 2 · 40 · 3 + 32 = = 1600 – 240 + 9 = 1369;1022 = (100 + 2)2 = 1002 + 2 · 100 · 2 + 22 = = 10 000 + 400 + 4 = 10404.

Номер слайду 41

ФОРМУЛИ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕНЯ ДАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ РАЦІОНАЛЬНО, БЕЗ ЗАТРАТ ЧАСУ ОБЧИСЛЮВАТИ ЗНАЧЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВНаприклад. Обчислювати різницю квадратів многозначних чисел або десяткових дробів, не використовуючи множення у стовпчик562 – 262 = (56 – 26) · (56 +26) = 30 · 82 = 2460;642 – 142 = (64 – 14) · (64 +14) = 50 · 78 = 3900;111122 –111112 = (11112 – 11111) (11112 + 11111) = = 1 · 22223 = 22223;1,052– 0,952 = (1,05 – 0,95) · (1,05 +0,95) = = 0,1 · 2 = 0,2;Доведемо, що 432– 172 ділиться на 13.432– 172  = (43 – 17)· (43 + 17) = 26 · 60 ==13 · 2 · 60 . Якщо один з множників ділиться на 26, то й весь добуток кратний 26.■

Номер слайду 42

ФОРМУЛИ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕНЯ ДАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ РАЦІОНАЛЬНО, БЕЗ ЗАТРАТ ЧАСУ ОБЧИСЛЮВАТИ ЗНАЧЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВНаприклад. Обчислювати добуток многозначних чисел абодесяткових дробів , не використовуючи множення у стовпчик79 · 81 = (80 – 1) · (80 + 1) = 802 – 12 = = 6400 – 1 = 6399;42 · 38 = (40 + 2) · (40 – 2) = 402 – 22 = = 1600 – 4 = 1596;203 · 197 = (200 + 3) · (200 – 3) = 2002 – 32 = = 40000 – 9 = 39991;6,4 · 7,6 = (7 – 0,6) · (7 + 0,6) = 72 – 0,62 = = 49 – 0,36 = 48,64.

Номер слайду 43

ФОРМУЛИ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕНЯ ДАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ РАЦІОНАЛЬНО, БЕЗ ЗАТРАТ ЧАСУ ОБЧИСЛЮВАТИ ЗНАЧЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВНаприклад. Обчислювати значення числового виразу,який має вигляд тричлена , не використовуючи виконання дій множення, віднімання чи додавання у стовпчик.572 – 2 · 57 · 59 + 592 = (57 – 59)2 = (– 2)2 = 4;222 + 2 · 22 · 78 + 782 = (22 + 78)2 = 1002 =10000;3112 – 622 · 304 + 3042 = 3112 – 2 ·311 · 304 + 3042 = (311 – 304)2 = 72 = 49;4,642 + 4,64 ·30,72 + 15,362 = = 4,642 + 2 · 4,64 ·15,36 + 15,362 = (4,64 + 15,36)2= = 202 = 400.

Номер слайду 44

Як заощадити воду. Якщо ви приймаєте вдома душ не довше 5 хвилин, то витрачаєте води 3 р. менше, ніж, якщо б купалися у ванній.

Номер слайду 45

Як заощадити воду. Прати білизну тільки при максимальному завантаженні пральної машини. Якщо ви збираєтеся купувати нову - то вибирайте найекономнішу.

Номер слайду 46

ТРЕНУВАЛКА

Номер слайду 47

Як заощадити воду. Миття посуду в раковині з закритою пробкою 3 р. знижує витрату води. Ще краще, якщо ви в одній раковині миєте, а в іншій полоскаєте.

Номер слайду 48

Як заощадити воду. Воду один раз використану для обмивання почищеної картоплі ,фруктів можна пустити для поливу кімнатних квітів.

Номер слайду 49

792 =  422 = ОБЧИСЛІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ (Використовуючи формули скроченого множення). Варіант 1 Варіант 2 982 =  812 =  

Номер слайду 50

792 = (80 – 1)2 == 802 – 2 · 80 · 1 + 12 = = 6400 – 160 + 1 = 6241;422 = (40 + 2)2 = = 402 + 2 · 40 · 2 + 22 = = 1600 + 160 + 4 = 1764. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ, ВІДПОВІДІ Варіант 1 Варіант 2982 = (100 – 2)2 == 1002 – 2 · 100 · 2 + 22 = = 10000 – 400 + 4 = 9604;812 = (80 + 1)2 = = 802 + 2 · 80 · 1 + 12 = = 6400 + 160 + 1 = 6561.  

Номер слайду 51

Як заощадити воду. Заощадити на поливі городу можна, якщо збирати дощову воду в бак.

Номер слайду 52

Як заощадити воду. З несправного зливного бачка в унітаз може протікати вода постійно. По можливості встановіть економічну сантехніку, наприклад - унітаз з двома режимами зливу.

Номер слайду 53

362– 162 = 2,862 – 1,142 =ОБЧИСЛІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ (Використовуючи формули скроченого множення). Варіант 1 Варіант 2 332 – 232 = 4,792 – 2,212 =  

Номер слайду 54

362–162 =(36 – 16)·(36 + 16)== 20 · 52  = 10402,862 – 1,142 == (2,86 – 1,14)·(2,86 + 1,14)== 1,72 · 4  = 6 ,88. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ, ВІДПОВІДІ Варіант 1 Варіант 2332–232 =(33 – 23)·(33 + 23)== 10 · 56  = 560;4,792 – 2,212 == (4,79 – 2,21)·(4,79 + 2,21)== 2,58 · 7  = 18,06.  

Номер слайду 55

Як заощадити газ. Готуйте на такій потужності конфорки, яка потрібна для вибраної вами страви, після закипання вогонь слід зменшити у два рази

Номер слайду 56

Як заощадити газ. Полум'я конфорки не повинно виходити за межі дна каструлі, сковороди, чайника. У цьому випадку ви просто грієте повітря в квартирі. Економія - 50% і більше.

Номер слайду 57

Доведіть, що 512– 212 ділиться на 9. ОБЧИСЛІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ (Використовуючи формули скроченого множення). Варіант 1 Варіант 2 Доведіть, що 262– 142 ділиться на 6.  

Номер слайду 58

Доведемо, що 512– 212 ділиться на 9. 512– 212  = = (51 – 21)· (51 + 21) = = 30 · 72 = 30 · 8 · 9. Якщо один з множників ділиться на 9, то й весь добуток кратний 9.■ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ, ВІДПОВІДІ Варіант 1 Варіант 2 Доведемо, що 262– 142 ділиться на 6. 262– 142  = = (26 – 14)· (26 + 17) = = 12 · 43 = 2 · 6 · 43. Якщо один з множників ділиться на 6, то й весь добуток кратний 6.■  

Номер слайду 59

Як заощадити газ. Деформоване дно посуду призводить до перевитрати газу до 50%.

Номер слайду 60

Як заощадити газ. Посуд, в якій готується їжа, повинна бути чистою і не пригоріла. Забруднений посуд вимагає в 4-6 разів більше газу для приготування їжі.

Номер слайду 61

56 · 64 301 · 2997,2 · 6,8 ОБЧИСЛІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ (Використовуючи формули скроченого множення). Варіант 1 Варіант 228 · 32 202 · 1985,7 · 6,3  

Номер слайду 62

56 · 64 = (60 – 4) · (60 + 4) == 602 – 42 = 3600 – 16 = 3584;301 · 299 =(300 +1)·(300 –1)= =3002 – 12 =90000 –1 =89999;7,2 · 6,8 =(7+ 0,2)·(7 – 0,2) = = 72 – 0,22 = 49 – 0,04 = 48,96. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ, ВІДПОВІДІ Варіант 1 Варіант 228 · 32 = (30 – 2) · (30 + 2) == 302 – 22 = 900 – 4 = 896;202 · 198 =(200 +2)·(200 –2)= =2002 – 22 =40000 –4 =39996;5,7 · 6,3 =(6 – 0,3)·(6 + 0,3) = = 62 – 0,32 = 36 – 0,09 = 35,91.  

Номер слайду 63

Як заощадити газ. Рекомендується встановлювати прокладки з алюмінієвої фольги під конфорку. У цьому випадку плита не так гріється і брудниться, а газ використовується економічніше.

Номер слайду 64

Як заощадити газ. Дверцята духовки повинні щільно прилягати до корпусу плити і не випускати розпечене повітря...

Номер слайду 65

152 + 2 · 15 · 35 + 352 5,442 – 8,44 ·10,88 + 8,442 ОБЧИСЛІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ (Використовуючи формули скроченого множення). Варіант 1 Варіант 2292 – 2 · 29 · 31 + 312 3,752 + 3,75 ·12,5 + 6,252  

Номер слайду 66

152 + 2 · 15 · 35 + 352 = = (15 + 35)2 = 502 = 2500;5,442 – 8,44 ·10,88 + 8,442 = =5,442 – 2·5,44 ·8,44 + 8,442 == (5,44 – 8,44)2= (– 3)2 = 9. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ, ВІДПОВІДІ Варіант 1 Варіант 2292 – 2 · 29 · 31 + 312 = = (29 – 31)2 = (– 2)2 = 4;3,752 + 3,75 ·12,5 + 6,252 = =3,752 +2·3,75 ·6,25 + 6,362 == (3,75 + 6,25)2= 102 = 100.  

Номер слайду 67

Номер слайду 68

Обчисліть, попередньо спростивши числові вирази, застосовуючи формули скороченого множення. Варіант – 1 Варіант–2   

Номер слайду 69

25 110016 400

Номер слайду 70

Підведення підсумків урока

Номер слайду 71

Номер слайду 72

Молодці!Дякуюза урок

Номер слайду 73

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гавриш Світлана Петрівна
    Дякую за чудову презентацію!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шабан Олена Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2199
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку