Інформаційна довідка. Апостроф з’явився в українській мові для позначення роздільної вимови. Назва взята з давньогрецької мови, що означає: кривий, зігнутий, перевернутий. В словах української мови я пишусь не внизу, а вгорі. Пір я, черв як, бур ян.
Номер слайду 5
Щоб приголосний був твердим,Апостроф ставлять поруч з ним. Цей знак у тих словах стоїть,Де далі йдуть Я, Ю, Є, Ї. П ять, солов ї, комп ютер, кар єр.
Номер слайду 6
Правило. Апостроф ставиться перед Я, Ю, Є, Ї, які позначають 2 звуки [йа], [йу], [йе], [йі] для твердої роздільної вимови.
Номер слайду 7
Вимовляй. Рвучко й неспокійно:полум’я, в’юн, любов’ю, б’ю, п’є, солов’ї. Вимовляємо плавно і ніжно:гарячий, свято, буря, моря.
Номер слайду 8
Бур’ ян - 5 б., 6 зв., 2 скл.. В’ юн - 3 б., 4 зв., 1 скл.. Цвях - 4 б., 4 зв., 1 скл.. Звуко-буквений аналіз слів
Номер слайду 9
Веселий віршик. П’явка, в’юн, пір’їна, в’ється -Знак апострофом зоветься. П’ять цукерок з’їв хом’як -Дуже симпатичний знак. Про кого розповідається у вірші?Скільки цукерок з’їв хом’як?- Потренуйтеся у правильній вимові слів з апострофом.
Номер слайду 10
Робота над реченням Лукян і Демян нарвали вязку мяти. Марянка гралася новим мячем. Демянкові подарували хомяка. - Прочитайте речення, поставте в словах, де потрібно, апостроф.
Номер слайду 11
Перевірка Лук’ян і Дем’ян нарвали в’язку м’яти. Мар’янка гралася новим м’ячем. Дем’янкові подарували хом’яка.
Номер слайду 12
Робота з легоcузір’яім’яб’єп’ятницяпір’яп’юcузіряім’яб’єп’ятницяпіряп’ю. На яких цеглинках слово записано з помилкою?Назвіть односкладові, двоскладові та трискладові слова. Складіть речення зі словами.
Номер слайду 13
цвяхм’язибурядев’ятьв ’юнпюре. Робота з лего. Поділіть слова на дві групи. Доведіть свою думку.цвяхбуряпюрем’язидев’ятьв ’юн. Перевірка
Номер слайду 14
бур’ян. Робота з легоп’єсвято. Утворіть пари цеглинок зі слова та звукової моделі
Номер слайду 15
Асоціативний кущ. Ставиться в словахдля твердої роздільної вимови. Стоїть перед буквами Я,Ю,Є,Ї. Пишеться у слові вгорі. Схожий на кому.