Цікавий урок (використовувала на районному семінарі вчителів англійської мови).
Всі етапи уроку враховані та побудовані методично правильно, перевірено заступником директора школи з навчальної роботи, презентація створена на англійській мові.
Objectives: вдосконалювати навички вживання нових лексичних одиниць теми в діалогічному мовленні; тренувати у вимові звуків; вдосконалювати компетенції читання та говоріння; збільшувати обсяг знань про лінгвістичну специфіку мови країни, що вивчається; вдосконалювати уміння будувати своє мовне висловлювання; уважно стежити за презентованою інформацією, ефективно співпрацювати під час роботи; мотивувати брати участь в іншомовному спілкуванні; розвивати всі види мовленнєвої діяльності; виховувати вміння сконцентруватися, слухати інших; формувати доброзичливу атмосферу в класі. to improve the skills of using new lexical topic units in dialogical speech; train in pronunciation sounds; to improve the competence of reading and speaking; to increase the amount of knowledge about the linguistic specificity of the language of the studying country; to improve the ability to build their linguistic expression; keep track of the information provided, work effectively together; motivate to participate in foreign language communication; to develop all kinds of speech activity; bring up the ability to concentrate, listen to others; to form a welcoming atmosphere in the classroom.
Prosedures І. Preparation for apprehension foreign speech 1. Greeting -Good morning, children! -Good morning, good morning. School has began. Good morning, good morning. It’s fun. Maths and English, Craft and Arts, All school subjects make smart. Useful lessons, noisy breaks, Happy faces, tasty cakes. All school books teach you new, teachers spend much time with you. Growing up with every day, Then your life will be OK.
2. Message on the subject and purpose of the lesson T: today we have an interesting topic of our lesson. It is “Sport”. We’ll do a lot of work today: write exercises, tell some information about different kinds of sports, do tasks and sing a song. The motto of our lesson is “There is no glory in practice, but without practice, there is no glory…” Let’s start our lesson.
2. Introduction to foreign language atmosphereT: Answer to my questions: Do you go in for sport? What kind of sport do you go in for? Do you take part in sport competition? What is your favourite kind of sport? Do you like to play games or do you like to watch them? Who is your favourite sportsman? Who is the best sportsman in our class?
“True or False” My favourite sport is swimming. I don’t like to be in a water. I only began to swim 2 years ago. The coach taught me how to swim. I swim every weekend. My mother takes me to the swimming-complex once a week. I enjoy myself when I am in a water. I play with my older brother. We don’t like to splash water at each other. We also raced to see who can swim slower. I don’t like swimming. I hope I can take part in swimming competitions in future.