Презентація уроку з фізики для 7 класу ТЕМА :Дослідницька лабораторія «Густина»

Про матеріал

Не стандартний урок удосконалення знань та формування вмінь розв'язувати експериментальні і практичні задачі, в ході якогопрагну розвивати логічне мислення в учнів, вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, вчити культури спілкування, взаємодопомоги у процесі співпраці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробка уроку з фізики для 7 класу. ТЕМА : Дослідницька лабораторія«Густина»вчителя фізики, інформатики, астрономії, обжд, природознавства кзо нво № 113 дмр. Одновалової Наталії Вікторівни

Номер слайду 2

МЕТА : Навчити розв’язуванню експериментальних задач на обчислення густини речовини, на визначення маси, об’єму речовини. Продовжити формувати знання про густину речовини.   Виховувати практичні навички в користуванні терезами вимірювальними мензурками,  таблицею густин речовин. Показати взаємозв’язок між величинами. Підготувати учнів до виконання лабораторних робіт та тематичного оцінювання знань. Розвивати логічне мислення, вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, вчити культури спілкування, взаємодопомоги у процесі співпраці. ТИП УРОКУ :  удосконалення знань та формування вмінь розв’язувати експериментальні і практичні задачі. Обладнання: вимірювальний циліндр, терези, набір гирь, мультимедійна установка, тверді тіла правильної форми суцільне та з порожниною, нитка; посудина з рідиною, густина якої невідома; запакована пачка паперу формату А4, склянка молока, золота каблучка та біжутерія, корок (залишок від підкладки підламінат ). ТЕМА : Дослідницька лабораторія«Густина»

Номер слайду 3

1. Що таке матерія?2. Що таке речовина?3. В яких станах може знаходитися речовина?4. В якому стані проміжки між молекулами найбільші?5. Існує лід, вода, пара. Діти, як ви вважаєте, в якому із станів речовини кількість молекул більша в 1м3 об‘єму?6. Яку фізичну величину вимірюють за допомогою терезів?7. Які одиниці вимірювання в системі СІ для маси?8. Які одиниці вимірювання в системі СІ для об‘єму?9. Скільки в 1 г – кг, а в 1 см3 – м3 (0,001 кг; 0, 000001 м3 ).10. Що таке густина? Актуалізація попередньо отриманих знань:

Номер слайду 4

1. Матерія – це все, що нас оточує.2. Речовина – це один із видів матерії.3. В твердому, рідкому та газоподібному станах.4. В газоподібному.5. Лід.6. Масу.7. кг.8. м3.9. 0,001 кг; 0, 000001 м3 .10. Густина – це фізична величина, яка характеризує речовину і дорівнює відношенню маси суцільного тіла, виготовленого з цієї речовини, до об‘єму цього тіла. Правильні відповіді:

Номер слайду 5

Щільність тканини (технологія)населения (географія) популяции (биология)щільна фігура. Ключове слово - густина або щільність. Поміркуйте ,в яких ще сферах , окрім фізики, нашого життя використовується таке поняття як густина.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Фізика – наука експерементальна. Так як тема нашого уроку : Дослідницька лабораторія«Густина» ,то реалізовувати поставлені цілі ми будемо за допомогою таблиць густин твердих тіл, рідин,та газоподібних речовин, лабораторного обладнання.

Номер слайду 8

Густини рідин та газів за температури 0 °С і тиску 760 мм рт. ст.

Номер слайду 9

1. Перед початком роботи з терезами переконайтеся що вони зрівноважені. При необхідності для встановлення рівноваги на більш легку вашу терез можна покласти полоску бумаги.2. Тіло, що взвішуємо кладемо на ліву чашу терезів, а гірі – на праву.3. Шоб не зіпсувати терези, тіло, що взвішуємо та гирі треба опусками на чаши обережно, не кидаючи їх навіть з невеликої висоти.4. Заборонено взвішувати тіла більш важкі, ніж вказане на терезах граничне навантаження.5. На чаши терез не можна класти вологі, брудні,гарячі тіла,насипати без використання покладки порошки, рідини.6. Дрібні гирі треба брати лише пінцетом.7. Поклавши тіло ,що взвішуємо на ліву чашу, на праву кладуть гирю,що має масу, трохи більшу, ніж маса тіла (підбираємо навмання з наступною перевіркою). Якщо не дотримуватися цього правила , то нерідко отримується,що дрібних гирт не вистачає і треба взвішувати з початку. Якщо гиря перетягне чашу, то її повертають назад до футляру, а якщо не перетягне – залишають на чаші. Потім це саме повторюється з наступною гирею меншою масою і т. і ., до тих пір поки не буде встановлено рівновагу.8. Зрівноваживши тіло, підраховуємо загальну масу гирь, що лежать на чаши терез.9. Потім переносять гирі з чаш терез до футляру.10. Перевіряють, чи всі гирі покладені до футляру, чи знаходиться кожна з них на своєму місці. Пригадаємо деякі правила роботи з терезами.

Номер слайду 10

1. Вимірювальний циліндр виготовлений зі скла. Він призначений для визначення об’єму рідини.2. Необхідно визначити ціну поділки вимірювального циліндра.3. Для цього знаходимо два найближчих штриха шкали, біля яких написані значення величині. Віднімаємо від більшого значення менше й отримане число ділимо на число ділень, що знаходяться між ними.4. Визначаємо початковий об’єм рідини.5. Занурюємо тіло, притримуючи його за нитку, у вимірювальний циліндр. 6. Визначаємо об’єм рідини.7. Віднімаємо від більшого значення об’єму меньший. Отримане значення – це об’єм тіла. Пригадаємо правила користування вимірювальним циліндром. Та спосіб визначення об’єму тіла за допомогою вимірювального циліндра.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Визначити густину залізної кулі. Чи є у цієї кулі порожнини?Чи змогли б ви підняти корковий куб, довжина сторони якого дорівнює 1 м?Визначити густину листка паперу формату А4. Визначити і порівняти густини ювелірних виробів. (Дослід проводиться з використанням золотої каблучки та виготовленої з невідомого металу – біжутерія.) Порівняти з табличними значеннями. Визначити масу склянки молока. Результати дослідницької роботи оформити у зошиті у вигляді таблиці, на дошці у вигляді задачі. Дослідницька робота виконується з використанням зошитів для лабораторних робіт, а саме ходу роботи до Л. Р. №7 «Визначення густин твердого тіла та рідин»

Номер слайду 13

– Підвелення підсумків виконання дослідницької роботи.– Що сподобалось на уроці?– Яку тему ми повторили?– З якими приладами працювали?– Чи зможете ви надалі визначити масу помідора та огірка?– Чи зможете ви за допомогою мензурки визначити об’ем?–Що сподобалось на уроці?– Які є питання?Домашня робота: 16, вправ 16 (5,6) Дякую за урок!Підведення підсумків уроку:

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 19. Учимося розв’язувати задачі
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку