Презентація "Утворення вогнищ війни у світі в 30-х роках"

Про матеріал
презентація (26 слайдів) ознайомить учнів з міжнародними відносинами та політичними акціями країн-агресорів кінця 1930-х років; із суттю та причинами краху "політики умиротворення", із позицією та діями СРСР в цей час. Містить кілька варіантів інтерактивних вправ ("круглий стіл" думок, карикатури, рефлексійні тести)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

З початком японської агресії в Китаї фактично і розпочалася Друга світова війна…Чан Кайші, лідер гоміндану. Утворення вогнищ війни у світі в 30-х рокахвсесвітня історія 10 клас рівень стандарту/академічний рівень урок № __© презентація створена вчителем історії Трохимівської ЗОШ Шпир І. В.

Номер слайду 2

Мета та очікування1.ознайомитися з станом розвитку міжнародних відносин в 1930-х роках та визначити причини наростання міжнародної напруги в цей час;2. показати роль агресивних дій Японії у створенні вогнища війни на Далекому Сході;3. з’ясувати роль нацистської Німеччини в розпалюванні вогнища війни та напруги в Європі;4. визначити суть “ політики умиротворення ” агресорі в Європі та її складові частини

Номер слайду 3

Агресія Японії на північному сході Китаю1928 р. - вторгнення Японії в провінцію Шаньдун1931 р. – окупація Японією Маньчжурії1932 р. – проголошення Манчжоу-Го1931-1933 рр. – діяльність комісії Літтонаберезень 1933 р. – вихід Японії з Ліги Націй1937 р. – початок японо -китайської війниІмператор Манчжоу-Ґо Пу І

Номер слайду 4

Маріонеткова Маньчжурська імперіяІмператор Пуї (Сюаньтун) та його дружина Ваньжун

Номер слайду 5

Окупація Рейнської ДМЗ (1936)Після приходу до влади в Німеччині  Гітлера його урядом було взято курс на ліквідацію Рейнської демілітаризованої зони. 7.03. 1936 послам Франції, Великобританії, Італії та Бельгії в Берліні було вручено Меморандум німецького уряду з повідомленням про росторгнення Німеччиною Локарнського договору 1925 р. В той же день німецькі війська вступили на територію демілітаризованої зони. Рада Ліги Націй засудила Німеччину за порушення нею міжнародних зобов’язань, однак реакції з боку «великих європейських держав» не послідувало… 

Номер слайду 6

Агресія Італії в Єфіопії (1935-1936)Захоплення Ефіопії  дозволило б об’єднати італійські колонії Еритрію та Італійське Сомалі; Ефіопія  була слабкою у воєнному відношенні: багато воїнів були озброєні кремневими рушницями, списами й лукамиІтало-ефіопська війна (1935—1936 рр.) — війна між фашистською Італією та Ефіопською імперією, підсумком якої стала анексія Ефіопії й проголошення  колонії  «Італійська Східна Африка». Ця війна продемонструвала неспроможність Ліги Націй у врегулюванні міжнародних конфліктів. Під час війни італійські війська широко застосовували авіацію та заборонеу хімічну зброю:  іприт і  фосген.7 травня 1936 року Італія анексувала Ефіопію; 9 травня італійський король  був проголошений імператором Ефіопії ; почалалося зближення Італії із нацистською НімеччиноюЄфіопський імператор Хайле Селассіє ІКороль Італії Віктор Еммануїл ІІІ

Номер слайду 7

Утворення агресивної “ вісі ”25.11.1936 р. – підписання договору між Німеччиною та Японією про співробітництво у боротьбі з Комінтерном та його прибічниками в своїх країнах та за їх межами (Антикомінтернівський пакт).1937 р. - приєднання Італії до Антикомінтернівського пакту22.05.1939 р. – створення воєнного союзу наступального характеру між нацистською Німеччиною та фашистською Італією (Сталевий пакт) та утворення агресивної вісі Токіо-Рим-Берлін

Номер слайду 8

Антикомінтернівський пакт 1936 Антикомінте́рнівський па́кт — договір, укладений 25 листопада 1936 в Берліні між Третім Рейхом і Японською імперією з метою боротьби проти Комінтерну.6 листопада 1937 року до Антикомінтернівського пакту приєдналося Королівство Італія. Антикомінтернівський пакт заклав основи воєнного союзу Третього Рейху, Королівства Італія і Японської імперії.

Номер слайду 9

Артур Шик. Антикомінтернівський пакт. Карикатура

Номер слайду 10

Розширення японської агресії на Далекому Сходілистопад 1936 р. – японо -німецький договір (Антикомінтернівський пакт)листопад 1937 р. – формування агресивної “ вісі ” Рим-Берлін-Токіо1937 р. – початок японо -китайської війни1938 р. – радянсько-японський збройний конфлікт біля оз. Хасан1939 р. – радянсько-японський військовий конфлікт біля оз. Халхін-Гол

Номер слайду 11

… Японія, що загрузла тоді у війні з Китаєм, куди були кинуті основні сили японської армії, … була найменше зацікавлена в будь-якому військовому зіткненні з Радянським Союзом. І в районі конфлікту у японців була тільки дуже слабка 23-я піхотна дивізія, що була недавно сформована і вирізнялася низькою боєздатністю. До початку бойових дій японці і маньчжури дійсно контролювали всю територію на схід від Халхин-Голу. Тому вторгнення туди 11 травня 1939 року загону монгольських кавалеристів виявилося для японської сторони повною несподіванкою. Як пише американський історик Едвард Дж. Дрі, цього дня «близько 70-80 монгольських кавалеристів, озброєних легкими і важкими кулеметами, перетнули річку Халха й опинилися на території, що вважалася маньчжурською, в пошуках пасовища і води для своїх коней. Поблизу села Номонган вони напали на невелику групу маньчжурських прикордонників. На допомогу прикордонникам підійшли підрозділи маньчжурської піхоти чисельністю до батальйону. Маньчжури контратакували й відкинули монгольський загін назад за річку Халха. Монголи при відступі залишили на полі бою п'ять убитих, четверо коней і значну кількість стрілецької зброї і набоїв до неї». Наступного дня вторгнення повторилося, причому цього разу японська контратака, розпочата 13 травня, закінчилася невдачею. Настільки небачена стійкість у бою монгольських цириків, раніше ніколи не помічених у цьому, японців надзвичайно здивувала. Але коли вони оглянули тіла загиблих цириків, загадку було розгадано. Жодних документів або листів у кишенях убитих не виявилося, натомість зовнішність у них була явно європейська. Важко сумніватися, що за Халхин-Гол вирушили переодягнені червоноармійці та радянські прикордонники. Аналогічним чином влаштовувалися радянські провокації, що викликали бої біля озера Хасан роком раніше і радянсько-фінську війну за півроку. Джерело: ДЕНЬ, №150-151, 2019 Працюємо із джерелом. Пакт Молотова – Ріббентропа у дзеркалі Халхин-Голу. Борис Соколов – сучасний російський історик, публіцист

Номер слайду 12

Генерал Жуков на Халхін-Голі. Фото 1939 р.

Номер слайду 13

Халхін-Гол. Сучасний малюнок

Номер слайду 14

На допомогу допитливим. Бої на озері Хасан (літо 1938). Карта

Номер слайду 15

Політика “ умиротворення ”«Політика умиротворення» — це політика, заснована на поступках та потаканні агресору та його діям. Термін найчастіше використовуєтся для означення політики британського уряду на чолі з Невіллом Чемберленом, а також Болдуїном та Макдональдом по відношенню до нацистської Німеччини в 1933—1939 роках, що особливо явно проявилася в 1937—1939 роках. Така політика привела до остаточної деградації Версальської системи та Ліги Націй, радикальній зміні балансу сил в Європі, ослабленню геополітичних позицій  Великобританії  та  Франциії, посиленню Німеччини та приход до влади А. Гітлера

Номер слайду 16

Американська карикатура на англійську “ політику невтручання ” в Іспанії

Номер слайду 17

“ Аншлюс ” Австрії (1938)А́ншлюс— (приєднання, союз) — включення Австрії до складу  гітлерівської Німеччини, що відбулося 12 —13 березня 1938 р.13.03. в 19 год. Гітлер урочисто в’їхав у Відень. В той же день був оголошений закон «Про возз’єднання Австрії з Німецьким рейхом», згідно якому Австрія стала «однією з земель рейху» і отримала назву «Остмарки». Приєднавши Австрію, Гітлер отримав плацдарм для анекії Чехословаччини та для подальшого насту в Пд.-Сх. Європі та на Балканах, джерело сировини, людські ресурси та воєнні заводи. Медаль “13 березня 1938”Гітлер у Відні. 1938 р.

Номер слайду 18

Зустріч Гітлера у австрійському парламенті після аншлюсу. Фото 1938 р.

Номер слайду 19

Мюнхенська конференція 1938 р. Мюнхенська угода 1938 року  — угода, укладена в Мюнхені 29 вересня 1938 р.  і підписана  30 вересня того ж року премьер - міністром  Великобританії   Невіллом Чемберленом, прем’єр -міністром  Франції   Едуардом Далад’є,  рейхсканцлером  Німеччини  Адольфом Гітлером та премєр-міністром Італії  Беніто Муссоліні. Угода стосувалася передачі  Чехо-Словаччиною Німеччині  Судетської області. Ознайомившись з пунктами угоди, представники Чехо-Словаччини заявили рішучий протест та обурення. Але, під тиском Великобританії та Франції підписали договор о передачу Судетських областей“Батьки-творці” Мюнхенської змови 1938 року

Номер слайду 20

Мюнхенська змова 1938 Угода, підписана в Мюнхені, стала кульмінацією английской «політики умиротворення». Одна частина істориків вважає цю політику спробою врегулювання кризи Версальскую системи міжнародних відносин дипломатичним шляхом, через домовленості великих європейських держав та зберегти мир. Інші історики вважають, що причина проведення такої політики — спроба капіталістичних країн раздавити чужерідну систему у себе під боком — СРСР.

Номер слайду 21

Анексія Чехії та Словаччини. На початку жовтня 1938 р. гітлерівська Німеччина зайняла Судетську область в Чехословаччині.“Мюнхенська змова” західних держав фактично зрадила Чехо-Словаччину, кинувши її на розшматування фашистській Німеччині

Номер слайду 22

Весняна криза 193914 березня 1939  Словацька республіка проголосила «державну незалежність під протекторатом» Третього рейху. 15 березня 1939 війська вермахту увійшли до Праги та окупували залишки Чехії. Німеччина оголосила про створення в Чехії  «Протекторату Богемії і Моравії». В свою чергу, 14—18 березня Угорщина, при подтримці з боку Польщі, розпочала окупацію Закарпаття. Рейх-протектор Моравії та Богемії в 1941- 1942 рр. Рейнгард Гейдріх

Номер слайду 23

Польське питання 1939 року21 березня 1939 р, через тиждень після остаточного поділу Чехо-Словаччини, Гітлер в своєму меморандумі знову повернувся до вимог щодо належності вільного міста-порту Данціг. 26 березня уряд Ридз-Смілги в Польщі офіційно відповів категоричною відмовою на меморандум Гітлера, маючи надію на польско-англо-франкську воєнну угоду. Адольф Гітлер. Едвард Ридз- Смігла

Номер слайду 24

Аншлюс Мемельскої областіТим часом 21—23 березня 1939 року гітлерівська Німеччина під згрозою застосування сили примусила Литву передати їй Мемельску (Клайпедську) область. Так відбувся Мемельский аншлюс. Анексія Мемеля/Клайпеди в 1939 та пам’ятна медаль її учасникам

Номер слайду 25

Позиція західних демократій. В умовах кризи 1939 р. для Франції першочергвое значення мало усунення загрози з боку Німеччини, тому Париж більш активно виступав за створення антинімецької воєнної коаліції за участю не лише Польщі, але і СРСР. В Великобританії перемовини з Москвою розглядались лише як засіб тиску на Берлін. Тому Великобританія намагалась зробити угоду з Кремлем максимально широкою, але розмитою, що не зачіпала інтереси східно-європейських країн

Номер слайду 26

Московські перемовини 1939 р. У серпні 1939 р., перед обличчям великої війни в Європі, в Москві розпочалися військові перемовини між делегаціями СРСР, Франції та Великобританії з метою запобіганню цій війні та створення колективної безпеки, які проте закінчилися безрезультатно.

Номер слайду 27

Дипломатична гра. На цей час Н. Чемберлен став проявляти «все більшу зацікавленість в зриві англо-руських перемовин»Й. Сталін також не розраховував на підписання реальної військової угоди з Англією та Францією, і розглядав перемовини як засіб дипломатичної гри з одного боку з Німеччиною, з іншого — з Англією та Францією, з метою залишиться поза великою європейською війною

Номер слайду 28

“ Польська безвихідь ”14 серпня на перемовинах з воєнними місіями Великобританії і Франції радянська сторона підняла питання про прохід Червоної Армії через Польщу, по т. зв. «віленському та галицькому коридорам» — без чого, на думку радянського боку, не могла бути відбита можлива німецька агресія. Це і стало «мертвою крапкою», на якій перемовини застигли: поляки категорично відмовилися пропускати Червону Армію через свою територію, незважаючи на потужний тиск на них з боку Франції. Чому ?

Номер слайду 29

За крок до війни. Підписавши пакт про ненапад з Німеччиною 24 серпня 1939 р., СРСР 25 серпня оголосив англо - французькій воєнній місії, що в зміненій ситуації воєнні перемовини « втрачають свою доцільність та всякий сенс ». Московські перемовини скінчилися безрезультатно. До Великої світової війни залишалося кілька днів...

Номер слайду 30

Весілля. Англійська карикатура на радянсько-німецький договір 1939 р. Опишіть зображення карикатури. Чи відповідає воно вашій оцінці події? Чому ви так вважаєте?Назвіть зображених персонажів карикатури. Настільки вони впізнавані ? Що сприяє цьому ?Чи погоджуєтеся ви з такою “сюжетизацією” події ?Настільки вдалося авторові відобразити суть міжнародної події ?Ваші особисті враження від карикатури, як історичного джерела. В чому їх сила та “слабкість” ?

Номер слайду 31

Миротворці. Карикатура на радянсько-німецький договір 1939 р. Артура Шика. Опишіть зображення карикатури. Чи відповідає воно суті події? Чому ви так вважаєте?Назвіть зображених персонажів карикатури. Настільки вони впізнавані ? Що сприяє цьому ?Які засоби використав автор для деталізації статусу зображених осіб ? Чи відповідають вони вашим враженням від цих осіб?Настільки вдалося авторові відобразити суть міжнародної події ?Ваші особисті враження від карикатури, як історичного джерела. В чому їх сила та “слабкість” ?

Номер слайду 32

Закріплення та рефлексія1. Яку політику щодо Німеччини у 30-х р.р. проводить Франція і Англія? а) “доброго сусіда”; б) “утискування переможеної”; в) “непримиренного ворога”; г) “ умиротворення агресора”2. Утворіть відповідності між датами та подіями, що стосуються Німеччини 1) 1935 р. а) підписання Антикомінтернівського пакту; 2) 1936 р. б) введення загальної військової повинності; 3) 1938 р. в) приєднання Саарської області; 4) 1939 р. г)загарбання Регійської демілітаризованої зони; д) аншлюс Австрії

Номер слайду 33

Рефлексія3. Що не відповідає зовнішній політиці Італії в 30-х роках? а) окупація Греції; б) агресія проти Ефіопії; в) захоплення Албанії; г) підписання “ Сталевого пакту”; д) військовий союз з США і Британією4. Між якими країнами був підписаний пакт Ріббентропа –Молотова? ( утворіть пару) а) США; в) Японія; д) Німеччина; б) Китай; г) СРСР; ж) Литва5. Китайські історики вважають датою початку Другої світової війни… а) 1931 р.; б) 1937 р.; в) 1938 р.; г) 1939 р

Номер слайду 34

Домашнє завдання1. опрацювати § 25-26 навчального посібника;2. укласти хронологічну таблицю подій;3. (достатній рівень) письмово надати відповідь на запитання 4 на стр. 154;4. (високий рівень) Як Ви вважаєте, чи можна було запобігти Другій світовій війні ?

Номер слайду 35

Дякуємо за співпрацю на уроціВикористана література та інші джерела:1. 2. 3. https://ktmsh.at.ua/personal/Driga/World_History/Tests_of_World_History.pdf

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Крижанівська Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Литус Людмила Василівна
    Дякую. Чудова робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковальчук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Січенко Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Чернобай Наталя Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сіренко Надія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Плингеу Наталiя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Береза Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Чарна Галина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Євсюкова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Худобець Олександр Анатолійович
    Чудова робота, колего! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
pptx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
20304
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку