Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

Про матеріал
Сформувати уявлення про релігійні вірування та міфологію греків, описувати подвиги міфічних героїв;охарактеризувати роль Олімпійських ігор в житті еллінців; вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, вміти виділяти головне; розвивати навички роботи в групі;виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей.
Перегляд файлу

 

Сектор освіти, молоді та спорту

Криничанська райдержадміністрація

Адамівський заклад загальної середньої освіти

 

 

 

 

Відкритий урок

з всесвітньої історії у 6 класі

на тему: «Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри»

 

Грецькі-боги.jpg

 

                                                                                                            Підготувала:

                                                                                                         учитель історії

                                                                                                      Набока-Пустова

                                                                                                          Юлія Юріївна

 

 

 

 

с. Адамівка

2020 р.

Тема. Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

Мета:сформувати уявлення про релігійні вірування та міфологію греків, описувати подвиги міфічних героїв;охарактеризувати роль Олімпійських ігор в житті еллінців; вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, вміти виділяти головне; розвивати навички роботи в групі;виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей.

Обладнання: підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал, ілюстрації.

Основні терміни і поняття: філософія, міфологія, Олімпійські ігри.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

 

Хід  уроку

I. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх, позитивний настрій на майбутню роботу.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Перевірка домашнього завдання

Учні представляють проекти, сценки на тему «Повсякденне життя давніх греків»

 

III. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Метод «Бліцопитування»

Що таке міфи? Це античні, біблійні й інші перекази, сказання про створення світу і людини, розповіді про діяння древніх, про грецьких і римських богів і героїв.

Яку роль відіграють міфи у вивченні стародавньої історії?  Говорячи про формування релігійних уявлень, релігійної ідеології, варто розглянути питання про міфи (з грецьк. «оповіді»). Це теж фантастичне відображення дійсності в первісній свідомості, втілене в характерній для давнього світу усній народній творчості. Міфи — оповіді, які виникли на ранніх етапах історії, фантастичні образи яких були спробами узагальнити і пояснити різні явища природи і суспільства. В міфах відбилися також моральні погляди і естетичне ставлення людини до дійсності. Оскільки в міфології міститься уявлення про надприродне, вона має в собі елементи релігії. Записаний догматизований міф далі стає складовою частиною «священних книг» національних релігій, які виникають разом з державою.

Що таке релігія? Особлива система світогляду та світосприйняття конкретної людини або групи людей, набір культурних, духовних та моральних цінностей, що обумовлюють поведінку людини. У широкому сенсі, як суспільний інститут, релігія — це сукупність вірувань і віровчень, наявних у суспільстві. Вона включає до свого складу сукупність звичаїв, обрядів, правил життя і поведінки людей. Вивченням релігії займається наука релігієзнавство.

 

Вступне cлово вчителя

Уявіть, що ви подорожуєте в часі й вам випала нагода відвідати давньогрецьку бібліотеку, яка була спалена під час завоювання іншими народами. У вас з’явилась унікальна можливість попрацювати в цій бібліотеці та проаналізувати релігію, міфологію греків. Про це ви можете розказати сучасникам, підготувавши виступ.

План:

1. Уявлення греків про світ та богів.

2. Грецька міфологія.

3. Герої Еллади.

4. Олімпійські ігри.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Уявлення греків про світ та богів

У грецькому міфі про створення світу йдеться про період, коли існувала безодня Хаос. У ній народився Ерос (сила кохання), що постав зі світового яйця. Він призвів рух у Всесвіті. Богиня землі Гея народила Урана (небо) та Понта (море). Згодом, вона народила однооких велетнів – циклопів і дванадцятьох титанів. Головним серед них був Кронос. Згодом його син – Зевс – скинув титанів і став верховним богом, царем і батьком богів та людей. Бог неба, покровитель грому й блискавки Зевс, сидячи на високому троні, поділяв владу над світом з братами та сестрами. Його брат Посейдон став володарем моря, покровителем мореплавства. Він здіймав або гамував на морі бурю, викликав землетруси. Своїм тризубцем Посейдон підіймав кораблі, що сіли на мілину, а тим, хто зазнав кораблетрощі, посилав швидкі течії, які несли їх до безпечних берегів.

Інший Зевсів брат, Аїд, став володарем у підземному світі. За віруваннями давніх греків, ворота в царство Аїд, а охороняв триголовий пес Цербер. Коли душа людини проходила крізь браму царства мертвих, вона потрапляла на суд Аїда, де зважували її вчинки за час земного життя. Душі праведників потрапляли в країну вічного щастя та вічної весни. Грішників доправляли в Тартар, оточений вогненною рікою. Тут на кожного з них чекала доля відповідно до його провини.

З грецьких міфів дізнаємося, що Аїд з дозволу Зевса викрав дочку Деметри й Зевса – Персефону, зробивши її своєю дружиною. Розгнівана Деметра наслала на землю неврожай, тому Зевс, аби врятувати життя на Землі, наказав Аїдові відпускати Персефону до матері на три чверті року. Саме на цей час природа щороку оживає. На землі розцвітають та плодоносять дерева, трави. Коли Персефона повертається до Аїда, життя завмирає. Так давні греки пояснювали зміни пір року.

Завдання «Заповнити пропуски в тексті»

   Бог неба, покровитель грому й блискавки _Зевс  поділяв владу над світом з братами та сестрами. Його брат Посейдон став володарем моря, покровителем _мореплавства  .

   Інший Зевсів брат, Аїд, став володарем у підземному світі. За віруваннями давніх греків, ворота в царство Аїд, а охороняв триголовий пес Цербер. Коли душа людини проходила крізь браму царства мертвих, вона потрапляла на суд_Аїда_, де зважували її вчинки за час земного життя. Душі праведників потрапляли в країну__вісного щястя__ та вічної весни. Грішників доправляли в Тартар. Тут на кожного з них чекала доля _відповідно до його провини__.

    З грецьких міфів дізнаємося, що Аїд з дозволу Зевса викрав дочку __Деметри_– Персефону, зробивши її своєю дружиною. Розгнівана Деметра наслала на землю неврожай, тому Зевс, аби_врятувати життя_на Землі, наказав Аїдові відпускати Персефону __до матері_на три чверті року. Саме на цей час природа щороку _оживає_. На землі розцвітають та плодоносять дерева, трави. Коли Персефона повертається до Аїда, життя завмирає. Так давні греки пояснювали зміни пір року.

Прийом «Портретна галерея»

  1. Зевс. Є богом неба, блискавки й грому. Вважається батьком богів і людей. Він може бачити майбутнє. Зевс утримує рівновагу добра і зла. Йому дана влада карати і прощати. Провинилися людей він вражає блискавкою, а богів скидає з Олімпу. Основними атрибутами Зевса вважаються: щит і блискавка.
  2. Посейдон. Бог-володар світових вод. За традиційними уявленнями Посейдон здіймав або гамував на морі бурю, викликав землетрус тощо. Рибальською острогою підіймав кораблі, що осіли на мілині або між скелями, а тим, хто зазнав корабельної аварії, посилав швидкі течії, які несли їх до безпечних берегів. Його владі підлягали острови, узбережжя й гавані, де йому споруджували храми, вівтарі, статуї та приносили в жертву білого коня, дельфіна або соснові гілки. Основні атрибути: Тризубець.
  3. Аїд. Давньогрецький бог підземного світу, володар царства тіней померлих. У його володіння потрапляли всі душі, покинувши цей світ. Він сидить посеред головної зали свого палацу на розкішному троні з чистого золота. Поруч знаходиться дружина - завжди сумна, прекрасна Персефона.
  4. Аполлон. Стародавні греки вважали його богом Сонця і мистецтв, серед яких головну роль займала музика. Він був одночасно законодавцем і карателем, захисником пастухів і законних порядків. Покровитель медицини, Аполлон в той же час міг насилати хвороби. Аполлон - бог Греції - найчастіше зображувався у вигляді йде або стоїть безбородого прекрасного юнака з золотистим волоссям, що розвіваються за вітром і увінчаними благородним лавром. В руках він тримає свій незмінний атрибут - ліру , постать його сильна і мужня. Символ Аполлона - Сонце.
  5. Гефест. Бог вогню та ковальства. Народився кволою і кульгавою дитиною, за що мати скинула його з Олімпу. Вихований дочками Океану. Дорослим повернувся на Олімп, де будував величні палаци. Саме Гефест, грецький бог вогню, навчив людей майстерності. Він вважається покровителем ремесел. Йому людство зобов'язане знаннями з приборкання металу. Символ бога Гефеста - це ковадло і інструменти коваля. Саме вони передають саму сутність божества.
  6. Афродіта. Богиня любові і краси. Також вона є покровителькою шлюбу і дітонародження, уособленням вічної весни. Силам Афродіти були слухняні не тільки люди, але і безсмертні боги. Жінок вона благословляє красою і дарує їм щасливий шлюб. Невід'ємними атрибутами богині були тварини. Також її символи – квіти: троянди, лілії і фіалки.
  7. Артеміда. Богиня полювання, вона смілива, швидка і прекрасно стріляє, у влучності їй просто немає рівних. Нікому не сховатися від її стріл, які не знають промаху: ні боязкій лані, ні полохливому оленю, ні величезному розлюченому кабану. Втомившись від полювання, Артеміда любила відпочити на самоті під склепіннями прохолодного гроту, увитого зеленню, поблизу дзвінких струмків і далеко від цікавих поглядів смертних. І горе тому, хто смів порушити її спокій. Атрибути: золотий лук і факел.
  8. Афіна. Богиня мудрості і справедливої війни, покровительниця знань, мистецтв і ремесел. Її вважали засновницею військової стратегії і результативною тактики, її заслугам приписували численні перемоги в битвах. Вона входила в сім'ю дванадцяти головних олімпійців. Була шанованою богинею в Стародавній Греції, змагалася за значимістю та популярності з батьком - Зевсом. Була визнана йому рівний в мудрості і силі. Відрізнялася від інших божеств незалежною вдачею. Богиню мудрості зображували високою красивою жінкою, одягненою в обладунки воїнів. Її голову прикрашає і оберігає захисний вишуканий шолом з високим гребенем. В руках у Афіни - спис і щит, обтягнутий зміїної шкурою з прикрасою у вигляді голови Медузи Горгони.
  9.  Гермес. Бог Гермес в грецької міфології вважається вісником богів. Його називають покровителем подорожніх і провідником душ померлих. Зображують Гермеса зазвичай у вигляді юнака, який в капелюсі (у капелюхи загнуті краю), в золотих сандалях (сандалі крилаті) і з золотим жезлом (жезл є магічним, це подарунок Аполлона, він прикрашений двома зміями). Вважається, що божественна воля виявляє найчастіше уві сні, тому Гермес за допомогою свого чарівного жезла насилав віщі сни на людей. Бог Гермес - це посередник між світом мертвих і світом живих. Він володіє спритністю, а також має дар відкривати непомітно будь узи. Ці якості дозволяють бути Гермесу покровителем злодіїв і шахраїв.
  10. Арес. Давньогрецький бог Арес був  покровителем війни, але не єдиним у Грецькій міфології - його сестра Афіна Паллада уособлювала собою війну чесну і справедливу. Арес ж був кровожерливим, безрозсудним, весь час рвався в бій, незважаючи на те що олімпійцям було заборонено безпосередньо втручатися у справи людей і брати участь в боях. Він вів війну заради самої війни, і часто під впливом емоцій міг встати на чиюсь сторону і битися, руйнуючи все на своєму шляху. Арес - бог кровопролитної і жорстокої війни. Символ бога Ареса - це сама війна, її руйнування, жертви і все, що з цим пов'язано. Його атрибутами в основному були спис і запалений факел, а також запеклі собаки і шуліка, які терзали воїнів, полеглих у битві.
  11. Деметра. Богиня Деметра в грецької міфології вважається покровителькою землеробів, матір'ю родючості землі. Богиня Деметра дуже приваблива, а її образ - теплий і приємний. Так, її волосся - це колосся стиглої пшениці. Богиня Деметра була оспівана багатьма поетами, про неї складено величезну кількість легенд і написано картин. Часто вона представлялася в образі  жінки, яка блукає в пошуках своєї дочки, іноді - сидить, в оточенні плодів землі. Її головні атрибути - колосся, символи родючості, а також факел як символ пошуку втраченої дочки.
  12. Гера. Грецька богиня Гера в першу чергу виступала охоронницею і покровителькою шлюбу, сімейних відносин, постанов. Основний символ богині Гери - це покривало. На стародавніх зображеннях воно повністю огортало її фігуру. Ще один незмінний символ богині Гери - це діадема.
  13. Гестія. Богиня вогню, покровителька домашнього вогнища, що ніколи не залишала Олімпу. Єдина з олімпійських богів і богинь, котра ніколи не воювала і не встрявала у сварки. Серед олімпійських божеств вона була найменш відомою. Давньогрецькі художники на початках не зображували її в людській подобі, проте вона асоціювалася з полум'ям в центрі кожного будинку і храму. Символом Гестії було коло, і тому вогнища, так само як і присвячені Гестії храми, мали круглу форму. Скіфи вважали Гестію своєю царицею. Цій богині приписувалося заснування міста Кносс.
  14.  Діоніс. Бог рослинності, родючості, вологи, покровитель виноградарства й виноробства.

 

2. Грецька міфологія

Елліни вірили, що їхні найголовніші боги на чолі із громовержцем Зевсом живуть на горі Олімп. Боги в уяві греків мали людську подобу, людські бажання, думки, почуття, людські вади. Давньогрецькі боги сварилися, закохувалися, заздрили одне одному й навіть зазнавали поразок від людей.

Важлива роль серед богів-олімпійців належала сестрам Зевса та Посейдона: богиням Гестії, Деметрі та Гері. Гестію вшановували як покровительку домашнього вогнища; Деметра, богиня землеробства, уособлювала родючість та хліборобство; Гера – покровителька заміжніх жінок і дітей, родинного життя, подружньої вірності.

Вшановували греки й дітей Зевса. Так, Арес був богом війни, Гефест – вогню та ковальства; Артеміда – богиня полювання й покровителька тварин. Її зображували в довгому жіночому вбранні або в короткому, зручному для швидкого бігання одязі. За плечимав неї був сагайдак, а в руках – лук зі стрілами. Поряд з Артемідою зображували лань – її священну тварину.

Особливо шанували греки Афіну – богиню мудрості, покровительку наук та мистецтва, жіночої праці (ткацтва). Міфи розповідають про народження Афіни з голови Зевса в повному військовому спорядженні. Тому зображували її в обладунках, зі списом, щитом і в шоломі. За легендою, саме Афіна подарувала афінянам оливкове дерево.

Аполлону, богові сонячного світла, покровителю мистецтв, богу цілительства, були підвладні дев’ять муз, які уособлювали різні види мистецтва. Грецькі митці зображували Аполлона в образі вродливого стрункого юнака, з лірою в руках.

Шанували греки також Гермеса – вісника богів, опікуна пастухів, торговців, шахраїв і злодіїв. Щоб устигати виконувати всі доручення, Гермес змушений був зробити собі на ногах маленькі крильця. Зображували його юнаком у пласкому капелюсі, у руці він тримає чарівний жезл.

Одним з найпопулярніших богів був Діоніс – бог виноградарства та виноробства. Саме він навчив людей вирощувати виноградну лозу й робити вино. Зображували цього бога молодим, гарним, у вінку з плюща або виноградного листя, з гроном винограду.

Богиня кохання та краси Афродіта, за легендою, народилася з морської піни, і всюди, де ступала її нога, виростали квіти.

Греки вважали, що деякі боги втручалися в людські справи, допомагаючи чи шкодячи людині. Це, наприклад, богиня правосуддя Феміда, богині помсти ерінії, бог сну Гіпнос, бог шлюбу Гіменей.

Кросворд. «Давньогрецька міфологія і релігія».

 

По горизонталі:

         1.Богині джерел.

         2. Верховний бог.

         3. Богиня землеробства.

         4. Богиня краси.

         5. Богиня перемоги.

         6. Назва неба у грецькій міфології.

         7. Бог, що дав людям вогонь.

         8. Назва землі у грецькій міфології.

         9. Богиня полювання.

         10. Поклоніння богам, що уособлюють живі сили природи.

По вертикалі:

          1. Бог виноробства.

          2. Бог ковальства.

          3. Бог підземного царства.

          4. Богиня мудрості.

          5. Гора, де жили боги.

          6. Бог торгівлі.

          7. Бог мореплавства.

          8. Бог сонячного світла.

Відповіді. По горизонталі:

1. Німфи. 2. Зевс. 3. Деметра. 4. Афродіта. 5. Ніка. 6. Уран. 7. Прометей. 8. Гея. 9. Артеміда. 10. Язичництво.

По вертикалі:

1. Діоніс. 2. Гефест. 3. Аїд. 4. Афіна. 5. Олімп. 6. Гермес. 7. Посейдон. 8. Аполлон.

 

3. Герої Еллади

Не менше шанували греки героїв - напівбогів, народжених від богів і смертних жінок або від богинь і смертних чоловіків. Герої допомагали людям, навчали їх нового й корисного досвіду, а також приборкували або знищували страшних чудовиськ. Найулюбленішим з грецьких героїв-напівбогів був Геракл. Він убив велетенського лева, знищив гідру – потвору з тілом змії та дев’ятьма головами дракона, уполював дикого кабана, який мав дивовижну силу й наводив жах на людей. Геракла шанували й за те, що він навів лад у стайнях царя Авгія (які ніхто не чистив З0 років). Герой вичистив стайні від гною за один день, спрямувавши туди води двох річок. Загалом Геракл уславився 12 подвигами, за які Зевс зробив героя безсмертним, узявши його на Олімп.

У міфах про Геракла розповідається, що під час своїх мандрів герой зустрів титана Прометея, прикутого, за наказом Зевса, до скелі за те, що той викрав вогонь з Олімпу та приніс його людям. Тіло титана не переставав клювати орел. Геракл стрілою вбив орла, розірвав ланцюги й визволив Прометея.

Не менш шанованим героєм був Персей. Йому випало знищити страшну Медузу Горгону. Гермес подарував юному героєві всепереможного меча, який легко розрубував навіть залізо, Афіна вручила Персеєві блискучого, мов дзеркало, щита. Герой знав, що той, хто погляне на Медузу, негайно перетвориться на камінь, тому дивився на віддзеркалення на щиті. Відтявши голову Медузі Горгоні, Персей запхав її в чарівну торбу й знявся на летючих сандалях у повітря, тікаючи від інших Горгон. Дорогою додому Персей урятував від морського чудовиська красуню Андромеду й одружився з нею.

   Завдання. Пояснити походження та значення висловів:

«Геркулесова праця» - Геркулес здійснив знамениті дванадцять подвигів: задушив немейського лева, вбив Лернейську Гідру, очистив авгієві стайні та ін. На згадку про свої мандри Геракл поставив «Геркулесові стовпи». Так у стародавньому світі називали дві скелі на протилежних берегах Гібралтарської протоки. Стовпи ці вважалися «краєм світу», за якими немає шляху. Тому вираз «дійти до Геркулесових стовпів» стало вживатися в значенні: дійти до межі чого-небудь, до крайньої точки. Ім’я самого Геракла стало прозвиськом для людини, що має велику фізичну силу. Вираз «Геркулесова праця, подвиг» вживається, коли говорять про яку-небудь справу, що вимагає надзвичайних зусиль.

 «Прометеїв вогонь» -  Прометей в грецькій міфології — Титан, в міфах виступає як богоборець і захисник людей. Після перемоги богів над Титанами Прометей став на сторону людей, викрав вогонь з Олімпу і приніс його людям. За це, за наказом Зевса, Прометеєві списом пробили груди, і він був прикований до скелі на відрогах Кавказького хребта і приречений на постійні муки: орел, що прилітав щодня, викльовував його печінку, що відростала знову за ніч. Фігура Прометея символізує людину, що бореться за правду і в ім’я ідеї, того, що йде на найстрашніші муки. Вираз «вогонь Прометея » вживається в значенні: священний вогонь, що горить в душі людини.

«Очистити авгієві стайні» - У грецькій міфології Авгієві стайні — обширні стайні Авгія, царя Еліди, які протягом багатьох років не прибиралися. Очищені від смороду були в один день Гераклом. Він направив через стайні річку Алфей, води якої і забрали усі нечистоти. Міф цей вперше повідомлений старогрецьким істориком Діодором Сіцілійським. Виниклий звідси вираз «Авгієві стайні» виражає вкрай запущене приміщення, а також справи, що знаходяться у крайньому безладі.

 

4. Античні олімпійські ігри

Найурочистішими з-поміж свят були Олімпійські ігри на честь Зевса Олімпійського. Від 776 р. до н. е. вони відбувалися в Олімпії кожних чотири роки. На час проведення ігор припинялися війни та збройні сутички, а в Олімпію з усіх куточків Еллади сходилися учасники змагань та глядачі.

     Програма ігор передбачала парад учасників, спортивні змагання в п’ятиборстві (біг, стрибки в довжину, метання списа й диска та боротьба), кулачні бої, перегони колісниць (пізніше додався панкратіон – боротьба без правил і змагання на кулаках) та жертвоприношення Зевсу. Переможці ігор називались олімпіоніками, в останній день свята вони одержували вінки з гілок оливкового дерева. Імена переможців та назви їхніх міст урочисто оголошували, влаштовуючи на їхню честь бенкет. Олімпіонік повертався до рідного поліса в пурпуровому плащі й на колісниці. Його зустрічало все місто. На честь олімпіоніка співали гімни та влаштовували гуляння.

 

Зразок схеми

Схема_20-01

 

   Хронологічна задача

Скільки часу минуло від проведення вперше Олімпійських ігор?

V. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Дидактична гра  «Так  чи  ні?»

  1. Основним богом, якого вшановували греки, був володар неба, грому, блискавок і дощів Зевс. -
  2. Богинею кохання і краси вважалася Артеміда. -
  3. Богом рослинності, виноградарства, вина, веселощів і бенкетів був Діоніс. +
  4. Володарем підземного царства був Аїд. +
  5. Храм — житло бога. +
  6. Мінос – це чудовисько,  яке мешкало в лабіринті на о. Кріт -
  7. Олімп – велике місто в Греції. -
  8. М. Кносс є головним містом о. Кріт  +
  9. В Іліаді йде розповідь про похід на м. Трою та її захват +
  10. Одіссей – цар о. Ітака +

  11. Велика грецька колонізація не розповсюджувалася на території Крима та    Північного Причорномор’я   -

  12. Демос  в Греції – простолюд, народ +

 

  VІ. Домашнє завдання

  Опрацювати параграф ____. Написати 2 міфа, Стародавньої Греції в зошиті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фотозвіт

20200217_084915.jpg

20200217_085023.jpg20200217_085117.jpg

20200217_085216.jpg20200217_085133.jpg
20200217_085340.jpg 

Самоаналіз уроку всесвітньої історії в 6 класі,

проведеного вчителем історії

Набокою-Пустовою Юлією Юріївною

 

Тема:  «Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри»

Мета:  створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

Навчальна: сформувати уявлення про релігійні вірування та міфологію греків, описувати подвиги міфічних героїв;охарактеризувати роль Олімпійських ігор в житті еллінців.

Розвивальна: вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, вміти виділяти головне; розвивати навички роботи в групі.

Виховна: виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

Обладнання: підручник, зошити, допоміжні матеріали у виді схеми, кросворд, карта, відеоролик «Грецькі Боги» та «12 подвигів Геракла», ноутбук.

 

Зміст, мета і тип уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. за допомогою плану - конспекту на дошці роблю необхідні приготування: дата, тема, план, основні дати та історичні терміни, домашнє завдання. Продовжуючи роботу на рівні рефлексії, запитую у будь-якого про те, в чому полягало домашнє завдання і переходжу до фронтального опитування учнів. Кожна відповідь наголошую спеціальним балом, які в міру накопичення обмінюю в кінці уроку за активність і старанність на оцінку. Це дозволяє залучити й активізувати увагу кожного для роботи в класі протягом всього уроку. Опитування завершую грецькими богами і після цього логічно пов'язую перехід до продовження вивчення нового матеріалу про олімпійські ігри, відповідно наш графік тепер почне опускатися вниз, тим самим кросвордом про грецьких Богів.

На цьому уроці робота з графіком на одній частині дошки поєднувалася з розглядом схеми Олімпійські ігри. Тут також у вигляді наочної схеми розглядали питання про 12 подвигів Геракла. При лекційної частини матеріалу частина розглядалася у вигляді евристичної бесіди, поясненнями та обговореннями, доповненнями з їх боку.

Після закінчення вивчення нової теми учням пропоную закріплення знань методом «Вірю, не вірю». Перед дзвінком загострюю увагу на методиці виконання домашнього завдання, урок витриманий в регламентних межах, заявлені цілі досягнуті і на протязі всього уроку планомірно реалізовувалися на практиці. Оцінюю минулий урок на відмінно і в цілому залишилася дуже задоволена результатами.

 

 

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
7179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку