зберігання особової картки з контактними даними, онлайнова адресна книга, онлайновий органайзер, що доступні з будь-якого комп'ютера, сховище мультимедійних даних користувача, можливість обмеження небажаного спілкування. Сучасна соціальна мережа пропонує такий набір стандартних послуг: Цей спектр соціальних послуг активно поповнюється, враховуючи актуальну зацікавленість користувачів.
Один з головних ідеологів Веб 2.0 Появу терміну Веб 2.0прийнято пов’язувати зістаттею Тіма О’Рейлі«Що таке Веб 2.0». Тім О’Рейлі (народився6 червня 1954 року, Корк,Ірландія) — засновниккомпанії «O'Reilly Media»,яка підтримує безкоштовнепрограмне забезпечення та єприхильником руху за вільнепрограмне забезпечення.
Технології Web 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів. Групи користувачів можуть утворювати цілі мережні співтовариства, які об’єднують свої зусилля для досягнення відповідної мети. Прикладом таких груп може бути створення мережних співтовариств: вчитель-учень; вчитель-вчитель; учень-учень.
Можливості Web 2.0 :- спілкування в режимі реального часу;- спільний пошук і зберігання інформації;- створення та спільне використання медіа-матеріалів;- спільне створення та редагування гіпертекстів;- спільне редагування текстових документів, електронних таблиць, презентацій та інших документів;- спільне використання різноманітних документів;- спільне редагування і використання календарів і розкладів
Соціальні пошукові системи – системи, які дозволяють користувачам самим визначати в якому напрямку вести пошук, які сайти переглядати насамперед, на які слова звертати першочергову увагу і яким чином представляти знайдені результати. Пошук можна адаптувати до певної тематики та співтовариства.
Блоґ (англ. blog, від "web log", "мережевий журнал або щоденник подій") - це веб-сайт, в основний вміст якого регулярно додаються записи, що містять текст, зображення або мультимедіа. Відмінності блоґу від традиційного щоденника зумовлюються середовищем: блоґи зазвичай публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором
Сервіси для збереження закладок - засоби збереження посилань на веб-сторінки, які регулярно відвідуються. Одним з найпопулярніших сервісів закладок в Україні — є сайт links.i.ua, який входить в соціальну мережу i.ua, та об'єднує більш ніж 3 мільйона користувачів. А також сервіси соціальних закладок Symbaloo; Contentle.com ; Axiomie.com; інші
Соціальні сервіси збереження мультимедійних ресурсів – сервіси мережі Інтернет, які дозволяють безкоштовно зберігати, класифікувати, обмінюватися цифровими фотографіями, аудіо- і відеозаписами, текстовими файлами, презентаціями, а також організовувати обговорення контенту.- http://Flickr.com- «Flickr».- http://audacity.sourceforge.net- «Audacity».- http://www.slideshare.net- «Slide. Share».- http://youtube.com- «Youtube».
Найяскравішим прикладом Веб 2.0 технологій є Вікіпедія – відкрита багатомовна вікі-енциклопедія, яка підтримується некомерційною організацією «Фонд. Вікімедіа». Назва утворена від слів «вікі» (технології для створення сайтів) і «енциклопедія». Вікіпедія є п'ятим за популярністю веб-сайтом у світі — його відвідують понад 400 млн. осіб у місяць. Як інтернет-довідник Вікіпедія є найбільшою і найпопулярнішою серед подібних сайтів.
Google Classroom - безкоштовний веб-сервіс, створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Основна мета сервісу - прискорити процес поширення файлів між учителями та учениками. Google Classroom об'єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу.
Висновок. Сучасні соціальні сервіси Web 2.0 відкривають необмежені горизонти для застосування їх у навчальній діяльності, а саме: використання відкритих, безкоштовних і вільних електронних ресурсів; самостійне створення мережевого навчального змісту;освоєння інформаційних знань і навичок; - управління та спостереження за діяльністю учасників мережевої спільноти, та ін.
Використані джерелаhttps://naurok.com.ua/Вікіпедія - http://uk.wikipedia.org/wiki/Стеценко Г. В. Технологія Веб 2.0 як засіб використання Веб-ресурсів майбутніми вчителями інформатики http://galanet.at.ua/publ/1-1-0-27 ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ WEB 2.0 ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВДмитро СОМЕНКО (https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php) Сучасні технології навчання у вищій та середній школі http://dspace.tnpu.edu.ua/