Веб-квест Квест – пригодницька гра, яка вимагає від гравця вирішення розумових завдань для просування по сюжету, часто такі завдання пов’язані з пошуком інформації, предметів, та ін. Веб-квест – ігровий вид учбової діяльності, пов’язаний з використанням веб-технологій хоча б на одному з етапів: формулювання завдання, пошуку рішення та/або оформлення результатів.
10-12 балів 6-9 балів 1-5 балів Розуміння завдання Робота демонструє точне розуміння завдання Включено як реле-вантні, так і нерелеван-тні матеріали; обмеже-не коло джерел Включено нерелевантні матеріали, лише одне джерело, немає аналізу зібраної інформації. Виконання завдання Широкий спектр джерел, джерела достовірні, виснов-ки аргументовані, слушне цитування Не всі джерела достовірні, частина інформації є неточною або нерелевантною. Випадкова підбірка інформації, яка часто неточна або нерелевантна, немає аналізу Результат роботи Чітке, логічне, струк-туроване подання інформації. Критич-ний аналіз матеріа-лу. Точність, структу-рованість подання, але недостатньо виражена власна оцінка. Матеріал логічно не-структурований, пода-ний непривабливо, немає чітких відповідей на питання. Творчий підхід Подані різні підходи до проблеми. Робота має чітку індивідуальність Демонструється лише одна точка зору на про-блему, або робляться порівняння без виснов-ків. Копіювання інформації з джерел без критичного переосмислення. Критерії оцінювання
Приклад веб-квеста Літературознавчо-етнографічний веб-квест «Міфологічний світ “Лісової пісні”» Предмет: українська література Тема: драма-фейерія «Лісова пісня» Л. Українки Методичні завдання: активізувати пізнавальну активність учнів; розвивати їх творчі здібності; виховувати в них зацікавленість літературою та культурою власного народу.
Приклад веб-квеста Літературознавчо-етнографічний веб-квест «Міфологічний світ “Лісової пісні”» Уміння й навички: пошук, обробка та використання інформації; користування комп’ютером та робота в Інтернет; створення презентації чи буклету. Результат: створення презентації «Міфологічний світ “Лісової пісні”» Мета: визначити естетичне та філософське навантаження, яке несуть міфологічні персонажі твору; поглибити знання про культуру і міфологію українського народу.
Приклад веб-квеста Завдання оформлювача: знайти в Інтернеті ілюстрації, що зображують міфологічних істот, згадуваних в «Лісовій пісні»; створити структуру звіту в формі порівняльної таблиці; оформити звіт, включивши до нього матеріали інших учасників групи. Ресурси: програми Word та PowerPoint графічні редактори Paint або PhotoShop; пошукові системи Yandex та Google.
Приклад учнівської роботи Психологічний портрет персонажа: Мавка (за Лесею Українкою) – міфологічна істота, створена народною уявою. «…з-за стовбура строї розщепленої верби, півусохлої виходить Мавка в ясно-зеленій одежі з розпущеними чорними, з зеленим полиском, косами…» В сприйнятті Лукаша Мавка виглядає «дівчина … ба ні, хутчій як панна, бо й руки білі, і сама тоненька, і якось так убрана не по-наськи… наче лісова царівна у зорянім вінку на темних косах». Мова мавки емоційна, щира, в ній відчувається незрадлива душа. Вона зрозуміла мову Лукашевої сопілки краще, ніж він сам. Етнографічна довідка: Ма́вки (На́вка, Ня́вка) є різновидом русалок, на відміну від яких мали довге лляне волосся. Ім'я Мавки утворено від «навь» (Навка), що значить «втілення смерті». Вони не мають тіла, не відзеркалюються у воді, не мають тіні та спини, тому видно всі нутрощі. Традиційно вважають, що мавки живуть у лісах. У Галичині місцем поселення мавок вважають Карпати. Мавки символізують душі дітей, які народилися мертвими чи померли нехрещеними. Вони часто постають у вигляді молодих красивих дівчат, що танцями і співом заманюють хлопців у ліс, де залоскочують їх до смерті або стинають їм голови.
Висновки Веб-квест є прогресивною формою навчальної роботи і має ширше впроваджуватися в практику викладання гуманітарних дисциплін. Робота над ним формує механізм командної взаємодії, сприяє формуванню інформаційної культури учня; розвиває творче мислення та дослідницькі навички, згуртовує учнівський колектив