Головною метою домашнього експерименту є формування уміння спостерігати фізичні явища в природі і в побуті; формування уміння виконувати вимірювання за допомогою вимірювальних засобів, що використовуються в побуті. При цьому зростає інтерес до експериментальної, дослідницької роботи і до вивчення фізики взагалі. Відбувається формування самостійності, творчої активності, креативного мислення. Домашні експерименти повинні бути безпечними, виконані з мінімальними матеріальними затратами, з використанням саморобних приладів та побутового обладнання.
Під час інженерного тижня учні 5 і 6 класів працювали над проєктом “Крила. Чому вони літають?” Діти об’ єднались в групи і дослідили різні види транспорту. Вивчення видів сил – це був дійсно творчий процес. Допомогло те, що ми використали обладнання фізичного кабінету –динамометри, магніти, електричні прилади, пружини, демонстраційні візки, предметні скельця. А вдома майстрували літаки. І яких тільки моделей не було! А на завершення проєкту влаштували конкурс і визначили дальність польоту кожного.
Перший STEM –проєкт семикласників – вимірювання швидкості власного руху до школи з використанням педометра і секундоміра. В цьому ж проєкті використовуються Google - карти для вибору оптимального шляху або різних траєкторій руху. Мапи селища Шевченко Дніпропетровської областіМобільний додаток«Педометр»
Існує стереотип, міф, , що STEM — це те, що добре вдається лише хлопчикам, а не сфера, в якій лідером може стати дівчинка. Тому завдання кожного вчителя — наголошувати на рівних можливостях, здібностях, талантах дітей у STEM, незалежно від їх гендерної належності. Наші дівчата переконують своїми експериментами, що вони дівчата STEM!
Експериментальне завдання «Сумлінний господар»Протягом тижня діти спостерігають за споживанням електроенергії у своїй оселі, записують покази лічильника та обчислюють вартість спожитої електроенергії. Доходять висновку, що енергію треба економити по-перше, через бюджет, тобто, щоб платити менше по тарифу. Більшість людей економлять електроенергію саме за цією причиною. Крім того, економія електроенергії допоможе у меншому споживанні природних ресурсів, яких із кожним роком стає все менше. До того ж, чим менше електроенергії буде вироблятися, тим менше шкідливих речовин надійде в атмосферу Землі.
У старшій школі учні вчаться самостійно планувати дослідження, добирати методи і засоби досліджень, обробляти результати і формувати висновки. Так, при вивченні пружних властивостей твердих тіл учні запропонували виготовити пластилін в домашніх умовах і сконструювати з нього моделі кристалічних граток деяких речовин і молекул. Вийшов цікавий проєкт, який завершився створенням відеофільму.
Для представлення результатів домашнього експерименту учні використовують фотозвіти, презентації, відеоролики, інтерактивні книги. Особливо створення таких медіапродуктів подобається дівчатам, це робить STEM-проєкти для них більш привабливими. Учениці відшукують свою нішу в сучасному медіапросторі і наповнюють її власним контентом. Створення інтерактивних книг є особливо актуальним під час дистанційного навчання. Кожен учень має власні сторінки, на якихрозміщує результати власних експериментів.
Особливістю домашньої експериментальної роботи є формування уміння учня використовувати набуті знання не тільки в галузі фізики, а й у інших предметах. А це є необхідним для формування важливих компетентностей не тільки предметних, а й ключових. Використання елементів прикладної фізики в процесі домашнього експерименту – найефективніший засіб виховання низки особистісних характеристик учнів, які визначають готовність до застосування знань, умінь і навичок для вирішення практичних проблем повсякдення.
https://www.youtube.com/watch?v=NXnha. Jw. Fc. TQ - презентація фотопроєктівhttps://www.youtube.com/watch?v=w. PBx. WSYp. F6c - виштовхувальна силаhttps://www.youtube.com/watch?v=m-PSs. Ir8 S8s - «Манометр»https://www.youtube.com/watch?v=ALYrnsuy14w&list =UUZ6 A0n. Fn. CI875 Gi. K5o. NIAww&index=19 - «Агрегатні стани»https://www.youtube.com/watch?v=QSyl. T3 NOTXQ&list=UUZ6 A0n. Fn. CI875 Gi. K5o. NIAww&index=9 - «Професія - мехатронік»https://youtu.be/RVPcgm. Jy. S9 U - «Виготовлення пластиліну»https://youtu.be/RVPcgm. Jy. S9 U - «Виготовлення кристалів»Відео, створені як результат домашнього експерименту