Презентація дає можливість розглянути алгоритм роботи над таким видом мовленнєвої діяльності, як аудіювання (аудіювання, робота з текстом, творчі завдання).
Види мовленнєвої діяльності. Працюємо над аудіюванням. Макарова Оксана Дмитрівна
Номер слайду 2
Види мовленнєвої діяльності:1)аудіювання (слухання і розуміння);2) читання;3) говоріння;4) письмо.
Номер слайду 3
Аудіювання – це розуміння сприйнятого на слух усного мовлення.
Номер слайду 4
Iван АНДРУСЯККАЗОЧКА ПРО ЗАЙЧИКОВУ ЗНАХІДКУ
Номер слайду 5
Андрусяк Іван Михайлович. Народився 28 грудня 1968 року, с. Вербовець, Косівський район, Івано-Франківська область, Україна. Поет, дитячий письменник, перекладач. Мова творів: українська, польська, англійська. Нагороди: премія імені Лесі Українки.
Жив собі Зайчик – вушка-сплюшка. Ходив на базарчик, грався з мушками, купував моркву й капусту хрумку, а іноді й гризяв кору в садку. Одним словом, жив, як усі зайці, – аж раптом надибав зернятка оці... З базарчика якось він біг через ліс, велику морквину у торбі ніс і подумки нею вже ласував, аж раптом... спіткнувся і мало не впав.
Номер слайду 9
– Ото вже роззява! – наш Зайчик шепче. Та бачить – на стежці лежить мішечок. А в тому мішечку – зерняток зо двісті, таких маленьких, що шкода й з’їсти. Узяв його Зайчик собі в торбину. Подумав:– Завтра у зупку вкину. Може, якась це заморська приправа, тож зупка в мене вийде на славу.
Номер слайду 10
Та спробував вдома кілька на зуб і вирішив:– Це не годиться в суп! Гірчить у роті, ще й аромату від цього нібито й небагато. Не варто ними псувати страву. Краще я посаджу їх – цікаво... А був наш Зайчик – варто сказати – трішечки, знаєте, лінькуватий. На грядці в нього все більше пусто – легше купити моркву й капусту, аніж лопатою лапки трудити, і спинку гнути, й воду носити...
Номер слайду 11
А тут його раптом як підмінили. Мов додалося в Зайчика сили. Грядку копає хвацько, на славу! Що за зернятка – дуже цікаво...Іде Лисичка й хитро жартує:– Уже базарчик тебе не рятує? Матимеш власну моркву й капусту. Дуже смачненькі зайчики тлусті... Зайчик від неї сховався до хати. Каже:– Не зможеш мене наздогнати. Лапки у мене прудкі – не загину. Сію на грядці заморську рослину.
Номер слайду 12
– Достатньо її скуштувати – і зайчики зможуть навіть літати!Вовчик іде і сміється:– Зайчиську! Вже по капусту бігать неблизько? Вже тебе ніжки далеко не носять? Буде вовчатам страва хороша... Зайчик й від нього шмигнув до хати:– Будуть вовчата лапу смоктати! Ой, не діждешся – так просто не згину. Я сію на грядці заморську рослину. Досить листочок її скуштувати – і зайчики зможуть навіть літати...
Номер слайду 13
Зайчик забув свої лінощі й пустощі. Грядки заклав і морквяні, й капустяні. Тільки ж була особливо красива та, де зростала заморська рослина. Зайчик її поливав усе літо, й під осінь на грядці виросли... квіти!Всього лише квіти... Подумаєш – свято! У лузі такого добра багато. Стільки трудитись – і в нагороду всього лише квіти, жодного плоду...
Номер слайду 14
Іде Лисичка:– Певно, Зайчиську, ти по насіння бігав неблизько. І праці до цього доклав багато. Можна й завити – не те що літати... Вовчик єхидно:– Зайчику милий, а покажи-но, де твої крила?Зайчик їм каже:
Номер слайду 15
– Смійтесь, хоч лусніть! Ви сподівались, що буду я тлустий, бігать не зможу. Відійду від хати – і вам буде легко мене впіймати. Працею ж я тренувався все літо! Бігаю так, що не треба й летіти. А щодо квітів... На те й краса є: помилувався – й душа аж літає.
Номер слайду 16
Літо минуло. Ось уже й осінь. Ось уже й школа, як кажуть, на носі. Виглянув Зайчик якось із хати, бачить – до нього йдуть лисенята. Йдуть і несуть по великій морквиці.– Це тобі, – кажуть, – від мами гостинці. Квітів букетик мама просила. В тебе, казала, дуже красиві.
Номер слайду 17
Дивиться Зайчик – ось і вовчата. Кажуть:– До тебе послав нас тато. Він передав ось кілька капустин. Квітів букетик просить один, хоч би й найменший, хоч небагато. Завтра нам вперше до школи, на свято... Зайчик радіє. Раді і діти. Навіть вовчиськам потрібні квіти!
Номер слайду 18
Жанр твору: А) оповідання;Б) загадка;В) казка.
Номер слайду 19
2. Хто автор цієї казки?А) Іван Франко;Б) Іван Андрусяк;В) Леся Українка.
Номер слайду 20
3. Хто головний герой казки?А) лисиця;Б) вовк;В) заєць.
Номер слайду 21
4. Де відбуваються події?А) у лісі;Б) у степу;В) у горах.
Номер слайду 22
5. Що знайшов зайчик на стежці?А) мішечок з золотом;Б) мішечок з яблуками;В) мішечок з насінням.
Номер слайду 23
6. Які були зернятка на смак?А) гіркі;Б) солодкі;В) кислі.
Номер слайду 24
7. Що зробив із зернятами зайчик?А) пригостив друзів;Б) викинув;В) посадив на городі.
Номер слайду 25
8. Що виросло на грядці?А) квіти;Б) капуста;В) морква .
Номер слайду 26
9. Яка риса характеру проявилася у зайчика?А) сміливість;Б) працьовитість;В) зухвалість .
Номер слайду 27
10. Чому у зайчика душа літає?А) від гарної погоди;Б) від страху;В) від задоволення результатами своєї праці .
Номер слайду 28
Робота з текстом:читання ланцюжком;шукаємо відповіді на запитання.
Номер слайду 29
Робота над висловом “Душа літає”: Як ви розумієте?Коли у вас душа літає?
Номер слайду 30
Хвилинка творчості (за бажанням і здібностями)Намалюйте або розмалюйте зайчика.2) Вивчіть і заспівайте у класі пісню про зайчика.3) Придумайте вірш про зайчика.