Календарне планування Навчання грамоти 1 семестр

Про матеріал
7 годин на тиждень (3,5 ) (за букварем Н. О. Воскресенської, І. В. Цепової до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти 1-2 класи, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко)
Перегляд файлу

 

Навчання грамоти (українська мова)

1 клас

7 годин на тиждень

(за букварем Н. О. Воскресенської, І. В. Цепової до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти

1-2 класи, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко)

 

І семестр 16 тижнів

 

корекція

корекція

 

 

Тематика уроків читання

С. букваря

корекція

корекція

 

 

Тематика уроків письма

С. зошита

 

1

 

 

ДОБУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Україна — рідний край. Державні символи України. Українська мова.

5

2

 

 

Загальне ознайомлення із зошитом для письма (прописами). Правила письма: постава, розташування зошита напарті і ручки в руці. Перевірка готовності руки до письма.

 

1

3

 

 

 

Я—школярка. Я - школяр.Знайомство.Звертання. Рідна мова. Правила спілкування.

 

6

4

 

 

Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Наведення контурів, штрихування і розфарбовування предметних малюнків.

 

2

5

 

 

У світі народних творів (скоромовки, казки). Виразність усного мовлення. Темп: швидко, повільно. Інтонація: лагідно, сердито, здивовано, весело, сумно. Робота з дитячою книжкою № 1. Українська народна казка «Ріпка»

7

 

 

10-11

 

 

 

 

 

6

 

 

Шкільне життя.  На  уроці  і  на  перерві.  Мова і мовлення. Види мовлення: усне (говорю — слухаю), писемне (пишу —читаю).

 

8-9

7

 

 

Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Проведення «доріж- ки». Розфарбовування стрілочок заданого на- пряму (догори — донизу, ліворуч — праворуч) різним кольором.

 

3

 

8

 

 

Старі казки на новий лад. Розповідь за серією малюнків. Слово. Речення.

12-13

9

 

 

Ознайомлення з видами ліній: прямі, ламані, криві. Прямі лінії різних напрямів: горизон- тальні, вертикальні, похилі. Формування умінь проводити прямі лінії заданих видів і напрямів.

 

4

10

 

 

Спортивні розваги. Виразність усного мовлення. Сила голосу: тихо, голосно.

Слово. Речення.

14-15

 

 

11

 

 

Ознайомлення з основним (робочим) рядком. Орієнтація в рядку: верхня й нижня рядкові лінії, середина рядка. Виконання графічних вправ у рядках, наведення контурів, штрихування, самостійне виконання графічних вправ за зразком.

 

 

5

 

 

 

 

 

12

 

 

Ознайомлення із сіткою зошита та його лініями. Письмо прямих похилих ліній різного розміру окремо і в поєднанні з іншими елементами.

. Розвиток зв’язного мовлення № 1. «Шкільне приладдя» (складання речень).   

6

13

 

 

Домашні улюбленці. Піктографічне письмо. Дорожні знаки. Правила поведінки на вулиці. Слова — назви предметів. Хто? Що?

16-17

14

 

 

Ознайомлення із сіткою зошита та його лініями. Письмо прямих похилих ліній різного розміру окремо і в поєднанні з іншими елементами.

 

7

15

 

 

Світ захоплень. Розповідь про послідовність дій. Слова — назви дій предметів. Що робить? Що роблять?

 

18-19

16

 

 

Закріплення уміння орієнтуватися в сітці зошита та його лініях. Письмо прямих похилих ліній із заокругленням угорі окремо і в поєднанні з іншими елементами.

 

8

17

 

 

У зоопарку. Опис предмета за питаннями, упізнавання за ознаками. Слова — назви ознак предметів. Який? Яка? Яке? Які?

20-21

 

18

 

 

Письмо прямих похилих ліній із заокругленнями вгорі та внизу окремо і в поєднанні. Формувати нові графічні уміння прийомом поєднання відомого.

 

9

19

 

 

Спорт у нашому житті. Спілкування удвох — діалог. Поділ слова на склади. Наголошений склад.

Робота з дитячою книгою № 2. Українська народна казка «Колосок

24-25

 

 

 

 

 

20

 

 

Лісові тварини. Переказ тексту за малюнковим планом. Слова-помічники.

 

22-23

21

 

 

Письмо довгих похилих ліній із петлею внизу окремо і в поєднанні. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер.

 

10

22

 

 

У кожного свій талант. діалог: привітання, по- бажання. Мовні і немовні звуки. Звуки мовлення.

26-27

23

 

 

Письмо довгих похилих ліній із петлею вгорі окремо і в поєднанні. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер.

 

11

 

24

 

 

Весела риболовля. Розповідь за серією малюнків. Голосні і приголосні звуки.

 

28-29

25

 

 

Письмо овалів різних розмірів окремо і в поєднанні з іншими елементами. Відпрацювання похилого зображення овалу.

12

 

 

 

 

 

 

26

 

 

Письмо правих і лівих півовалів різного розміру. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати ви- вчені лінії, схожі на елементи писемних літер. Розвиток зв’язного мовлення № 2  Мовленнєві форми привітання і прощання.

13

 

27

 

 

У магазині і на ринку. Діалог: запитання, відповідь. тверді і мякі приголосні.

 

30-31

28

 

 

Письмо короткої верхньої петлі окремо і в поєднанні. Закріплення умінь порівнювати елементи літер, знаходити в них спільне і відмінне.

14

 

29

 

 

Ми — підприємливі. діалог: прохання, порада. Звуковий аналіз слів.

 

32-33

30

 

 

Письмо довгої похилої лінії із заокругленням унизу ліворуч та прогнутого плавного елемента. Порівняння початків написання і напрямів руху руки під час зображення.

 

15

31

 

 

Електричні помічники. Правила користування електроприладами. Звуковий аналіз слів. Узагальнення вивченого. Перевірка сформованості знань і умінь.

 

34-35

32

 

 

Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості графічних умінь.

 

16-17

33

 

 

Звуковий аналіз слів. Узагальнення вивченого. Перевірка сформованості знань і умінь. Робота з дитячою книгою №.Фольклорні твори (загадки, пісеньки, лічилки, скоромовки).

 

 

 

 

 

 

34

 

 

БУКВАРНИЙ ПЕРІОД

У квітковому магазині.

Звук [а], буква а, а. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі.

 

36-37

35

 

 

Письмо малої та великої букви а, А. Ознайомлення з правилом середнього відривного поєднання літер. Ознайомлення з особливостями запису вигуків.

 

18

36

 

 

На сільському подвір’ї.

Звук [а], буква Я, я. Позначення м’якості при- голосного звука в прямому складі. .

38-39

37

 

 

Письмо малої та великої букви я. Ознайомлення з правилом нижнього безвідривного поєднання літер

19

38

 

 

На ігровому майданчику.

Звук [о], буква О, о. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі.

40-41

39

 

 

Письмо малої та великої букви о, О. Відпрацювання середнього та нижнього поєднань літер. Закріплення умінь записувати вигуки.

 

20

 

 

 

 

 

40

 

 

Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості графічних умінь

Розвиток зв’язного мовлення № 3. Формування поняття про мовлення і спілкування

 

41

 

 

Улюблені ігри.

Звук [у], буква у, у. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі.

 

42-43

42

 

 

Письмо малої та великої букви у, У. Ознайомлення з правилом верхнього безвідривного поєднання літер. Закріплення умінь записувати вигуки.

 

21

43

 

 

Святковий салют.

Звук [у], буква Ю, ю. Позначення м’якості при- голосного звука в прямому складі.

44-45

 

44

 

 

Письмо малої букви ю. Закріплення умінь використовувати верхнє, середнє та нижнє поєднання під час письма буквосполучень.

22-23

 

45

 

 

Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 4. Н.Забіла «Рукавичка»

 

 

 

 

 

 

46

 

 

Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів.

 

 

 

47

 

 

Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви. Навчання списувати з друкованого шрифту.

 

 

 

 

48

 

 

Пригоди хлопчиків. Звук [и],

буква и, и. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі.

 

46-47

49

 

 

Письмо малої та великої букв и, И. Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки.

24

 

50

 

 

Шкільна вистава.

Звук [і], буква і, і. Позначення м’якості приго- лосного звука в прямому складі.

48-49

51

 

 

Письмо малої та великої букви і, І .Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки.

25

 

 

 

 

 

52

 

 

Аналіз і списування речення. Розвиток зв’язного мовлення № 4.Улюблені герої казок і мультфільмів.

 

 

53

 

 

Екзотичні тварини.

Звук [е], буква Е, е. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі. .

50-51

54

 

 

Письмо малої букви е. Закріплення умінь вико- ристовувати верхнє і середнє поєднання літер. Упізнавання слів за предметними малюнками, частковий звуко-буквений аналіз, наведення літер у словах.

 

26

55

 

 

Прилади-помічники.

Закріплення звукових значень букви р, р, читання з нею.

 

52

56

 

 

 

Письмо великої букви Е. Закріплення умінь використовувати всі види поєднання літер та записувати вигуки.

 

27

57

 

 

У перукарні.

Звуки [р], [р’], буква р, Р

53

58

 

 

Письмо великої букви Р та малої р, складів і слів із нею.

28-29

59

 

 

Дитячі мрії.

Звуки [м], [м’], буква м, М.

 

54-55

60

 

 

Письмо малої букви м, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Аналіз і списування речення.

.30

61

 

 

Відпочинок на морі.

Закріплення звукових значе1нь букви м, М, читання з нею.

 

 

62

 

 

Письмо великої букви М, складів із нею.

31

 

 

 

 

 

63

 

 

Аналіз і списування речень. Повторення вивчених літер прийомом калькування.

Розвиток зв’язного мовлення № 5.Складання розповіді за малюнком «Моя улюблена тваринка»

32-33

вкладка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64

 

 

Дні тижня.

Звуки [в], [в’], буква в, В.

56

.

65

 

 

Письмо малої букви в закритої та відкритої конфігурації.  Поєднання букви в з іншими у складах. Запис слів іречень.

. 34

66

 

 

Вареники від Валерика.

Закріплення звукових значень букви в, В, читання з нею.

57

 

67

 

 

Письмо великої букви В. Запис слів і речення. Повторення правила написання імен людей із великої літери.

35

68

 

 

Відпочинок у Буковелі. Звуки [л], [л’], буква Л, л.

58

69

 

 

Письмо малої букви л, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Синтетична вправа з додаванням літер у слова (маляр,муляр).

36

70

 

 

Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів

Робота з дитячою книгою № 6. Г.Бойко «Веселинки».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

71

 

 

Телефонні розмови.

Закріплення звукових значень букви Л, л, читання з нею.

59

72

 

 

Письмо великої букви Л, складів і слів із нею. Інтонування і запис питального речення.

37

73

 

 

Таємниці космосу.

Звуки [н], [н’], буква н, Н.

60

74

 

 

Письмо малої букви н, складів із нею. Запис слів і речення. Читання і запис анаграм (нора, рано).

38

75

 

 

Маленькі майстрині.

Закріплення звукових значень букви н, Н, читання з нею.

61

76

 

 

Письмо великої букви Н, складів із нею. Запис жіночих імен із подвоєною буквою н (Нонна, Інна). Списування речення з друкованого шрифту.

39

 

 

 

 

 

 

77

 

 

 Списування речення з друкованого шрифту

Розвиток зв’язного мовлення № 6. Мова казок. Складання казки.

40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

78

 

 

Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю).

 

79

 

 

Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого шрифту. Виконання синтетичних графічних вправ із літерами і словами.

41

 

 

80

 

 

Подарунки діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д.

62-63

81

 

 

Письмо малої букви д, відпрацювання поєднань літер у складах. Запис слів і речення.

42

82

 

 

У дельфінарії. Закріплення звукових значень букви Д, д, читання з нею.

64-65

83

 

 

Письмо великої букви Д, складів і слів із нею. Повторення правила написання  імен  людей звеликої літери. Аналіз і списування речення.

43

84

 

 

Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів.

Робота з дитячою книгою № 7. «Забавлянки» - збірка

 

 

 

 

 

 

85

 

 

Театр.

Звуки [т], [т’], букваТ, т

66

86

 

 

Письмо великої букви Т, складів і слів із нею. Повторення правила написання  імен  людей звеликої літери. Аналіз і списування речення.

 

.44

87

 

 

Тато — мій друг.

Закріплення звукових значень букви Т, т, читання з нею..

67

88

 

 

Письмо малої букви т, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту.

45

 

89

 

 

Тато — мій друг.

Закріплення звукових значень букви Т, т, читання з нею.

68-69

90

 

 

Повторення правила написання  імен  людей з великої літери. Аналіз і списування речення.

 

49

 

 

 

 

 

91

 

 

Списування скоромовки. Розвиток зв’язного мовлення № 6. Мова казок. Складання казки за поданим початком.

зошит

92

 

 

Далека мандрівка.

Звуки [б], [б’], букваБ, б.

70-71

93

 

 

Письмо малої букви б, складів і слів із нею. Закріплення умінь писати літери овальної форми (о, а, д, б). Списування скоромовки.

 

46

94

 

 

Музичні інструменти.

Закріплення звукових значень букви Б, б, читання з нею.

 

72-73

95

 

 

Письмо великої букви Б, складів і слів із нею. Запис вигуку і речення. Списування з друкованого шрифту. Повторення вивчених літер прийомом калькування.

 

47-48

96

 

 

Світ захоплень.

Звуки [п], [п’], буква П, п.

74-75

97

 

 

Письмо малої букви п, складів і слів із нею. Запис анаграм (пілот, політ). Опрацювання словникового слова папір. Запис речення.

 

50

98

 

 

Закріплення вивченого.

Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією,темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 7. Читання деформованих речень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

99

 

 

Наш прапор.

Закріплення звукових значень букви П, п, читання з нею.

76-77

100

 

 

Письмо великої букви П, слів і речення з нею. Ознайомлення з правилом написання назв рі- чок і міст із великої літери.

51

 

101

 

 

Здоровими бути!

Звуки [з], [з’], буква З, з.

 

78-79

102

 

 

Письмо малої букви з, складів і слів із нею. Ознайомлення зі словами, що відповідають на питання коли?, як?. Опрацювання словникового слова зараз. Запис речення, пояснення використання тире в ньому.

 

 

52

103

 

 

Кожен знає своє діло.

Закріплення звукових значень букви З, з, читання з нею.

80-81

104

 

 

Письмо великої букви З, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту.

 

53

105

 

 

Зима в лісі.

Звуки [с], [с’], буква С, с.

82-83

106

 

 

Письмо малої букви с, складів і слів із нею. Відновлення і запис деформованого речення. Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання розповіді за малюнком «Космос».

 

54

107

 

 

Засніжене місто.

Закріплення звукових значень букви С, с, чи- тання з нею.

 

84-85

108

 

 

Письмо великої букви С, буквосполучень і слів із нею. Закріплення правила написання назв річки і міста з великої літери. Списування речення з друкованого шрифту.

 

55

109

 

 

Квітуча краса. ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків.

86

-87

110

 

 

Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами. Запис слів і речення. Опрацювання словникового слова олень.

 

56-57

111

 

 

Рідні пісні.

Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо.

Систематизація вивченого за І семестр. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 8. Бібліотечний урок. «Книга у бібліотеці».

 

 

112

 

 

Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту. Перевірка рівня сформованості знань та умінь. Конкурс «Чарівний краснопис».

58-60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 червня 2022
Переглядів
3666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку