Навчання грамоти (українська мова)
1 клас
7 годин на тиждень
(за букварем Н. О. Воскресенської, І. В. Цепової до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти
1-2 класи, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко)
І семестр 16 тижнів
Тематика уроків читання |
Тематика уроків письма |
||||||||||
|
|||||||||||
1 |
|
|
ДОБУКВАРНИЙ ПЕРІОД Україна — рідний край. Державні символи України. Українська мова. |
5 |
2 |
|
|
Загальне ознайомлення із зошитом для письма (прописами). Правила письма: постава, розташування зошита напарті і ручки в руці. Перевірка готовності руки до письма. |
1 |
||
3 |
|
|
Я—школярка. Я - школяр.Знайомство.Звертання. Рідна мова. Правила спілкування. |
6 |
4 |
|
|
Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Наведення контурів, штрихування і розфарбовування предметних малюнків. |
2 |
||
5 |
|
|
У світі народних творів (скоромовки, казки). Виразність усного мовлення. Темп: швидко, повільно. Інтонація: лагідно, сердито, здивовано, весело, сумно. Робота з дитячою книжкою № 1. Українська народна казка «Ріпка» |
7
10-11 |
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
Шкільне життя. На уроці і на перерві. Мова і мовлення. Види мовлення: усне (говорю — слухаю), писемне (пишу —читаю). |
8-9 |
7 |
|
|
Орієнтація на сторінці зошита. Формування графічної навички учнів. Проведення «доріж- ки». Розфарбовування стрілочок заданого на- пряму (догори — донизу, ліворуч — праворуч) різним кольором. |
3
|
||
8 |
|
|
Старі казки на новий лад. Розповідь за серією малюнків. Слово. Речення. |
12-13 |
9 |
|
|
Ознайомлення з видами ліній: прямі, ламані, криві. Прямі лінії різних напрямів: горизон- тальні, вертикальні, похилі. Формування умінь проводити прямі лінії заданих видів і напрямів. |
4 |
||
10 |
|
|
Спортивні розваги. Виразність усного мовлення. Сила голосу: тихо, голосно. Слово. Речення. |
14-15
|
11 |
|
|
Ознайомлення з основним (робочим) рядком. Орієнтація в рядку: верхня й нижня рядкові лінії, середина рядка. Виконання графічних вправ у рядках, наведення контурів, штрихування, самостійне виконання графічних вправ за зразком. |
5 |
||
|
|
|
|
|
12 |
|
|
Ознайомлення із сіткою зошита та його лініями. Письмо прямих похилих ліній різного розміру окремо і в поєднанні з іншими елементами. . Розвиток зв’язного мовлення № 1. «Шкільне приладдя» (складання речень). |
6 |
||
13 |
|
|
Домашні улюбленці. Піктографічне письмо. Дорожні знаки. Правила поведінки на вулиці. Слова — назви предметів. Хто? Що? |
16-17 |
14 |
|
|
Ознайомлення із сіткою зошита та його лініями. Письмо прямих похилих ліній різного розміру окремо і в поєднанні з іншими елементами. |
7 |
||
15 |
|
|
Світ захоплень. Розповідь про послідовність дій. Слова — назви дій предметів. Що робить? Що роблять? |
18-19 |
16 |
|
|
Закріплення уміння орієнтуватися в сітці зошита та його лініях. Письмо прямих похилих ліній із заокругленням угорі окремо і в поєднанні з іншими елементами. |
8 |
||
17 |
|
|
У зоопарку. Опис предмета за питаннями, упізнавання за ознаками. Слова — назви ознак предметів. Який? Яка? Яке? Які? |
20-21
|
18 |
|
|
Письмо прямих похилих ліній із заокругленнями вгорі та внизу окремо і в поєднанні. Формувати нові графічні уміння прийомом поєднання відомого. |
9 |
||
19 |
|
|
Спорт у нашому житті. Спілкування удвох — діалог. Поділ слова на склади. Наголошений склад. Робота з дитячою книгою № 2. Українська народна казка «Колосок |
24-25 |
|
|
|
|
|
||
20 |
|
|
Лісові тварини. Переказ тексту за малюнковим планом. Слова-помічники. |
22-23 |
21 |
|
|
Письмо довгих похилих ліній із петлею внизу окремо і в поєднанні. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер. |
10 |
||
22 |
|
|
У кожного свій талант. діалог: привітання, по- бажання. Мовні і немовні звуки. Звуки мовлення. |
26-27 |
23 |
|
|
Письмо довгих похилих ліній із петлею вгорі окремо і в поєднанні. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати вивчені лінії, схожі на елементи писемних літер. |
11
|
||
24 |
|
|
Весела риболовля. Розповідь за серією малюнків. Голосні і приголосні звуки. |
28-29 |
25 |
|
|
Письмо овалів різних розмірів окремо і в поєднанні з іншими елементами. Відпрацювання похилого зображення овалу. |
12
|
||
|
|
|
|
|
26 |
|
|
Письмо правих і лівих півовалів різного розміру. Формування графічних умінь прийомом протиставлення. Закріплення умінь писати ви- вчені лінії, схожі на елементи писемних літер. Розвиток зв’язного мовлення № 2 Мовленнєві форми привітання і прощання. |
13
|
||
27 |
|
|
У магазині і на ринку. Діалог: запитання, відповідь. тверді і м’які приголосні. |
30-31 |
28 |
|
|
Письмо короткої верхньої петлі окремо і в поєднанні. Закріплення умінь порівнювати елементи літер, знаходити в них спільне і відмінне. |
14
|
||
29 |
|
|
Ми — підприємливі. діалог: прохання, порада. Звуковий аналіз слів. |
32-33 |
30 |
|
|
Письмо довгої похилої лінії із заокругленням унизу ліворуч та прогнутого плавного елемента. Порівняння початків написання і напрямів руху руки під час зображення. |
15 |
||
31 |
|
|
Електричні помічники. Правила користування електроприладами. Звуковий аналіз слів. Узагальнення вивченого. Перевірка сформованості знань і умінь. |
34-35 |
32 |
|
|
Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості графічних умінь. |
16-17 |
||
33 |
|
|
Звуковий аналіз слів. Узагальнення вивченого. Перевірка сформованості знань і умінь. Робота з дитячою книгою №.Фольклорні твори (загадки, пісеньки, лічилки, скоромовки). |
|
|
|
|
|
|
||
34 |
|
|
БУКВАРНИЙ ПЕРІОД У квітковому магазині. Звук [а], буква а, а. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі. |
36-37 |
35 |
|
|
Письмо малої та великої букви а, А. Ознайомлення з правилом середнього відривного поєднання літер. Ознайомлення з особливостями запису вигуків. |
18 |
||
36 |
|
|
На сільському подвір’ї. Звук [а], буква Я, я. Позначення м’якості при- голосного звука в прямому складі. . |
38-39 |
37 |
|
|
Письмо малої та великої букви я. Ознайомлення з правилом нижнього безвідривного поєднання літер |
19 |
||
38 |
|
|
На ігровому майданчику. Звук [о], буква О, о. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі. |
40-41 |
39 |
|
|
Письмо малої та великої букви о, О. Відпрацювання середнього та нижнього поєднань літер. Закріплення умінь записувати вигуки. |
20 |
||
|
|
|
|
|
40 |
|
|
Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості графічних умінь Розвиток зв’язного мовлення № 3. Формування поняття про мовлення і спілкування |
|
||
41 |
|
|
Улюблені ігри. Звук [у], буква у, у. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі. |
42-43 |
42 |
|
|
Письмо малої та великої букви у, У. Ознайомлення з правилом верхнього безвідривного поєднання літер. Закріплення умінь записувати вигуки. |
21 |
||
43 |
|
|
Святковий салют. Звук [у], буква Ю, ю. Позначення м’якості при- голосного звука в прямому складі. |
44-45
|
44 |
|
|
Письмо малої букви ю. Закріплення умінь використовувати верхнє, середнє та нижнє поєднання під час письма буквосполучень. |
22-23
|
||
45 |
|
|
Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 4. Н.Забіла «Рукавичка» |
|
|
|
|
|
|
||
46 |
|
|
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. |
|
47 |
|
|
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви. Навчання списувати з друкованого шрифту. |
|
||
48 |
|
|
Пригоди хлопчиків. Звук [и], буква и, и. Позначення твердості приголосного звука в прямому складі. |
46-47 |
49 |
|
|
Письмо малої та великої букв и, И. Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки. |
24
|
||
50 |
|
|
Шкільна вистава. Звук [і], буква і, і. Позначення м’якості приго- лосного звука в прямому складі. |
48-49 |
51 |
|
|
Письмо малої та великої букви і, І .Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записувати вигуки. |
25 |
||
|
|
|
|
|
52 |
|
|
Аналіз і списування речення. Розвиток зв’язного мовлення № 4.Улюблені герої казок і мультфільмів.
|
|
||
53 |
|
|
Екзотичні тварини. Звук [е], буква Е, е. Позначення твердості при- голосного звука в прямому складі. . |
50-51 |
54 |
|
|
Письмо малої букви е. Закріплення умінь вико- ристовувати верхнє і середнє поєднання літер. Упізнавання слів за предметними малюнками, частковий звуко-буквений аналіз, наведення літер у словах. |
26 |
||
55 |
|
|
Прилади-помічники. Закріплення звукових значень букви р, р, читання з нею. |
52 |
56 |
|
|
Письмо великої букви Е. Закріплення умінь використовувати всі види поєднання літер та записувати вигуки. |
27 |
||
57 |
|
|
У перукарні. Звуки [р], [р’], буква р, Р |
53 |
58 |
|
|
Письмо великої букви Р та малої р, складів і слів із нею. |
28-29 |
||
59 |
|
|
Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква м, М. |
54-55 |
60 |
|
|
Письмо малої букви м, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Аналіз і списування речення. |
.30 |
||
61 |
|
|
Відпочинок на морі. Закріплення звукових значе1нь букви м, М, читання з нею. |
|
62 |
|
|
Письмо великої букви М, складів із нею. |
31 |
||
|
|
|
|
|
63 |
|
|
Аналіз і списування речень. Повторення вивчених літер прийомом калькування. Розвиток зв’язного мовлення № 5.Складання розповіді за малюнком «Моя улюблена тваринка» |
32-33 вкладка |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
64 |
|
|
Дні тижня. Звуки [в], [в’], буква в, В. |
56 . |
65 |
|
|
Письмо малої букви в закритої та відкритої конфігурації. Поєднання букви в з іншими у складах. Запис слів іречень. |
. 34 |
||
66 |
|
|
Вареники від Валерика. Закріплення звукових значень букви в, В, читання з нею. |
57
|
67 |
|
|
Письмо великої букви В. Запис слів і речення. Повторення правила написання імен людей із великої літери. |
35 |
||
68 |
|
|
Відпочинок у Буковелі. Звуки [л], [л’], буква Л, л. |
58 |
69 |
|
|
Письмо малої букви л, складів і слів із нею. Відпрацювання нижнього поєднання літер. Синтетична вправа з додаванням літер у слова (маляр,муляр). |
36 |
||
70 |
|
|
Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів Робота з дитячою книгою № 6. Г.Бойко «Веселинки». |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
71 |
|
|
Телефонні розмови. Закріплення звукових значень букви Л, л, читання з нею. |
59 |
72 |
|
|
Письмо великої букви Л, складів і слів із нею. Інтонування і запис питального речення. |
37 |
||
73 |
|
|
Таємниці космосу. Звуки [н], [н’], буква н, Н. |
60 |
74 |
|
|
Письмо малої букви н, складів із нею. Запис слів і речення. Читання і запис анаграм (нора, рано). |
38 |
||
75 |
|
|
Маленькі майстрині. Закріплення звукових значень букви н, Н, читання з нею. |
61 |
76 |
|
|
Письмо великої букви Н, складів із нею. Запис жіночих імен із подвоєною буквою н (Нонна, Інна). Списування речення з друкованого шрифту. |
39
|
||
|
|
|
|
|
77 |
|
|
Списування речення з друкованого шрифту Розвиток зв’язного мовлення № 6. Мова казок. Складання казки. |
40 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
78 |
|
|
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю). |
|
79 |
|
|
Закріплення умінь зображувати вивчені писемні букви, списувати з друкованого шрифту. Виконання синтетичних графічних вправ із літерами і словами. |
41
|
||
80 |
|
|
Подарунки діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д. |
62-63 |
81 |
|
|
Письмо малої букви д, відпрацювання поєднань літер у складах. Запис слів і речення. |
42 |
||
82 |
|
|
У дельфінарії. Закріплення звукових значень букви Д, д, читання з нею. |
64-65 |
83 |
|
|
Письмо великої букви Д, складів і слів із нею. Повторення правила написання імен людей звеликої літери. Аналіз і списування речення. |
43 |
||
84 |
|
|
Закріплення звукових значень вивчених літер. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Робота з дитячою книгою № 7. «Забавлянки» - збірка |
|
|
|
|
|
|
||
85 |
|
|
Театр. Звуки [т], [т’], букваТ, т |
66 |
86 |
|
|
Письмо великої букви Т, складів і слів із нею. Повторення правила написання імен людей звеликої літери. Аналіз і списування речення. |
.44 |
||
87 |
|
|
Тато — мій друг. Закріплення звукових значень букви Т, т, читання з нею.. |
67 |
88 |
|
|
Письмо малої букви т, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту. |
45
|
||
89 |
|
|
Тато — мій друг. Закріплення звукових значень букви Т, т, читання з нею. |
68-69 |
90 |
|
|
Повторення правила написання імен людей з великої літери. Аналіз і списування речення. |
49 |
||
|
|
|
|
|
91 |
|
|
Списування скоромовки. Розвиток зв’язного мовлення № 6. Мова казок. Складання казки за поданим початком. |
зошит |
||
92 |
|
|
Далека мандрівка. Звуки [б], [б’], букваБ, б. |
70-71 |
93 |
|
|
Письмо малої букви б, складів і слів із нею. Закріплення умінь писати літери овальної форми (о, а, д, б). Списування скоромовки. |
46 |
||
94 |
|
|
Музичні інструменти. Закріплення звукових значень букви Б, б, читання з нею. |
72-73 |
95 |
|
|
Письмо великої букви Б, складів і слів із нею. Запис вигуку і речення. Списування з друкованого шрифту. Повторення вивчених літер прийомом калькування. |
47-48 |
||
96 |
|
|
Світ захоплень. Звуки [п], [п’], буква П, п. |
74-75 |
97 |
|
|
Письмо малої букви п, складів і слів із нею. Запис анаграм (пілот, політ). Опрацювання словникового слова папір. Запис речення. |
50 |
||
98 |
|
|
Закріплення вивченого. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією,темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 7. Читання деформованих речень |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
99 |
|
|
Наш прапор. Закріплення звукових значень букви П, п, читання з нею. |
76-77 |
100 |
|
|
Письмо великої букви П, слів і речення з нею. Ознайомлення з правилом написання назв рі- чок і міст із великої літери. |
51
|
||
101 |
|
|
Здоровими бути! Звуки [з], [з’], буква З, з. |
78-79 |
102 |
|
|
Письмо малої букви з, складів і слів із нею. Ознайомлення зі словами, що відповідають на питання коли?, як?. Опрацювання словникового слова зараз. Запис речення, пояснення використання тире в ньому. |
52 |
||
103 |
|
|
Кожен знає своє діло. Закріплення звукових значень букви З, з, читання з нею. |
80-81 |
104 |
|
|
Письмо великої букви З, складів і слів із нею. Списування скоромовки з друкованого шрифту. |
53 |
||
105 |
|
|
Зима в лісі. Звуки [с], [с’], буква С, с. |
82-83 |
106 |
|
|
Письмо малої букви с, складів і слів із нею. Відновлення і запис деформованого речення. Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання розповіді за малюнком «Космос». |
54 |
||
107 |
|
|
Засніжене місто. Закріплення звукових значень букви С, с, чи- тання з нею. |
84-85 |
108 |
|
|
Письмо великої букви С, буквосполучень і слів із нею. Закріплення правила написання назв річки і міста з великої літери. Списування речення з друкованого шрифту. |
55 |
||
109 |
|
|
Квітуча краса. ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків. |
86 -87 |
110 |
|
|
Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами. Запис слів і речення. Опрацювання словникового слова олень. |
56-57 |
||
111 |
|
|
Рідні пісні. Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо. Систематизація вивченого за І семестр. Удосконалення вмінь здійснювати звуковий аналіз слів, повторення вивчених букв, читання з ними складів, слів, текстів. Формування читацьких умінь (читання з відповідними: інтонацією, темпом і тембром мовлення, швидкістю). Робота з дитячою книгою № 8. Бібліотечний урок. «Книга у бібліотеці». |
|
112 |
|
|
Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту. Перевірка рівня сформованості знань та умінь. Конкурс «Чарівний краснопис». |
58-60
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||