Презентація "Відмінювання кількісних числівників"

Про матеріал
Мультимедійна презентація розрахована на 2-3 уроки вивчення вищевказаної теми, містить теоретичний матеріал та практичні завдання: посилання на вправи, створені мною на сайті https://learningapps.org/, щодо повторення вивченого про числівник; проблемне питання; виконання практичних вправ, створених мною, а також передбачено виконання вправ з підручника. На мою думку, важливим є те, що одразу є слайди для перевірки виконаних завдань - домашнього і класних. Прикметно, що намагаюся учнів зацікавити тематичними слайдами з їх улюбленими персонажами мульфільмів, кіно чи книг, зокрема ця презентація насичена фрагментами мультфільму "Марійка та Ведмідь", яким захоплюються не лише діти, а й дорослі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відмінювання кількісних числівників

Номер слайду 2

ЧИСЛІВНИК,4=В ,,,,

Номер слайду 3

Граючись, ПОвторюємо. Перейдіть за посиланням і виконайте завданняhttps://learningapps.org/display?v=p2ayyhqx522https://learningapps.org/display?v=p8iproz6c22https://learningapps.org/display?v=pg2iy320a22

Номер слайду 4

ПРИГАДАЙМО!Числівник - це…За значенням числівники поділяють на…За будовою числівники поділяють на…Назви морфологічні ознаки числівників…Назви відмінки...

Номер слайду 5

23 + 18 = 4184 - 45 = 3934 + 12 = 46 70 - 10 = 60. До двадцяти трьох додати вісімнадцять - дорівнює сорок один. Від вісімдесяти чотирьох відняти сорок п’ять – дорівнює тридцять дев’ять. До тридцяти чотирьох додати дванадцять – дорівнює сорок шість. Від сімдесяти відняти десять – дорівнює шістдесят.

Номер слайду 6

Близько двадцяти кілометрів летимо до молочної ріки, повертаємо праворуч до Лисої гори, долаємо відстань в сто кілометрів, далі ще близько двохсот шістдесяти метрів до густого-прегустого лісу, потім зі швидкістю сімдесят км за годину долаємо десять кілометрів.

Номер слайду 7

Відмінювання числівників

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання. Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання. Однина. Множина. Чоловічий та середній рід. Жіночий рід. Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?один однеодногоодномуодин, одне,одного одним(на) одному(на) однімоднаоднієї, одноїоднійоднуоднією, одною(на) одній одніодниходнимодні, одниходними(на) одних. Числівник один відмі-нюється за родами, числами та відмінками

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?двадвохдвомдва, двохдвома (на) двох тритрьохтрьомтри, трьохтрьома (на) трьох чотиричотирьохчотирьомчотири, чотирьохчотирма(на) чотирьох Числівники два, три, чотири у непрямих відмінках мають однакові закінчення (крім знахідного й орудного відмінків):

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятьп’яти, п’ятьохп’яти, п’ятьомп’ять, п’ятьохп’ятьма, п’ятьома(на) п’яти, п’ятьох одинадцятьодинадцяти, одинадцятьоходинадцяти, одинадцятьомодинадцять, одинадцятьоходинадцятьма, одинадцятьома (на) одинадцяти, одинадцятьох Числівники від п’яти до двадцяти та тридцять становлять один тип відмінювання.

Номер слайду 12

Зверни увагу!У Зн. в. = Н.в., якщо неістота (побачив сім столів)У Зн. в.= Р.в., якщо істота (побачив сімох однокласників)

Номер слайду 13

Завдання: провідмінювати подані числівники (на вибір):шість, чотирнадцять;сім, дев’ятнадцять;вісім, тридцять;дев’ять, двадцять.

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?шістьшести, шістьохшести, шістьомшість, шістьохшістьма, шістьома(на) шести, шістьох чотирнадцятьчотирнадцяти, чотирнадцятьохчотирнадцяти, чотирнадцятьомчотирнадцять, чотирнадцятьохчотирнадцятьма, чотирнадцятьома (на) чотирнадцяти, чотирнадцятьох {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?сімсеми, сімохсеми, сімомсім, сімохсімома, сьома(на) семи, сімох дев’ятнадцятьдев’ятнадцяти, дев’ятнадцятьохдев’ятнадцяти, дев’ятнадцятьомдев’ятнадцять, дев’ятнадцятьохдев’ятнадцятьма, дев’ятнадцятьома (на) дев’ятнадцяти, дев’ятнадцятьох 

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?вісімвосьми, вісьмохвосьми, вісьмомвісім, вісьмохвосьма, вісьмома(на) восьми, вісьмох тридцятьтридцяти, тридцятьохтридцяти, тридцятьомтридцять, тридцятьохтридцятьма, тридцятьома (на) тридцяти, тридцятьох {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?дев’ятьдев’яти, дев’ятьохдев’яти, дев’ятьомдев’ять, дев’ятьохдев’ятьма, дев’ятьома(на) дев’яти, дев’ятьох двадцятьдвадцяти, двадцятьохдвадцяти, двадцятьомдвадцять, двадцятьохдвадцятьма, двадцятьома (на) двадцяти, двадцятьох 

Номер слайду 16

Вибіркова творча робота. Прочитайте прислів’я та загадки. Випишіть числівники, вкажіть їхні відмінки. Влітку один тиждень рік годує. Хто двох зайців гонить, той жодного не зловить. Намолов сім мішків гречаної вовни. Одному не страшно, а двом веселіше. Семеро одного не ждуть. У нього сім п’ятниць на тиждень. Хто вранці ходить на чотирьох ногах, вдень на двох, а ввечері на трьох? Між двома дубами зав’язло теля зубами.

Номер слайду 17

Перевірмо!Один - Н.в.;двох – Р.в.;сім – З.в.; одному – Д.в.;двом – Д.в.;семеро – Н.в.;одного – Р.в.;сім – З.в.;(на) чотирьох – М.в.;(на) двох – М.в.;(на) трьох – М.в.;двома – О.в.

Номер слайду 18

Запишіть цифри словами й розкрийте дужки. Поясніть зв’язок числівників з іменниками.1 (слива), 1 (яблуко), 1 (сестра), 1 (м’яч), 2 (стіл), 2 (дівчина), 2 (перо), 2 (хлопець), 3 (учень), 3 (брат), 3 (груша), 3 (вікно), 4 (товариш), 4 (книга), 4 (море), 4 (стілець).

Номер слайду 19

Завдання: записати числа словами, дібравши до кожного іменник. З двома словосполученнями придумати речення.1; 7; 0,5; 3 ½, 6,3.

Номер слайду 20

Числівники 40, 90, 100 В усіх відмінках, крім Н.в. та З.в., мають закінчення –а. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?сороксорокасорокасороксорока(на) сорокадев’яностодев’яностадев’яностадев’яностодев’яноста(на) дев’яноста стостастастоста(на) ста 

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятдесятп’ятдесяти, п’ятдесятьохп’ятдесяти, п’ятдесятьомп’ятдесят, п’ятдесятьохп’ятдесятьма, п’ятдесятьома(на) п’ятдесяти, п’ятдесятьох сімдесятсімдесяти, сімдесятьохсімдесяти, сімдесятьомсімдесят, сімдесятьохсімдесятьма, сімдесятьома (на) сімдесяти, сімдесятьох У складних числівниках-назвах десятків (п’ятдесят...вісімдесят) відмінюється тільки друга частина: Зверни увагу! П’ятидесяти, семидесяти

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятсотп’ятисотп’ятистамп’ятсотп’ятьмастами, п’ятьомастами(на) п’ятистахсімсотсемисотсемистамсімсотсьомастами, сімомастами(на) семистах. Складні назви сотень двісті, триста ... дев’ятсот змінюються в обох частинах, а паралельні форми мають лише в орудному відмінку. У знахідному відмінку таких числівників має бути лише форма називного.

Номер слайду 23

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?тисячатисячітисячітисячутисячею(на) тисячінульнулянулю (-еві)нульнулем(на) нулю (-еві) мільйонмільйонамільйону (-ові)мільйонмільйоном(на) мільйону (-ові) Числівники тисяча, мільйон, мільярд, нуль відмінюються, як іменники в однині.

Номер слайду 24

Завдання: провідмінювати подані числівники (на вибір):шістдесят, двісті;вісімдесят, чотириста;шістдесят, вісімсот;вісімдесят, шістсот.

Номер слайду 25

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?шістдесятшістдесяти, шістдесятьохшістдесяти, шістдесятьомшістдесят, шістдесятьохшістдесятьма, шістдесятьома(на) шістдесяти, шістдесятьох двістідвохсотдвомстамдвісті, двохсотдвомастами (на) двохстах {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?вісімдесятвісімдесяти, вісімдесятьохвісімдесяти, вісімдесятьомвісімдесят, вісімдесятьохвісімдесятьма, вісімдесятьома(на) вісімдесяти, вісімдесятьох чотиристачотирьохсохчотирьомстамчотириста, чотирьохсотчотирмастами (на) чотирьохстах 

Номер слайду 26

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?шістдесятшістдесяти, шістдесятьохшістдесяти, шістдесятьомшістдесят, шістдесятьохшістдесятьма, шістдесятьома(на) шістдесяти, шістдесятьох вісімсотвосьмисотвосьмистамвісімсот, восьмисотвосьмастами,вісьмомастами (на) восьмистах {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?вісімдесятвісімдесяти, вісімдесятьохвісімдесяти, вісімдесятьомвісімдесят, вісімдесятьохвісімдесятьма, вісімдесятьома(на) вісімдесяти, вісімдесятьох шістсотшестисотшестистамшістсот, шестисотшістьмастами, шістьомастами (на) шестистах 

Номер слайду 27

Провідміняймо числівники разом.1. П’ятдесят один2. Триста сорок п’ять3. Дві тисячі сто дев’яносто сім

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятдесят одинп’ятдесяти(тьох) одногоп’ятдесяти(тьом) одномуп’ятдесят один, п’ятдесятьох одногоп’ятдесятьма(тьома) одним(на) п’ятдесяти(тьох) одному{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?триста сорок п’ятьтрьохсот сорока п’яти(тьох)трьомстам сорока п’яти(тьом)триста сорок п’ятьтрьомастами сорока п’ятьма(тьома)(на) трьохстах сорока п’яти(тьох){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?дві тисячі сто дев’яносто сімдвох тисяч ста дев’яноста семи(сімох)двом тисячам ста дев’яноста семи(сімом)дві тисячі сто дев’яносто сімдвома тисячами ста дев’яноста сімома(сьома)(на) двох тисячах ста дев’яноста семи(сімох)

Номер слайду 29

Виконання вправи 472 з підручника.

Номер слайду 30

Перевірмо!1. До двохсот сімдесяти дев’ятьох додати шістдесят три.2. Від ста шістдесяти трьох відняти двадцять вісім.3. Знайти суму трьохсот тридцяти трьох і п’ятисот дев’яноста п’яти (п’ятьох)

Номер слайду 31

Напишіть речення, записуючи цифри словами.1. До 783 додати 53.2. Від 637 відняти 298.3. Скласти 4893638 з 256375.4. Визначити добуток від множення 23 на 68.5. Скільки разів 18 міститься в 1206?

Номер слайду 32

Перевірмо!1. До семисот вісімдесяти трьох додати п’ятдесят три.2. Від шестисот тридцяти семи(сімох) відняти двісті дев’яносто вісім.3. Скласти чотири мільйони вісімсот дев’яносто три тисячі шістсот тридцять вісім з двомастами п’ятдесятьма(тьома) шістьма(тьома) тисячами трьомастами сімдесятьма(тьома) п’ять-ма(тьома).4. Визначити добуток від множення двадцяти трьох на шістдесят вісім.5. Скільки разів вісімнадцять міститься в тисячі двохсот шести?

Номер слайду 33

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}М’який знак пишеться. М’який знак не пишеться1) На кінці числівників: а) простих п’ять, шість, дев’ять, десять: п’ять яблук, шість книжок; б)  складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років.2)  У непрямих відмінках: а )  простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями; б)  усіх збірних, крім двоє, семеро, восьмеро: п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам1.  У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом.2.  У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять, десять): два сини, три стільці.3.  У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок учнів, сімдесят кілометрів.4.  У непрямих відмінках перед за­кінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро): двох учнів, сімом птахам. Буква ь на кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках

Номер слайду 34

Відмінювання дробових числівників. Чисельник (перша частина) відмінюється як кількісний числівник, а знаменник - як порядковий. Усно провідміняй числівник ОДНА ДРУГА. Числівники півтора, півтори, півтораста не відмінюються! Півтораста воїнів.

Номер слайду 35

Відмінювання збірних числівників. Збірні числівники двоє, троє, четверо і подібні в непрямих відмінках мають форми кількісних числівників два, три, чотири: Два хлопчики - двох хлопчиків. Двоє хлопчиків - двох хлопчиків. Збірні обидва, обидві відмін. як два. Два хлопчики - двох хлопчиків;Обидва хлопчики - обидвох хлопчиків;Дві дівчинки - двох дівчаток;Обидві дівчинки- обидвох дівчаток.

Номер слайду 36

Відмінювання складених числівників. Н.в. Р.в. Д.в. Зн.в. Ор.в. М.в. Двісті три. Двохсот трьох. Двомстам трьом. Двісті три, двохсот трьох. Двомастами трьома. На двохстах трьох

Номер слайду 37

НАГОЛОШУЙМО ПРАВИЛЬНО

Номер слайду 38

Виконання вправи 474 Допишіть до числівників паралельні форми. Шести, п’ятьох, двадцяти, вісьмох, на десяти, п’ятдесятьома.

Номер слайду 39

Перевірмо! Допишіть до числівників паралельні форми. Шістьох, п’яти, двадцятьох, восьми, на десятьох, п’ятдесятьма.

Номер слайду 40

Виконання вправи 475 Спишіть текст, записуючи числа словами. Провідміняйте виділений числівник в однині та множині. Перший діючий комп’ютер створив у 1944 році в Гарвардському університеті професор Говард Ейкен із групою інженерів корпорації «Інтернешнл Бізнес Машинз». Вони назвали свій пристрій «Гарвард Ай. БіЕм-І». Ця машина могла працювати з 23-розрядними числами — скласти два таких числа за 0,3 секунди й помножити їх за 4 секунди. Нині комп’ютери можуть здійснювати багато мільйонів арифметичних операцій за секунду й зберігати безліч інформації.

Номер слайду 41

Перевірмо виконання вправи 475!Перший діючий комп’ютер створив у тисяча дев’ятсот сорок четвертому році в Гарвардському університеті професор Говард Ейкен із групою інженерів корпорації «Інтернешнл Бізнес Машинз». Вони назвали свій пристрій «Гарвард Ай. БіЕм-І». Ця машина могла працювати з двадцятитрьохрозрядними числами — скласти два таких числа за нуль цілих і три десятих секунди й помножити їх за чотири секунди. Нині комп’ютери можуть здійснювати багато мільйонів арифметичних операцій за секунду й зберігати безліч інформації.

Номер слайду 42

Перевірмо виконання вправи 475!Н.в. Р.в. Д.в. Зн.в. Ор.в. М.в. Мільйон мільйони. Мільйона мільйонів. Мільйону (ові) мільйонам. Мільйон мільйони. Мільйоном мільйонами. Мільйоні (ові) мільйонах

Номер слайду 43

Провідміняйте!Чотири тисячі вісімсот дев’яносто один. Два мільйони триста сім тисяч сто шістдесят п’ять.

Номер слайду 44

Перевірмо!Н.в. чотири тисячі вісімсот дев’яносто один;Р.в. чотирьох тисяч восьмисот дев’яноста одного;Д.в. чотирьом тисячам восьмистам дев’яноста одному;Зн.в. чотири тисячі вісімсот дев’яносто один;О.в. чотирма тисячами восьмистами дев’яноста одним;М.в. (на) чотирьох тисячах восьмистах дев’яноста одному (однім);

Номер слайду 45

Перевірмо!Н.в. два мільйони триста сім тисяч сто шістдесят п’ять;Р.в. двох мільйонів трьохсот семи(сімох) тисяч шістдесяти(тьох) п’яти(тьох);Д.в. двом мільйонам трьомстам семи(сімом) тисячам шістдесяти(тьом) п’яти(тьом); Зн.в. два мільйони триста сім тисяч сто шістдесят п’ять;О.в. двома мільйонами трьомастами сімома(сьома) тисячами шістдесятьма(тьома) п’ятьма(тьома);М.в. (на) двох мільйонах трьохстах семи(сімох) тисячах шістдесяти(тьох) п’яти(тьох).

Номер слайду 46

повторімо!Кількісні числівники означають... Вони відповідають на питання... Кількісні числівники поділяються на...

Номер слайду 47

Домашнє завдання Запишіть рецепт улюбленої страви (числівники запишіть словами)

pptx
Додано
14 квітня 2022
Переглядів
8700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку