ВСЕСВІТРанній вік. Вчити дітей розуміти найпростіші взаємозв'язки між природою та людиною. Формувати елементарні уявлення про небо, зорі, Місяць і Сонце. Вночі видно Місяць, зорі; вдень – Сонце. Показники компетентності: Розповідає про найпоширеніші явища в природі: сонце світить, тепліє, з'являється листя на деревах, зацвітають квіти тощо;Розрізняє властивості води (розливається, тече, буває теплою та холодною)Володіє елементарними уявленнями про Космос: Місяць, зорі, Сонце. Разом із вихователем проводить елементарні досліди з об'єктами природи (вода, вітер)09.11.20206
ВСЕСВІТМолодший дошкільний вік. Ознайомлювати із загадковим світом навколоземного простору (небо, Сонце, Місяць). Поглиблювати знання дітей про Сонце: влітку та навесні воно високо над землею, зігріває землю, воду, повітря, а восени і взимку Сонце мало гріє, тому ці пори року холодніші. Заохочувати дітей спостерігати за зоряним небом. Показники компетентності: Розуміє, що Сонце знаходиться на небі, воно світить, зігріває все навкруги, несе тепло до землі рослинам, тваринам і людині;Встановлювати прості причинно-наслідкові зв'язки, пов'язані з сезонними змінами;Називає пори року і визначає їх характерні ознаки;Визначає стан погоди (іде дощ, сніг; дме вітер, світить сонце тощо…Визначає стан неба у різну погоду;Цікавиться світом навколоземного простору, радіє красі зоряного неба09.11.20207
ВСЕСВІТСередній дошкільний вік. Ознайомлювати з тим, що люди живуть на планеті Земля. У Космосі є безліч зірок. Між ними і Землею дуже великі відстані. Розширювати знання дітей про зоряне небо, розповідати про планети Сонячної системи та їх особливості. Привертати увагу до дослідження Космосу, космічних кораблів, космонавтів та їх одягу. Показники компетентності: Розрізняє пори року;Визначає стан погоди (дощ, сніг), стан повітря (холодне, тепле, гаряче); знає, якою є погода у весняно-літній та осінньо-зимовий періоди;Бере участь у пошуково-дослідницькій діяльності;Цікавиться зоряним небом і планетами Сонячної системи, їх особливостями09.11.20208
ВСЕСВІТСтарший дошкільний вік. Формувати уявлення про безмежність Всесвіту, інтерес до зоряного неба, розповідати про сузір'я. Узагальнювати, розширювати знання про планету Земля, різноманітність її природи, вплив природних чинників на здоров'я людини. Вчити робити висновки про роль Сонця в житті людини, зміни дня і ночі, пір року. Додати знання про простір, що існує за межами планети Земля, про космонавтів ; про значення освоєння космосу для людей. Розповідати про те, як люди досліджують Місяць і планети Сонячної системи (космічні кораблі, станції, місяцехід, супутники) Ознайомити із моделлю Землі – глобусом. Учити розрізняти на глобусі водний простір, сушу. Показники компетентності: Визначає зміни у природному довкіллі;Називає пори року, їх послідовність, упевнено визначає їх характерні ознаки;Усвідомлює, що зменшення сонячного тепла спричинює зміни у природі, що з ними пов'язані в рослинному і тваринному світі;Знає поширені явища природи своєї місцевості;Захоплюється загадковою і таємничою природою Космосу.09.11.20209
Завдання педагога09.11.202010 Допомогти дітям пізнати навколишній світ, світ природи Космосу. Розвивати доброту, дитячу творчість та креативне світосприйняття, спонукаючи до роздумів, створюючи проблемно-пошукові ситуації. Навчити дітей спостерігати, аналізувати та відтворювати свої враження від спілкування з природою Космосу. Виховувати естетичні смаки, розширювати екологічну абетку знань дітей і батьків. Вводити малят в навколишній світ природи так, щоб кожного дня вони відкривали в ньому для себе щось нове, росли дослідниками; щоб кожний крок був мандрівкою до таємниць небесного простору, облагороджував їхні серця і волю. Створити в групі сприятливі психолого-педагогічні умови для творчої самореалізації кожної дитини. Систематично аналізувати, підтримувати та підкріплювати дитячі творчі задуми і знахідки. Постійна співпраця: «Діти - вихователь - батьки», що є умовою отримання високого результату. Виховувати сміливість, витримку, самостійність, впевненість у своїх силах, самокритичність.
Модель формування компетентності дошкільника09.11.202012 ВСЕСВІТСПІЛКУВАННЯДИТИНАДОРОСЛИЙОзнайомленняекспериментуваннярозглядання зоряного небаперегляд відеоматеріалів,розповіді дорослих. Розширення, уточнення уявленьсамостійні спостереженнячитання творів художньої літератури. Систематизація уявленьдидактичні ігрирозмови та бесідимоделюванняігрові навчальні ситуаціїТворчі уявленнясвята та розвагифіксація уявлень у малюнках, рухах, розповідяхтворчі ігри