Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань. В. Сухомлинський. Коли діти залучені до виконання завдань у грі — вони розвивають: • Мовленнєві вміння описувати детально свої дії, надавати чіткі і зрозумілі інструкції, пояснювати свої міркування, розповідати історії, які допомагають спілкуватися з іншими і виражати власні думки. • Уміння вирішувати проблемні завдання, що включає в себе вміння зосередитись і запам’ятати завдання, вміння ставити цілі і розробляти план дій, уміння творчо мислити і розмірковувати над тим, що і як робити. • Уміння співпрацювати, що виражається у вмінні працювати в парах чи групах, умінні ділитися матеріалами, вмінні вчитися у своїх однолітків, дослухаючись до їхніх ідей та пропозицій, умінні розподіляти ролі та обов’язки.
Завдяки Lego учні:граючись вивчають новий матеріал;граючись закріплюють отримані знання і навички;розвивають дрібну моторику рук, творчість, уяву;відчувають себе творцями, господарями;вчаться працювати в групі, парі, домовлятися, допомагати один одному, співпрацювати;вчаться створювати моделі, схеми;планують свої дії, аналізують та ін..
Метою використання гри ЛЕГОна уроках навчання грамоти є:систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань учнів на уроках; удосконалення та набуття досвіду самостійної роботи; розвиток комунікативних, тактильних навичок, пам’яті, уваги, мислення, просторової уяви, дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому мовленнєвий розвиток і розумові здібності; швидке орієнтування в просторі, здатності зосередитися;
Гра «Власна назва» Поставити стільки цеглинок, скільки почуєте слів, які пишуться з великої букви. Ми літеру першу на весь її зріст. Напишемо в назвах річок, сіл і міст. Київ, Дніпро і гори Карпати,З великої букви нам треба писати. Прізвище, ім'я, по батькові кожного з нас: Ольга Василівна, хлопчик Тарас. Клички тварини, папуги ім'я. З великої букви писатиму я.
Гра «Спіймай склад з апострофом»Діти показують цеглинку відповідного кольору, залежно від того, в якому складі знаходиться апостроф (Червона цеглинка – у першому складі, зелена цеглинка – у другому складі, синя цеглинка – у третьому складі). Сім’я, солов’ї, м’ята, хлоп’я, пір’я, б’ють, в’ється.
Історії з цеглинками. Учитель називає слово і запитання, а діти показують цеглинку відповідного кольору та складають вежу. Наприклад: небо (яке?)... на небі сонце(яке?)… пливуть дощові хмари(які?)… після дощику травичка (яка?)… сунички дозріли(які?)… розцвіли квіточки(які?)…А тоді навпаки вчитель показує цеглинки, а діти говорять речення.