Інтерактивна дошка - це сенсорний екран, приєднаний до комп'ютера, зображення з якого передає на дошку проектор. Інтерактивна дошка працює як частина системи, в яку входять комп'ютер і проектор. Така система називається мультимедійним комплексом. Схема роботи системи така: проектор, приймаючи сигнал від комп'ютера, проектує зображення на інтерактивну дошку. Інтерактивна дошка працює одночасно як екран і пристрій введення даних: комп'ютером можна керувати, торкаючись до поверхні дошки.
Основні способи використання інтерактивної дошки це:управління комп'ютером без використання самого комп'ютера;можливість робити позначки й записи поверх виведених на екран зображень;створення малюнків, схем і карт під час проведення уроку;спільна робота над документами, таблицями або зображеннями ;робота з інтерактивною дошкою як зі звичайною, але з можливістю зберегти результат, роздрукувати зображення на дошці на принтері;наочне моделювання об’єктів усіх типів і форматів на полі дошки;редагування інформації в реальному часі;демонстрація роботи одного здобувача освіти всім іншим в класі;демонстрація навчальних відеороликів;створення малюнків на інтерактивній дошці без використання комп'ютерної миші.
Інтерактивна дошка дає змогу викладачеві поєднати два різні інструменти: екран для відтворення інформації і традиційну маркерну дошку. Інформація відтворюється на екрані за допомогою мультимедійного проектора, підключеного до того ж комп'ютера, а спеціальні ручки, інші тверді предмети чи палець руки можуть бути використані для написання на екрані тексту, проведення різних ліній та їх видалення електронною гумкою.
СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО СУПРОВОДУ УРОКУLearning. Apps.org – онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для здобувачів освіти. Донедавна на сайті http://learningapps.org/ не було доступної української версії інтерфейсу. Зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу: перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ. На сайті доступна велика база завдань, розроблених учителями з різних країн для усіх предметів шкільної програми, а також поступово наповнюється база професійної освіти. Кожен із ресурсів можна використати на своєму уроці, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль. Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів).
РЕЖИМ "ПЕРЕГЛЯД ВПРАВ"Перш ніж розпочати створення власних інтерактивних завдань з колекції шаблонів, пропонованих сайтом, краще познайомитися з галереєю сервісу. Для цього треба натиснути «Перегляд вправ», вибрати навчальний предмет і ознайомитись з роботами колег: обрати в полі "Категорія" необхідну предметну галузь (ці галузі вказують автори при створенні вправи). Пошук потрібної вправи можна звузити за допомогою визначення рівня - від дошкільної освіти до післядипломної освіти за допомогою переміщення бігунка:
Головними перевагами використання інтерактиних дошок є: Великий екран, що дозволяє реалізувати один з найважливіших принципів навчання – наочність. Сенсорна панель, що дозволяє миттєво реагувати на дії викладача. Зручні кольорові маркери, призначені для виділення головного в ході пояснення матеріалу. Заняття з використанням інтерактивних дошок сприять збільшенню творчості здобувача освіти, підвищує мотивацію, значно покращує чіткість в організації роботи класу або групи учнів. Підвищується активність здобувачів освіти. Економія часу: потрібну інформацію здобувач освіти може побачити на дошці, в той час як викладач її просто пояснюєІнтерактивні дошки сприяють зацікавленості здобувача освіти у навчальному процесі. Використання у навчальному процесі відразу різних матеріалів: зображення, звуку, відео, ресурсів Інтернету та інших матеріалів. Сприяє оперативному контролю знань та можливості дистанційного навчання надання великих можливостей для участі в колективній роботі, розвитку особистих і соціальних навичок.
Недоліків при роботі з інтерактивною дошкою досить мало. Особливо я, змогла виділити лише один: для підготовки заняття з інтерактивною дошкою треба більше часу та сил, ніж до звичайного. Навіть, якщо ви готуєте презентацію і вставляєте туди відео, у вас вийде лінійна презентація, яку ви зможете перемотувати вперед та, за бажанням, назад. Ви не зможете нічого в ній, по ходу заняття, поміняти. не вийде. Але, скажімо, MS Power. Point має функцію, що дозволяє робити ремарки під час показу слайдів — грубо кажучи, малювати по них. І вам не треба підходити до комп’ютера і брати в руки мишку. Залишаючись коло дошки, ви не втрачаєте контакт з аудиторією.
ПІДСУМКИКреативність сучасного вчителя виявляється у прагненні й умінні перетворити навчальну працю на свято особистих досягнень і радісних відкриттів кожного здобувача освіти, у здатності йти в ногу з часом, відхилятися від традиційних схем викладання, не боятися опробовувати новітні технології.