Слово "кросcенс" означає "перетин значень" і придумано авторами за аналогією зі словом "кросворд", яке в перекладі з англійської означає "перетин слів". Метод розроблений Сергієм Федіним - письменником, педагогом, математиком і доктором технічних наук, художником та філософом Володимиром Бусленко Вперше опублікований в 2002 році
Виділено три основні типи сфер сенсорного досвіду — візуальний, кінестетичний та аудіальний. Незважаючи на те, що люди думають по-різному, 90 % усієї інформації ми сприймаємо за допомогою зорового аналізатора. Цю методику можливо використовувати в різних класах, але допомогою вчителю будуть самостійно створені кросенси учнів старших класів.
Кроссенс сприяє: розвиткові логічного, образного і асоціативного мислення, уяви; прояву нестандартного мислення і креативності; можливості самовираження; розвитку комунікативних і регулятивних уміннь; закріпленню навичок роботи з інформацією; підвищенню допитливості і мотивації до вивчення предмету.
Алгоритм створення кроссенса: 1. Визначити тематику 2. Вибрати 8-9 образів до теми. 3. Знайти зв'язок між елементами. 4. Визначити послідовність елементів. 5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центральний квадрат). 6. Виділити особливості кожного елемента навколо центрального квадрата. 7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи). 8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічними картинками. 9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Оцінюючи результати , необхідно враховувати такі умови: підтримувати баланс перевірки знань, навичок; застосовувати групове, змагальне та індивідуальне оцінювання, самооцінку та взаємооцінку учнів; обговорювати з учнями критерії оцінювання; враховувати досягнення класу та індивідуальний прогрес учнів.
Але треба розуміти, що урок не повинен перетворюватися на саму гру. На одному уроці бажано використовувати не більше двох кроссенсів. Учні повинні серйозно сприймати матеріал і під час закріплення нового матеріалу обговорювати не лише тему, що представлена в кроссенсі, а й інший матеріал, який вивчали на уроці.