Презентація "Використання мнемотехніки в освітньому процесі закладів дошкільної освіти"

Про матеріал
Цифровий ресурс «Використання мнемотехніки в освітньому процесі закладів дошкільної освіти» містить презентацію,загальну інформацію про мнемотехніку та практичні матеріали: конспекти занять, дидактичні ігри, мнемотаблиці, мнемозагадки, мнемодоріжки, які можна використати в роботі з дошкільниками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання мнемотехніки в освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Самченко Інна Володимирівна. ЗДО “Дзвіночок” смт. Буки. Маньківського району Черкаської області

Номер слайду 2

«Учіть дитину яким-небудь невідомим йому п'яти словам - вона буде довго і марно мучитися, але зв'яжіть двадцять таких слів з картинками, і вона їх засвоїть на льоту». К. Д. Ушинськийstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 3

Мнемотехніка застосовується для запам'ятовування інформації, яку складно запам'ятати. Мнемотехніка значно підвищує здатність до навчання і дає можливість не відставати від технічного прогресу. style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 4

Мнемотехніка - це система методів і прийомів, що забезпечують ефективне запам'ятовування, успішне освоєння дітьми знань про особливості об'єктів природи, про навколишній світ, ефективне запам'ятовування структури розповіді, збереження і відтворення інформації, і звичайно розвиток мовлення.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 5

Мнемотехніка – це свого роду схеми в основі яких лежать асоціації, що допомагають відтворювати інформацію.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 6

Формування асоціацій – є основним способом запам’ятовування. Мнемотехніка актуальна для дошкільнят тому, що в них переважає наочно-образна пам'ять.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 7

Мнемотехніка для дошкільнят сприяє:..- розвитку асоціативного мислення і уяви;- підвищенню уважності;- збагаченню словникового запасу та формуванню зв'язного мовлення.style.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 8

Мнемотехніка допомагає розв’язати завдання логіко-математичного змісту: - доводити свої твердження і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;- робити висновки та узагальнювати інформацію.style.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 9

Мнемотехніка має такі основні переваги у навчанні дошкільників:- потужний розвиток візуального мислення; - вироблення стійкої уваги (здатність до тривалої концентрації); - формування здатності до ефективного самостійного навчання;- зменшуються стреси від навчання;- підвищується самооцінка дитини; - збільшується об’єм пам’яті; - дітям легше виділяти істотне, знаходити спільне і відмінне; - підвищується інтерес до навчання.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 10

СТРУКТУРА мнемотехніки. Мнемоквадрат Мнемодоріжка Мнемотаблиця

Номер слайду 11

Приклади використання мнемотехніки. Алгоритми вмивання, одягання, чергування. Навчання складаннюрозповідей. Розучуваннявіршів. Розучуванняскоромовок. Переказхудожніх творів. Загадування та відгадування загадок. Мнемотаблиці

Номер слайду 12

Чого вчить мнемотехніка?- запам’ятовувати швидко і згадувати легко;- включати позитивне мислення, позитивний настрій :- розвивати мислення, мову; - керувати своєю уявою; -активізувати увагу .style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 13

Принципи роботи за системою мнемотехніки:- створення радісної, веселої атмосфери;- поділ інформації, відповідно до особливостей кожної дитини - мобільність і доступність ігрового матеріалу style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 14

Для молодших груп у закладі дошкільної освіти застосовуються прості картки мнемоквадрати. Це яскраві поодинокі зображення, які можуть означати якесь слово, словосполучення, характеристику предмета чи спосіб дії. Після засвоєння простих карток вихователь ускладнює завдання, пропонуючи дитині готову мнемодоріжку, квадрат із 4 картинок «Прогулюючись» нею дитина вчиться складати просту розповідь із двох-трьох речень.

Номер слайду 15

В середній групі починають працювати з мнемотаблицями. Мнемотаблиці – зображення основних ланок, у тому числі схематичні, за якими можна запам'ятати і відтворити цілу розповідь або навіть вірш (від 4 до 16 позицій). Це аркуш картону 45х30 см, поділений на 6-8 квадратів (за кількістю характерних ознак предмета, або об’єктів чи пір року, про які потрібно розповісти). Дітей навчають знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Найчастіше це послідовні графічні замальовки віршів, оповідань або дій, які необхідно виконати.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 16

Навчаючи старших дошкільників складанню описових розповідей, доцільно використовувати схеми-моделі. Діти вибудовують розповідь із дотриманням послідовності та параметрів, закладених у схемах: колір, форма, розмір, матеріал, частини, дії тощо. Спочатку таблиці складають вихователі (або батьки), потім до цього процессу можна залучити і дітей, таким чином, мнемотехніка вплине не тільки на розвиток пам'яті, але і на фантазію, візуалізацію образів дитиною.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 17

Саме мнемосхеми слугують дидактичним матеріалом у роботі з розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку як на заняттях так і в самостійній діяльності.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 18

Їх використовують для:- збагачення словникового запасу;- навчання складання оповідань;- переказів художньої літератури;- відгадування і загадування загадок; - заучування віршів.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 19

Мнемотехнічні прийоми допомагають дисциплінувати дітей, навчити їх основним нормам і правилам поведінки. Так діти вивчають правила поводження в дитячому садочку, в громадських місцях, на природі, правила гігієни, намагаються дотримуватись їх в іграх, повсякденній діяльності.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 20

Основні прийми мнемотехніки для ефективного засвоєння дітьми текстової інформації:- піктограма - аналогія - синтез - сюжет - фонетична асоціація - колірний акцент - колірний акцент

Номер слайду 21

- піктограма – абстрактну або образну інформацію, яку потрібно запам’ятати, схематично зображуємо за допомогою спрощених малюнків (образні піктограми) або малюнків, які за формою нагадують літери (буквені піктограми) чи цифри (цифрові піктограми);style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 22

- аналогія – в інформаційних одиницях, які слід запам’ятати, знаходимо спільні ознаки, властивості, якості, тенденції розвитку тощо;style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 23

- синтез – об’єднуємо інформаційні одиниці, для яких не має значення послідовність, у єдиний інтегральний образ зі спільним асоціативним зв’язком;style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 24

- сюжет – створюємо асоціативні зв’язки між інформаційними одиницями, «вплітаючи» їх у сюжет оповідання, казки, притчі, розповіді тощо;style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 25

- фонетична асоціація – для іншомовного чи невідомого дітям слова добираємо співзвучне слово або його частину, що асоціативно пов’язане з нелексичним значенням цього слова;style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 26

- колірний акцент – для посилення запам’ятовування інформаційні одиниці виділяємо яскравим кольором.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 27

Робота на заняттях за мнемотаблицями складається з трьох етапів:1.розгляд таблиці і розбір того, що на ній намальоване;здійснюється перекодування інформації, тобто перетворення з абстрактних символів - слів в образи;після того, як перекодовано інформацію здійснюється переказ казки або розповідь на задану тему. 23

Номер слайду 28

Використана література 1. Білаш О. Н. Мнемотехніка в роботі з дітьми дошкільного віку // «Дитячий садок». - 2015. -№ 23.- С.12-15.2. Богуш А. М. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Долинна О. П., Ільченко Т. С.,Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. – Київ, 2012. –26 с. 3. Большева Т. В. Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки: Навчально-методичний посібник. 2-е вид. испр. - СПб.: «ДИТИНСТВО-ПРЕС», 2005. - 96 с.4. Використання піктограм у роботі з дошкільниками / Використання піктограм в мовному розвитку і розвиток розумових процесів у роботі з дітьми дошкільного віку. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ped-kopilka.com.ua/blogs/ mari-petrenko/ispolzovanie-piktgram.html. 5. Ейдетика як засіб підготовки дитини до школи / Авт.-упоряд. М. Л. Кривоніс, О. Л. Дроботій. – Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 176 с.6. Копилова О. В. Використання символів у роботі з дошкільниками / О. В. Копилова, В. М. Ткаченко. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 56 с.

Номер слайду 29

7. Крутій К. Л. Конспекти занять із художньо-мовленнєвої діяльності дітейсереднього дошкільного віку / К. Л. Крутій, О. П. Кулинич, Н. В. 8. 8. 8. Погрібняк. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2013. – 164 с. Мнемотехніка як ефективний засіб мовного розвитку дітей [Електроннийресурс] – Режим доступу: http://kr suzirya. edukit.dp.ua/portfoliopedagogiv/ volkova_l_l/innovacijni_ tehnologii/ mnemotehnika . 9. Нестандартні прийоми розвитку мовлення [Електронний ресурс] – Режимдоступу: http://teremok32.cherkassydnz.com/?p=883 .-Оліферчук 9. Т. В. Сучасні підходи до розвитку мовлення дітей дошкільного віку / Стаття «Освіта впродовж життя» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cetext.ru/tavrijsekij.html?page=6#\ 10. Полянська Т. Б. Використання методу мнемотехніки в навчанні розповіданню дітей дошкільного віку: Навчально-методичний посібник. - СПб.: ТОВ «ВИДАВНИЦТВО «ДИТИНСТВО-ПРЕС», 2010. - 64 с.11. Чепурний Г. Мнемотехніка: технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасної освіти// Тернопіль, Мандрівець, 2015.

Номер слайду 30

12. Большева Т. В. Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки: Навчально-методичний посібник. 2-е вид. испр. - СПб.: «ДИТИНСТВО-ПРЕС», 2005. - 96 с.13. Ушакова О. С., Гавриш Н. В. Знайомимо дошкільнят з художньою літературою: Конспекти занять. - М: ТЦ «Сфера», 1998. – 22414. https://dovidkam.com/porady/mnemotexnika-shho-ce-take.html15. https://www.maam.ru/detskijsad/chto-takoe-mnemotehnika.html16. https://naurok.com.ua/mnemotehnika-sutnist-ponyattya-ta-metodu-70377.html17. https://lesuxa.blogspot.com/p/blog-page.html

pptx
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
5799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку