|
Інтегроване заняття з використанням елементів технології Л. Фесюкової на тему: «Сторінками улюблених казок»
ДНЗ №22 група ФФНМ вихователь: Попелянець О. В. |
|
|
|
|
|
|
Мета. Стимулювати пізнавальну активність дітей. Розвивати зв’язне діалогічне та монологічне мовлення, творче мислення, пам'ять, уяву, увагу, пізнавальний інтерес. Заохочувати допитливість. Виховувати кращі моральні риси, інтерес до логіко - математичних завдань, радість пізнання, доброзичливі стосунки в дитячому колективі. Активізувати й збагачувати словник дітей (антонімами, синонімами, багатозначними словами, порівняннями). Закріплювати знання змісту народних казок; уміння складати казки на наочній та словесній основі (зміна кінцівки казки, складання казок – небилиць). Формувати навички пояснювального мовлення. Розвивати вміння розпізнавати геометричні фігури; навички лічби.
Матеріал: казкові герої, картинки-пазли до казки “Морозко” “Колобок”, “Теремок”, ; казкова книжка – скриня, ‘чарівні* предмети з відомих їм казок скриня; площинні геометричні фігури, різні за величиною та кольором (квадрати, овали, круги, прямокутники, чотирикутники). Хід заняття
Логоритмічна гра:
Добрий ранок! (вих. махає ркою дітям)
Добрий ранок! ( діти махають у відповідь)
Усміхнись скоріше. (розводять руки в сторони) І сьогодні увесь день (плескають) Буде веселішим.
Розітремо наші ручки, (труть долоню одна об одну) Рука до руки.
Будемо вродливими, (піднімають руки в гору)
Немов квіточки. (роблять «ліхтарики»)
Розітремо пальчики (розтирають пальці) Ще сильніш, сильніше,
А тепер поплескаємо (плескають у долоні)
Разом сміливіше.
Звучит музыка «В гостях у сказки»
Вих. Діти, чи любите ви слухати й розповідати казки? ( відповіді дітей). У казках багато цікавих пригод, трапляються дива, добро завжди перемагає зло.
Казок на світі є багато
І веселих і сумних,
І не можемо прожити
У дитинстві ми без них.
Тож, я запрошую Вас у світ казки.
Перш ніж відправитись у подорож,пропоную пригадати таємниці казок. Чим казочки відрізняються від інших художніх творів.
1. У казках початок завжди чарівний,казковий,казки починаються загадково.
2. У казках тварини вміють розмовляти.
3. Є чарівні предмети,які творять чудеса.
4. Казки можуть бути написані автором,або можуть бути народними.
5. Казки можуть бути чарівні,про тварин та побутові
Вих.. Щоб потрапити в країну казок, вам потрібно стати моєю тінью.
Ігровий етюд «Тінь.»
Ідемо як лисичка, що несе квіточку.
Ідемо як ведмедик що несе мед.
Ідемо як вовчик , що кидає камінці.
Ідемо як зайчик ,що стрибає по лісі.
Вих..Ось, ми і потрапили до країни казок. По лісочку бігла мишка загубила вона книжку, А ця книжка не проста, а ця книжка царівна.
Давайте відкриємо книжку і подивимось, що там.
Дидактична вправа ”Назви казкові речі”
Діти називають ”чарівні” предмети з відомих їм казок.
Наприклад: чарівна сопілочка, сокира, шапка-невидимка, чоботи-скороходи, килим-літак, скатертина-самобранка, чарівна паличка, чарівний клубок.
Дидактична гра «Які вони»
Коза – Дереза ( вперта)
Мишенята Круть і Верть ( ледачі)
Івасик – Телесик (добрий )
Лисичка – сестричка (хитра )
Півник – Голосисте горлечко (працьовитий )
Їжачок – хитрячок (хитрий )
Колобок (радісний )
Зайчик – побігайчик (боязкий )
Двое ведмежат (жадібні )
Вовчище – сірий – божище (злий ) Вих.. Чи уважні ви читачи?
На пеньочку росте мох, як покличеш, вийде...(Ох)
Яку тварину було зроблено із соломи? (Бичок)
Хто був побратимом півника? (Котик)
Кого врятував гусачок? (Телесика)
Де ж усі сховались звірі, у якій такій квартирі? (Рукавичка)
Хто вигнав Козу-Дерезу? (Рак)
Від всіх тікав, а до лисиці в рот попав. (Колобок)
Від горошини цей хлопець виріс богатирем. (Котигорошко)
Як величали кота лісові мешканці? (Пан)
Кому належать слова: «Приходь до мене Журавлику, приходь, Лебедику!»? Вих.. Пропоную вам викласти казку відповідно до послідовності розгортання сюжету казки.
Дидактична вправа “Збери казку”
(казки пазли: «Колобок», «Теремок» , «Морозка»)
Робота над казкою “Морозка” за технологією Я. Фесюкової
Запитання до казки «Морозка»
- Який урок можемо винести з казки “Морозко”?
(Добрі вчинки повертаються добром). - Чому дідова дочка отримала подарунки, а бабина — бурульки? Як діти допомагають батькам та людям похилого віку? Якби ви опинилися в гостях у Морозка, чи до-помогли б йому?
- Яке прислів’я підходить до цієї казки? (Наприклад:
‘Без труда нема плода’, бджоло мала, а й та працює, Без труда нема плода тощо). - Скільки персонажів у казці “Морозко”? Скільки дочок було у баби? А у діда? Скільки разів бабина дочка спускалась у колодязь? Скільки разів собачка зустрічав бабину/дідову дочку?
- У яку пору року відбуваються по¬дії казки? Чому дідова дочка змерзла в лісі?
Чому подарунки Морозка розтанули в хаті? Пальчикова вправа “Собачка”
(Вихователь показує і дає вказівки:
долоню тримати вертикально, ребром донизу: великий палець випрямити й підняти вгору: решту пальців зімкнути: мізинець то опускати, то піднімати, імітуючи, як собачка
гавкає, зустрічаючи дівчаток.)
Фізкультхвилинка “Коза Дереза”
Під музичний супровід вихователь промовляє віршований текст і показує рухи, які діти повторюють кілька разів.
— козо, козо, дє була? (Стоячи, ноги нарізно, руки вздовж тулуба, виконують повороти голови вправо і вліво). — Травицю їла. (Стоячи на носочках, руки схрещені на грудях, нахиляють тулуб уперед). — чого сюди прийшла? (Стоячи, ноги нарізно, руки вздовж тулуба, виконують повороти голови вправо і вліво).
— відпочити. (Навприсядки діти виконують одночасні схрещення рук за головою).
— А що вмієш робити? (Стоячи, ноги нарізно, руки на поясі, виконують повороти тулуба вправо і вліво).
—- Співати. (Діти, виконуючи перекочування з п'ятки на носок почергово, одночасно розводять руки в сторони).
— Ну ж бо, заспівай!.. (Плескають в долоні).
Вих. здогадалися, що це — казка “Коза Дереза”.
Вих: Погляньте , які казки заховалися в геометричних фігурах.
Чи впізнали ви персонажів казкок?
Дидактична гра “Відгадай персонажів казок” (Вихователь викладає перед дітьми геометричні фігури, зашифровуючи назви казок, діти відгадують. Наприклад: великий сірий прямокут – ник і маленькикружечки білі — «Гуси – лебеді»”, три коричневі круги різної величини — “Три ведмеді” тощо.)
Як вона називається? («Колобок») Пригадаймо,
чим закінчується ця казка. (Відповіді дітей). Пропоную скласти нову казкунебилицю.
Складання дітьми казки-небилиці Діти придумують назву і зміст казки, доповнюючи одне одного. (Нові пригоди колобка)
Вих.. Діти, погляньте, яка гарна в нас вийшла казка – небелиця. Казок багато є на світі, їх дуже-дуже люблять діти.
Чого нас учить кожна казка?
Відповідайте без підказки!
(Варіанти відповідей: бути добрими, справедливими, допомагати одне одному, визволяти з біди, бути обережними тощо.)
Вих.. Діти, ви сьогодні молодці, гарно працювали. У нас з вами є така змога визначити, хто як працював. На столі є картинки.
Сонечко – я дуже старався, і в мене все вийшло.
Хмаринка – я старався, але в мене не все вийшло.
Зайчик – я старався , але поспішав.
Черепашка – я старався , але робив все повільно.
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.
Всі разом: От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!