«Сторінками улюблених казок»

Про матеріал
Стимулювати пізнавальну активність дітей. Розвивати зв’язне діалогічне та монологічне мовлен¬ня, творче мислення, пам'ять, уяву, увагу, пізнаваль¬ний інтерес. Заохочувати допитливість. Виховувати кращі моральні риси, інтерес до логіко - математичних завдань, радість пізнання, доброзичливі стосунки в дитячому колективі. Активізувати й збагачувати слов¬ник дітей (антонімами, синонімами, багатозначними словами, порівняннями). Закріплювати знання змісту народних казок; уміння складати казки на наочній та словесній основі (зміна кінцівки казки, складання казок – небилиць).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Інтегроване заняття 

        з  використанням  елементів  технології  Л. Фесюкової                                                на  тему:

                          «Сторінками улюблених казок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      ДНЗ №22                                                                                                                   група ФФНМ                                                                                                                          вихователь:

                                                                                                              Попелянець О. В.

 

 

 

 

 

Мета. Стимулювати пізнавальну активність дітей. Розвивати зв’язне діалогічне та   монологічне   мовлення,  творче мислення, пам'ять, уяву, увагу, пізнавальний інтерес. Заохочувати допитливість. Виховувати кращі моральні  риси,  інтерес  до логіко  - математичних   завдань,   радість   пізнання,   доброзичливі   стосунки   в дитячому   колективі.   Активізувати   й   збагачувати  словник  дітей (антонімами, синонімами,   багатозначними   словами,    порівняннями).   Закріплювати   знання змісту народних казок; уміння складати  казки   на  наочній  та   словесній   основі (зміна   кінцівки  казки,   складання    казок – небилиць).     Формувати      навички пояснювального мовлення. Розвивати  вміння   розпізнавати  геометричні  фігури; навички лічби.

Матеріал: казкові герої, картинки-пазли до казки “Морозко”  “Колобок”, “Теремок”,    ; казкова книжка – скриня, ‘чарівні* предмети з відомих їм казок  скриня; площинні геометричні фігури, різні за величиною та кольором (квадрати, овали, круги, прямокутники, чотирикутники). Хід заняття

Логоритмічна гра:

Добрий ранок!                   (вих. махає ркою дітям)

Добрий ранок!                   ( діти махають у відповідь)

Усміхнись скоріше.          (розводять руки в сторони) І сьогодні увесь день         (плескають) Буде веселішим.

Розітремо наші ручки,     (труть долоню одна об одну) Рука до руки.

Будемо вродливими,          (піднімають руки в гору)

 Немов квіточки.               (роблять «ліхтарики»)

 Розітремо пальчики        (розтирають пальці)  Ще сильніш, сильніше, 

А тепер поплескаємо        (плескають у долоні)

Разом сміливіше.

Звучит музыка «В гостях у сказки» 

Вих. Діти, чи любите ви слухати й розповідати казки? ( відповіді дітей). У казках багато цікавих пригод, трапляються дива, добро завжди перемагає зло.  

 Казок на світі є багато

 І веселих і сумних,

 І не можемо прожити

 У дитинстві ми без них.

Тож, я запрошую Вас у світ казки.

Перш ніж відправитись у подорож,пропоную пригадати таємниці казок. Чим казочки відрізняються від інших художніх творів.

1.     У казках  початок завжди чарівний,казковий,казки починаються загадково.

2.     У казках тварини вміють розмовляти.

3.     Є чарівні предмети,які  творять чудеса.

4.     Казки можуть бути написані автором,або можуть бути народними.

5.     Казки можуть бути чарівні,про тварин та побутові

Вих.. Щоб потрапити в країну казок, вам потрібно стати моєю тінью.

imageІгровий етюд «Тінь.»

 

Ідемо як лисичка, що несе квіточку.

Ідемо як ведмедик що несе мед.

Ідемо як вовчик , що кидає камінці.

Ідемо як зайчик ,що стрибає по лісі.

Вих..Ось, ми і потрапили до країни казок.  По лісочку бігла мишка загубила вона книжку, А ця книжка не проста, а ця книжка царівна.

Давайте відкриємо книжку і подивимось, що там.

Дидактична вправа ”Назви казкові речі”

Діти називають ”чарівні” предмети з відомих їм казок.

Наприклад: чарівна сопілочка, сокира, шапка-невидимка, чоботи-скороходи, килим-літак, скатертина-самобранка, чарівна паличка, чарівний клубок. 

imageДидактична гра «Які вони»

Коза – Дереза ( вперта)

Мишенята Круть і Верть ( ледачі)

Івасик – Телесик (добрий )

Лисичка – сестричка (хитра )

Півник – Голосисте горлечко (працьовитий )

Їжачок – хитрячок (хитрий )

Колобок (радісний )

Зайчик – побігайчик (боязкий )

Двое ведмежат (жадібні )

Вовчище – сірий – божище (злий ) Вих.. Чи уважні ви  читачи?  

На пеньочку росте мох, як покличеш, вийде...(Ох)

Яку тварину було зроблено із соломи? (Бичок) 

Хто був побратимом півника? (Котик) 

Кого врятував гусачок? (Телесика) 

Де ж усі сховались звірі, у якій такій квартирі? (Рукавичка) 

Хто вигнав Козу-Дерезу? (Рак)

Від всіх тікав, а до лисиці в рот попав. (Колобок)

Від горошини цей хлопець виріс богатирем. (Котигорошко) 

Як величали кота лісові мешканці? (Пан)  

Кому належать слова: «Приходь до мене Журавлику, приходь, Лебедику!»? Вих.. Пропоную вам викласти казку відповідно до послідовності розгортання сюжету казки.

Дидактична вправа “Збери казку”

 

(казки пазли: «Колобок», «Теремок» , «Морозка»)

Робота над казкою “Морозка” за технологією Я. Фесюкової

 

Запитання до казки «Морозка»

-     Який урок можемо винести з казки “Морозко”? 

(Добрі вчинки повертаються добром). - Чому дідова дочка отримала подарунки,  а бабина — бурульки? Як діти допомагають  батькам та людям похилого віку? Якби ви  опинилися в гостях у Морозка, чи до-помогли  б йому?

-     imageЯке прислів’я підходить до цієї казки? (Наприклад: 

‘Без труда нема плода’, бджоло мала, а й та працює, Без труда нема плода тощо). - Скільки персонажів у казці “Морозко”?  Скільки дочок було у баби?  А у діда? Скільки    разів    бабина   дочка   спускалась у  колодязь?  Скільки разів собачка зустрічав бабину/дідову дочку?

-     У яку пору року відбуваються по¬дії казки? Чому дідова дочка змерзла в лісі?

Чому подарунки Морозка розтанули в хаті?  Пальчикова вправа “Собачка”

(Вихователь показує і дає вказівки: 

image долоню тримати вертикально, ребром  донизу: великий палець випрямити й підняти  вгору: решту пальців зімкнути: мізинець то  опускати, то піднімати, імітуючи, як собачка 

гавкає, зустрічаючи дівчаток.)

Фізкультхвилинка “Коза Дереза”

Під музичний супровід вихователь промовляє віршований текст і показує рухи, які діти повторюють кілька разів.

image— козо, козо, дє була? (Стоячи, ноги нарізно, руки вздовж тулуба, виконують повороти голови вправо і вліво). —       Травицю їла. (Стоячи на носочках,  руки схрещені на грудях, нахиляють тулуб уперед). —    чого сюди прийшла? (Стоячи, ноги нарізно,  руки вздовж тулуба, виконують повороти голови  вправо і вліво).

— відпочити. (Навприсядки діти виконують  одночасні схрещення рук за головою).

— А що вмієш робити? (Стоячи, ноги нарізно, руки на поясі, виконують повороти тулуба вправо і вліво).

—- Співати. (Діти, виконуючи перекочування з п'ятки на носок почергово, одночасно розводять руки в сторони).

       —      Ну ж бо, заспівай!.. (Плескають в долоні).

Вих.  здогадалися, що це — казка “Коза Дереза”. 

Вих: Погляньте , які казки заховалися в геометричних фігурах.

Чи впізнали ви персонажів казкок? 

imageДидактична гра “Відгадай персонажів казок” (Вихователь викладає перед дітьми геометричні  фігури,   зашифровуючи     назви    казок,    діти  відгадують. Наприклад: великий сірий прямокут – ник і маленькикружечки білі  — «Гуси – лебеді»”,  три  коричневі  круги  різної   величини   — “Три  ведмеді” тощо.) 

Як вона називається? («Колобок») Пригадаймо, 

чим закінчується ця казка. (Відповіді дітей). Пропоную скласти нову казкунебилицю.

Складання дітьми казки-небилиці Діти придумують назву і зміст казки, доповнюючи одне одного. (Нові пригоди колобка)

image

Вих.. Діти, погляньте, яка гарна в нас вийшла казка – небелиця. Казок багато є на світі,  їх дуже-дуже люблять діти.

Чого нас учить кожна казка?

Відповідайте без підказки!

(Варіанти відповідей: бути добрими, справедливими, допомагати одне одному, визволяти з біди, бути обережними тощо.)

Вих.. Діти, ви сьогодні молодці, гарно працювали. У нас з вами є така змога визначити, хто як працював. На столі є картинки.

Сонечко – я дуже старався, і в мене все вийшло.

Хмаринка – я старався, але в мене не все вийшло.

Зайчик – я старався , але поспішав.

Черепашка – я старався , але робив все повільно.

Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.  

                         Всі разом казки згадали.

                         Гостям нашим показали.

Всі разом: От і казочці кінець.

                         А хто слухав – молодець!

pdf
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку