Освіта, навчання, виховання... Три головні частини педагогічного процесу. Сьогодні інноваційна виховна діяльність набуває дослідницько-пошукового характеру: заступники директорів з виховної роботи,педагоги-організатори, класні керівники, педагоги обирають нові виховні програми, проекти, використовують нові прийоми і засоби виховної діяльності.
Освітні технології відбивають загальну стратегію розвитку освіти. Педагогічні - втілюють тактику реалізації стратегії освіти шляхом впровадження моделей управління цим процесом. Навчальна технологія - відбиває шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах відповідного предмета, теми, питання. Виховні технології – відбивають систему конкретних засобів впливу на школяра, учнівський колектив на науковій основі й спрямовані на досягнення виховної мети та удосконалення педагогічної діяльності.
Технологія виховання – це строго обгрунтована система педагогічних засобів, форм і методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Складовими виховних технологій є форми організації діяльності та методи, як засоби впливу на учнівську молодь, серед яких приорітетна роль належить активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії.
Модель успішної особистості: - усвідомлена громадянська позиція;- висока моральність, духовне багатство;готовність до свідомого професійного самовизначення - здатність до постійної самоосвіти та творчості;- цілеспрямованість, наполегливість;- турбота про особисте фізичне здоров’я;- висока культура мислення та спілкування;- володіння новими технологіями;- успішна адаптація до змін навколишнього світу;-готовність до самостійного розв’язання життєвих проблем, подолання труднощів;- відповідальність за свої дії.
Напрямки та зміст виховної діяльності в роботі педагога-організатора розкривається через виховні орієнтири: Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей;Ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних та духовних надбань рідного краю;Ціннісне ставлення особистості до себе;Ціннісне ставлення особистості до природи;Ціннісне ставлення особистості до праці;Ціннісне ставлення особистості до мистецтва.
Сучасна школа сьогодні пробує і застосовує різні педагогічні виховні технології. Найпродуктивнішими що надають учням можливість вибору у застосуванні своїх здібностей та нахилів, вважаються такі: Технологія виховання успішної особистості;Технологія саморозвитку особистості;Персоніфіковане виховання;Технологія колективного творчого виховання;Проектна технологія;Технологія вирішення винахідницьких задач» Розвивальне виховання;Ігрова технологія.
Прiоритетну роль у своїй педагогiчнiй дiяльностi необхідно вiдводити активним методам i формам, що ґрунтуються на демократичному стилi. Будь-яка творча діяльність вчителя може бути мистецтвом або технологією. Мистецтво засноване на інтуїції, технологія - на закономірностях науки. З мистецтва все починається, технологією - закінчується, щоб потім все почалося спочатку.
Для досягнення поставленої мети у виховній роботі потрібно:• чітко формулювати мету будь-якого виховного заходу;• ураховувати ступінь підготовленості учнів (що відомо, що невідомо), їх організованість, інтереси, вікові особливості, здатність до творчості та самостійного мислення;• прорахувати всі можливі наслідки діяльності – дидактичні, психологічні, виховні;• спланувати діяльність до найменших дрібниць;• підготувати методичне забезпечення;• завжди створювати ситуацію успіху, щоб вселяти дітям впевненість;• теми для діяльності мають бути зрозумілими і простими;• в основі діяльності має бути інтерес, ініціатива;• періодично змінювати технології, комбінувати їх, щоб вони залишалися цікавими дітям; • діяльність повинна викликати позитивні емоції, в ній не повинно бути одноманітності.